Avatar billede sierradriver Nybegynder
23. april 2005 - 21:07 Der er 1 kommentar og
1 løsning

En speciel "smiley fejl" under opstart?

Hej eksperter

For et stykke tid siden, oplevede jeg ved et forsøg på at starte min stationære computer op, at den aldrig nåede længere end til, at initialisere BIOS og starte med at loade Windows.

Nu et stykke tid derefter, får jeg så samme fejl når jeg starter min bærbare op. Den har kørt fint hele dagen, og jeg slukkede den kun for at få spist noget aftensmad.

Jeg har taget et par billeder, som kan ses her: http://www.rlon.dk/smiley-error.htm , hvor der også er lidt mere beskrivelse.

Jeg håber at nogle i det mindste kan forklare mig hvad det er, så jeg kan få rettet den fejl der forsager smileyen (er jo næsten en håne-smiley)

På forhånd tak for hjælpen!
Avatar billede aaron Nybegynder
24. april 2005 - 04:41 #1
Smiley-virus??
Det var ASCII-smiley'en, der ledte hen på tanken.
Den burde vel egentlig ikke kunne genere Windows, og den burde vel også være næsten "uddød", men who knows?
Du kan læse mere om den her:

http://vil.nai.com/vil/content/v_1131.htm
Avatar billede sierradriver Nybegynder
24. april 2005 - 11:46 #2
Jeg har været igennem en dybde-scan med mcafee nu, den har ikke fundet noget.
Jeg har nu fået kædet det sammen med at min bærbare øjensynligt kun gør det når min kortlæser er sluttet til med CF kort i.