Avatar billede dr0zie Nybegynder
24. april 2005 - 00:59 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Lave dvd som fx sex and the city

Sidder med 20 film jeg gerne vil lægger på en en dvd skive, de fylder alle sammen mellem 300-400 mb og største delen er avi.. der forekommer 2 -3 styk mpeg.. ville prøve at lave dem ligesom sex and the city dvderene med flere afsnit på hver dvd.. men efter at havde sidet i powerprodicer 2 gold i nogle timer fandt jeg til sidst ud af der kun kan ligge en film på en dvd skive... 4.7 gb.. da den ene film åbenbart fylder 2.6 efter den er blevet lavet om til dvd med menu etc.... hvad kan jeg gøre for at få plads til flere?
Avatar billede dr0zie Nybegynder
24. april 2005 - 12:52 #1
Sidder med 20 film jeg gerne vil lægger på en en dvd skive, de fylder alle sammen mellem 300-400 mb og største delen er avi.. der forekommer 2 -3 styk mpeg.. ville prøve at lave dem ligesom sex and the city dvderene med flere afsnit på hver dvd.. men efter at havde sidet i powerprodicer 2 gold i nogle timer fandt jeg til sidst ud af der kun kan ligge en film på en dvd skive... 4.7 gb.. da den ene film åbenbart fylder 2.6 efter den er blevet lavet om til dvd med menu etc.... hvad kan jeg gøre for at få plads til flere?
Avatar billede esbenr5508 Nybegynder
25. april 2005 - 11:00 #2
Når du laver en videofil om til DVD format vil en film på komme til at fylde en hel DVD. Det programmet gør er at skalere din videofil til den bedstmulige kvalitet der kan være på en DVDskive. Se det du i stedet skal gøre er at bruge et program hvor du selv kan bestemme komprimereingen (billed og lydkvalitet) på DVD'en. Jeg bruger som regel Nero Vision Express, og når man hiver en flok filer ind der kommer til at fylde mere end der er plads til på DVDskiven, spørger programmet selv om det skal komprimere videodataene så det passer til en DVDskive. Og så er det bare at regne ud hvor mange film man kan liste ned på en DVDskive uden at DVD-kvaliteten bliver ringere end den originale .avi/.mpeg-kvallitet. Det må du selv lege lidt med. Mit gæt er en tre-fire film i første omgang. Men lav en DVD-RW først så kan du jo hurtigt lave det om.
Avatar billede dr0zie Nybegynder
07. maj 2005 - 16:23 #3
Mmmmn har ikke nero vision express hvad kan jeg ellers bruge
Avatar billede dr0zie Nybegynder
05. juni 2005 - 20:32 #4
fandt et lille fix program på nettet fyldte ikke mere end 10 mb og kunne klare hele opgaven dog har jeg mistet det igen efter formartering såå jeg lukker