Avatar billede simon_gs_13 Nybegynder
24. april 2005 - 20:50 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

kan ikke opgradere fra xp home til xp pro

Hej,

Har lige fået en xp pro cd og vil gerne installere den på min pc hvor der er xp home, lige nu, men hver gang jeg prøver så får jeg en besked der siger at xp ikke kan instaleres da den version jeg bruger er nyere end den jeg vil installere. Kører Xp Home SP 2. Er det muligt at opgradere til Pro uden at alle mine programmer og filer gå tabt????

/ Simon
Avatar billede dumza Nybegynder
24. april 2005 - 21:17 #1
Nej, det er der ikke muligheder for fordi computern forstår at du vil opgradere xp til xp så, du bliver nød til at lægge fillerne på et fælles netværk eller på en cd så du har de vigtigste filler i behov, når du har gjordt det kan du formatere din pc og installere det :) Good luck :)
Avatar billede simon_gs_13 Nybegynder
24. april 2005 - 21:22 #2
det er da noget mystisk så, for det er jo to forskellige versionen af xp så det burde kunne lade sig gører, men nå ja så er der ikke andet for end format c:
Avatar billede haverslev Novice
24. april 2005 - 22:06 #3
Det er fordi din XP Pro er en "ren" XP evt. XP Pro SP1 og derfor er det IKKE en opgradering i XP sammenhæng, da du har en HOM SP2.

Lav en slipstreamed XP PRO SP2 cd og du kan opdater din Home uden at miste noget.
http://www.dailyrush.dk/features/guides/871/
Avatar billede simon_gs_13 Nybegynder
24. april 2005 - 22:06 #4
btw. hvor kan jeg finde stien til hvor outlook gemmer alle mine emails??
Avatar billede haverslev Novice
24. april 2005 - 22:09 #5
PS: hvis det er en SP2 opdatering, du selv har lagt på HOME versionen, så kan du afinstallere den.
Herefter skulle en XP Pro opdatering være muligt - husk at update med SP2 efterfølgende.
Avatar billede haverslev Novice
24. april 2005 - 23:09 #6
http://support.microsoft.com/kb/287070/da
http://support.microsoft.com/?kbid=270670

Start stifinder - ”windows tast + E ” - klik på Funktioner, klik på Mappeindstillinger, klik på faneblad Vis.
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper" – Anvend.
Find derefter:
C:\Documents and Settings\dit navn/administrator\lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\Outlook
Avatar billede gratis Nybegynder
25. april 2005 - 04:17 #7
nemt freeware program til at slipstreame service pack med "nLite"
http://nuhi.msfn.org/nlite.html
billed guider http://nuhi.msfn.org/guides.html
Avatar billede simon_gs_13 Nybegynder
26. april 2005 - 17:08 #8
haverslev-> smid et svar
Avatar billede haverslev Novice
26. april 2005 - 19:55 #9
Så gerne ;)