Avatar billede jens_32 Nybegynder
24. april 2005 - 18:37 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Problemer med pcAnywhere

Jeg forsøger at skabe forbindelse mellem en remote og host.
Jeg har fået installeret uden problemer og har også fundet ip adressen på hosten via ipconfig. De benytter jeg så i remoten til opkald. Jeg får følgende fejl:

Communications error.
Unable to attach to specified device.
pcAnywhere no connection.

Nogen der ved hvad problemet kan være?
Avatar billede mothwe Nybegynder
24. april 2005 - 19:23 #1
Har du en firewall kørende på serveren (f.eks. den indbyggede Windows Firewall i XP eller Norton Antivirus 2005 med Internet Worm Protection aktiveret.

Prøv at deaktivere dem hvis de er aktive!
Avatar billede jens_32 Nybegynder
24. april 2005 - 19:27 #2
Hvilken server taler du om?
Den der er host er en ganske almindelig enkeltstående pc, som er på nettet via en adsl forbindelse?
Jeg ved ikke om den pc har windows firewall eller antivirus kørende.
Avatar billede mothwe Nybegynder
24. april 2005 - 19:29 #3
Den maskine du forsøger at forbinde til kaldte jeg for serveren! Hvis den maskine har en firewall kørende, der ikke tillader inbound trafik på portene 5631 og 5632 (det er vist standard-portene), så kan du ikke forbinde.
Avatar billede jens_32 Nybegynder
24. april 2005 - 20:07 #4
Ok, hvor ser man på serveren om den forhindrer trafik på de to porte?
Avatar billede mothwe Nybegynder
24. april 2005 - 20:10 #5
Det afhænger af om der ligger en firewall på den - og hvilken. Det kan også være den står bag en router med indbygget firewall eller NAT
Avatar billede jens_32 Nybegynder
24. april 2005 - 20:11 #6
Ok, det kan da muligvis være det.

Kan det være andre, mere simple instillinger i Remote eller Host, som jeg skal have kigget på?
Avatar billede mothwe Nybegynder
24. april 2005 - 20:18 #7
Det kan jeg desværre ikke svar dig på, da jeg aldrig selv har bruge pcanywhere.
Avatar billede jens_32 Nybegynder
24. april 2005 - 20:19 #8
Tak for dine kommentarer... jeg ser lige om der kommer andre også.
Avatar billede jens_32 Nybegynder
25. april 2005 - 16:02 #9
Lukket.