Avatar billede tagman Nybegynder
23. april 2005 - 14:34 Der er 10 kommentarer

shell_exec() og port 80

Hej alle!

Jeg har prøvet det af på 2 forskellige servere, og resultatet er det samme.

Når man starter en proces og herefter slukker apache, så overtager denne proces port 80 - resultat: Man kan ikke starte Apache igen.

Dvs. at man er nødt til at dræbe alle processer startet med shell_exec inden man genstarter sin server.

Findes der nogen vej uden om?

Venlig hilsen,
Benjamin
Avatar billede cpfrande Nybegynder
24. april 2005 - 19:22 #1
Halløjsa,

Hvilke processer drejer det sig om?
Hvorfor slukker du Apache?
Avatar billede tagman Nybegynder
24. april 2005 - 22:12 #2
Det er en Ventrilo Server. Apache bliver slukket pga. genstart - det sker jo, at man skal genstarte Sin web server. Det er bare frustrerende, hvis jeg er nødt til også at dræbe et par 100 Ventrilo Servere samtidig =(
Avatar billede cpfrande Nybegynder
24. april 2005 - 22:15 #3
Halløjsa,

Hvori opstår behovet for at genstarte sin Apache-server? Jeg kan ikke umiddelbart se det.

Når du vælger at opstarte din Ventrilo server, hvilke(n) kommando(er) bruger du til det? Fastsætter du en fast port til din ventrilo server? Den skulle ikke gerne kunne skifte den port.
Avatar billede tagman Nybegynder
24. april 2005 - 22:23 #4
Du har ret i, at det er et sjældent tilfælde, at Apache skal genstartes; men på en server, der kører i døgndrift, kan det godt ske, og så er det ufedt hvis alle VT serverne også skal dræbes.

Jeps, jeg angiver hvilken port, Ventrilo serverne skal bruge. De bruger også denne port uden problemer; Men når Apache slukkes, så kører de videre og den først startede VT proces får port 80 - som om de står i kø til at overtage den.
Avatar billede cpfrande Nybegynder
25. april 2005 - 06:49 #5
Når du vælger at opstarte din Ventrilo server, hvilke(n) kommando(er) bruger du til det?
Avatar billede tagman Nybegynder
25. april 2005 - 12:46 #6
Jeg bruger den direkte kommando - noget i stil med /sti/til/ventrilo_srv -d

Dvs. jeg starter serveren op i daemon mode og ikke så meget andet og så lige en 2>&1 for at få returneret output som ascii.
Avatar billede cpfrande Nybegynder
25. april 2005 - 13:37 #7
Okey, jeg er blank hvad det angår.
Kan ikke lige se hvad der skulle være galt.
Avatar billede tagman Nybegynder
26. april 2005 - 09:18 #8
Fair nok - det er også en hård nødt at knække. Må vel ultimativt handle om noget med Hvordan Linux overdrager porte iforh. til forkede processer. Dvs. at alle processer startet af Apache også har assignet port 80.
Avatar billede cpfrande Nybegynder
26. april 2005 - 09:31 #9
På sin vis, ja, ventrilo kan ikke opstartes med port angivet som kommando?

F.eks /sti/til/ventrilo_srv -d -p 5000
Avatar billede tagman Nybegynder
01. maj 2005 - 00:07 #10
Den starter skam op på en anden port... en helt anden port, som står angivet i en conf fil... så den burde virkelig holde nallerne fra port 80. Det er mere og mere min teori, at dette er et problem med Venrilo og slet ikke har noget med Linux generelt, Apache eller PHP at gøre.