Avatar billede olivar Nybegynder
23. april 2005 - 23:02 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Hvad er OHM?

jeg kigger på nogle hovedtelefoner og spekulere over hvad ohm er.. jeg vil bare vide om ohm er godt når det er lavt eller når det er højt.. Tak
Avatar billede da9el Nybegynder
23. april 2005 - 23:03 #1
OHMs lov ? :)
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. april 2005 - 23:04 #2
Ohm er en værdi der udtrykker modstand, såm jeg husker det skal den være så høj som muligt med højtalere
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. april 2005 - 23:05 #3
Avatar billede olivar Nybegynder
23. april 2005 - 23:05 #4
Altså i prisklassen 300-400 hvor meget ohm er så godt??.. er et lavt tal godt eller et højt??
Avatar billede dragonknight Juniormester
23. april 2005 - 23:08 #5
Det er et udtryk for modstand.

Når der er tale om hovedtelefoner og højtalere, så vil en lav ohmsk modstand betyde større belastning på forstærker, og det modsatte ved høj ohmsk modstand.

Det kan med andre ord være uheldig, at koble 2 ohms højtalere til en forstærker der er bygget til 4 ohms forstærkere, ikke mindst når der spilles højt.

Når der er tale om hovedtelefoner, tvivler jeg på, at det har den store betydning, da det næppe er de store effekter der afsættes i disse.
Avatar billede dragonknight Juniormester
23. april 2005 - 23:09 #6
Skulle have været:
Det kan med andre ord være uheldig, at koble 2 ohms højtalere til en forstærker der er bygget til 4 ohms højtalere, ikke mindst når der spilles højt.
Avatar billede da9el Nybegynder
23. april 2005 - 23:10 #7
Kan man ikke gå efter hvor mange watt de har?
Avatar billede olivar Nybegynder
23. april 2005 - 23:10 #8
jeg har fundet 2 hovedtelefoner og den ene har 32 og den andet har 60  hvad for en skulle jeg vælge???
Avatar billede olivar Nybegynder
23. april 2005 - 23:10 #9
kan du anbefale nogle??
Avatar billede boxer Nybegynder
23. april 2005 - 23:15 #10
Som bufferzone skriver er højt det bedste.
Senheiser laver gode hovedtelefoner - også dyre :o)
Men gå ikke så meget op i ohm'ene - gå mere op i at få lov til at høre hvordan de spiller inden du køber. Syns du de spiller godt kan det egentligt være ligegyldigt hvad specifikationerne er.
Avatar billede boxer Nybegynder
23. april 2005 - 23:16 #11
da9el>> Jo hvis de skal spille højt. Men højt er ikke altid lige godt :o)
Avatar billede olivar Nybegynder
23. april 2005 - 23:17 #12
men jeg køber over nettet tror jeg så jeg kan ikke høre dem.. :S
Avatar billede boxer Nybegynder
23. april 2005 - 23:17 #13
Og hovedtelefonerne hedder ikke senheiser men SENNHEISER :o)
Avatar billede olivar Nybegynder
23. april 2005 - 23:17 #14
så hvilke kunne du anbefale hvis der var nogle du kendte der var gode.. som ikke fylder for meget..
Avatar billede da9el Nybegynder
23. april 2005 - 23:17 #15
ok tak :)
Avatar billede boxer Nybegynder
23. april 2005 - 23:18 #16
olivar>> Det har du nok ret i *g* Men du kunne måske prøve at finde dem i en butik først...
Avatar billede olivar Nybegynder
23. april 2005 - 23:22 #17
ja okay... men tit har de ikke så meget udvalg i butikker... men jeg har kigged på dem her og hvad for nogle tror du er bedst?? http://www.headphones.com/headphones/portable/sennheiser_pmx60.html
http://www.headphones.com/headphones/portable/koss_ksc55.html
Tak.. :D
Avatar billede dragonknight Juniormester
23. april 2005 - 23:24 #18
Når man køber på nettet, har man 14 dages returret, og det skal også fremgå af deres netside.
Avatar billede olivar Nybegynder
23. april 2005 - 23:26 #19
Jamen.. gider ikke bruge penge på at sende noget tilbage... men hvad for nogle tror i er bedst??.. af de to jeg har skrevet op??,,..
Tak..:S
Avatar billede boxer Nybegynder
23. april 2005 - 23:27 #20
http://edbpriser.dk/Showsubcategory.asp?Parent=393&ID=169
Du kan prøve at søge på forskellige mærker og se priserne.

Nu er det nogle år siden jeg gik meget op i hovedtelefoner - Sennheiser var min Nr. 1
Læs lidt om det her: http://www.hifi4all.dk/content/templates/test.asp?articleid=961&zoneid=3
Jeg ved godt at prisklassen ikke lige er det du søger.
Avatar billede olivar Nybegynder
23. april 2005 - 23:28 #21
kender godt edbpriser.dk ellers tak men.. bare gi et bud plz..
har også været inde på den der hifi4all.dk.. svar
Tak..
Avatar billede boxer Nybegynder
23. april 2005 - 23:30 #22
Kan ikke sige andet end den første - sennheiser :o) Men det er svært at sammenligne 2 produkter hvor den ene er væsentlig billigere end den anden.
Avatar billede olivar Nybegynder
23. april 2005 - 23:31 #23
de har den samme prisklasse i buttikkerne så ved ikke lige hvad der er galt på nettet.. men læg et svar
Tak for hjælpen.
Avatar billede olivar Nybegynder
23. april 2005 - 23:34 #24
kom nu læg et svar og jeg giver dig point.. og siger tak for hjælpen hehe.. :D
Avatar billede olivar Nybegynder
23. april 2005 - 23:34 #25
BoX..!!
Avatar billede boxer Nybegynder
23. april 2005 - 23:35 #26
Velbekomme :o)
Avatar billede olivar Nybegynder
23. april 2005 - 23:35 #27
Hvis du vil have point så læg et svar "BOXER" Tak
Avatar billede boxer Nybegynder
23. april 2005 - 23:35 #28
Rolig nu - klokken er mange :o)
Avatar billede olivar Nybegynder
23. april 2005 - 23:36 #29
hehe kun for sjov.. tak for hjælpe Boxer..
Avatar billede yxos Nybegynder
24. april 2005 - 06:45 #30
Jeg kan fra min fysik-tid huske, at vi lavede en beregning der viste at det optimale er når højtalernes modstand er lig med forstærkens. Jeg kan ikke huske udregningen, men det passer meget godt med dragonnights forklaring.