Avatar billede muskmusk Nybegynder
22. april 2005 - 18:07 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hvad betyder det logo DVD ROM/R/RW?

Hej

Jeg er blevet i tvivl og det drev jeg har i min bærbar er en DVD brænder eller ej?

Der er et logo hvor der står: DVD[herunder] (den der aflange dvdskive) [herunder]ROM/R/RW

Mit spørgsmål er så om der kun betyder at den kan læse disse medier eller faktisk kan skrive på DVD-R og DVD-RW?
Avatar billede kalp Novice
22. april 2005 - 18:08 #1
åben denne computer... står det som dvdrom eller som brænder?
Avatar billede kalp Novice
22. april 2005 - 18:08 #2
jeg tror blot den kan læse.
Avatar billede muskmusk Nybegynder
22. april 2005 - 18:09 #3
der stå DVD/CD-RW drev
Avatar billede kalp Novice
22. april 2005 - 18:15 #4
let at finde ud af.. fjern evt. cd'er fra drevet.. dobbeltklik på den.. får du en fejl? eller kommer du ind i en tom mappe?

får du fejl er det ikke også en brænder.
Avatar billede muskmusk Nybegynder
22. april 2005 - 18:18 #5
jeg kommer ind i en tom mappe, men jeg kan kun skrive på cder i NERO 5.5 og 6.0
Avatar billede kalp Novice
22. april 2005 - 18:21 #6
ahh ja men der står også

CD-RW og ikke DVD+RW fx
Avatar billede muskmusk Nybegynder
22. april 2005 - 18:23 #7
i denne computer står der: DVD/cd-rw-drev (D:)
Avatar billede kalp Novice
22. april 2005 - 18:26 #8
Ja og til det mener jeg at det blot er en almindelig brænder.. men må indrømme jeg troede at alle dvd'er med brænder automatisk kunne brænde dvd skiver.

Prøv at hente software som er direkte rettet imod dvd brænding..

http://www.dvdcloner.org/

under download.. finder den ikke en brænder.. så kan vi blot bekræfte den kun kan brænde cd'ere
Avatar billede muskmusk Nybegynder
22. april 2005 - 18:35 #9
Efter at have downloadet programmet, er den begyndt at rippe den videoDVD jeg har sat i
Avatar billede kalp Novice
22. april 2005 - 18:40 #10
fint men det tager vel lidt tid.. vent og se hvad der sker når den er færdig
Avatar billede muskmusk Nybegynder
22. april 2005 - 18:43 #11
Den kan godt rippe, men efter at have trykket på BURN er den gået helt i stå.
Avatar billede kalp Novice
22. april 2005 - 18:47 #12
yes. Tænkte jeg nok.. fordi du ikke har en dvd brænder
Avatar billede craft Nybegynder
23. april 2005 - 23:56 #13
Det er jo fordi drevet kan læse DVD'er, men kun skrive til cd'er.
Avatar billede kalp Novice
23. april 2005 - 23:57 #14
yes :) gik op for mig her

Kommentar: kalp