Avatar billede nc Nybegynder
22. april 2005 - 18:19 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Router / ADSL moden

Kan man skifte et ADSL-modem ud med en Router, eller skal man sætter routeren efter modemet?
Lige nu har jeg en computer på internettet, men jeg skal have en computer mere på, som har trådløs og finder det derfor billigst med en router der både understøtter trådløs og fast ethernet. Men jeg er lidt i tvivl om hvordan man kobler tingene sammen.
Håber nogen kan hjælpe mig
Avatar billede dragonknight Juniormester
22. april 2005 - 18:26 #1
Routeren skal efter Modem.
Avatar billede nc Nybegynder
22. april 2005 - 18:27 #2
ER det bare så enkelt.. og så virker det? det er da dejligt :)
Avatar billede dragonknight Juniormester
22. april 2005 - 18:31 #3
OG PC'erne skal ind i routeren.

Du skal være opmærksom på, at der findes forskellige protekoller til trådløs netkort, og trådløs routere. Som regel er de bagud kompatible.
Avatar billede dragonknight Juniormester
22. april 2005 - 18:32 #4
Nej, det er ikke så enkel, men som regel følger der en udmærket manual med, som forklarer dig om hvordan du sætter den trådløse netværk op.
Avatar billede dragonknight Juniormester
22. april 2005 - 18:34 #5
Sorry, ja, med modem og router er det simpel ! ! !
Avatar billede nc Nybegynder
22. april 2005 - 18:34 #6
Ok... tak for hjælpen.

Smid et svar dragonknight :)
Avatar billede dragonknight Juniormester
22. april 2005 - 18:36 #7
Der hvor du i dag har tilkoblet din computer, kobler du din router, på det stik der hedder Internet.
Avatar billede dragonknight Juniormester
22. april 2005 - 18:37 #8
Har du router og trådløst netkort nu ? ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
22. april 2005 - 18:40 #9
Det var ikke særlig godt skrevet.

Der skal et kabel mellem router og modem. Der hvor din pc lige nu har fat i modem, sætter du den ene ende af kablet. Den anden ende sætter du i routeren i det stik der hedder internet. Så kobler du din PC til routeren i et af de tilbageværende stik.
Avatar billede dragonknight Juniormester
22. april 2005 - 18:40 #10
Hov glemte svar. Her er det.
Avatar billede nc Nybegynder
22. april 2005 - 18:47 #11
hehe... nej, jeg skal have købt mig det, men har besluttet mig for hvilke produtker.
Det er da meget udførlgit det du skirver ;) endnu engang tak for hjælpen
Avatar billede dragonknight Juniormester
22. april 2005 - 19:43 #12
Velbekomme  ;-)