Avatar billede demonbreed Nybegynder
22. april 2005 - 07:52 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

fejl på hardware?

Jeg er ved at være ret desperat efterhånden....
Min computer laver mærkelige fejl, den viser Blue Screen 10-15 gange om dagen hvis jeg arbejder ved den med noget udover word eller almindelig internetbrug. Det er meget forskellige fejl den melder, alt fra irq fejl på forskellige hardware enheder(dem er der mange af) til fejl på ram. Andre gange genstarter den simpelthen bare.
Jeg har testet al min hardware med både Sisoft, 3Dmark(som den genstarter af), Memtest, har pillet al overflødig hardware ud(lydkort og ekstra HD), har slået IRQ fra på USB og har skiftet strømforsyningen ud. Men det seneste resultat er så bare at den er gået over til at vise at der er fejl på rammene - der kommer nye fejlmeldinger ca. hver anden dag, og det er ikke mere end et halvt år siden jeg har købt hardwaren. Jeg er ved at mistænke at det er mit bundkort der laver hele miseren, da det jo er et rimelig lavkvalitetsbundkort....

Min hardware konfiguration er:
ECS KT600-a bundkort
Athlon XP 3000+ processor
Arctic Cooling lownoise køler
ATI Radeon 9200 m/128 ram
2x 256 mb pc 2100 ram
Samsung SP 1614c 160 Gb S-ATA HD
(nogle gange en ekstra IBM HD på 40 gig.)
Avatar billede huset Praktikant
22. april 2005 - 08:11 #1
Viser den fejl på dine RAM, kan du ligeså godt opgive at få den til at virke optimalt.
Avatar billede glennda Nybegynder
22. april 2005 - 10:00 #2
Hvis du har mulighed for at låne nogle ram hos en ven så kunne du jo selv teste det.
Og for syn for sagen. Og hvis hardwaren er ny så er der jo garanti.
Avatar billede demonbreed Nybegynder
27. april 2005 - 15:09 #3
Jeg er ikke sikker på om det er fejl på rammene. Nu har jeg geninstalleret windows (uden internet forbindelse og har sikret mig at jeg havde den nyeste .dat fil til antivirus - så det er i al fald ikke virus!). Nu er den så gået over til at sige at det er grafikkortet der er problemet, når jeg sender en feldmeddelelse til microsoft. Jeg har prøvet at skifte til et Nvidia kort, der godtnok også har passiv køling som mit eget men kører lavere hastighed og bliver ikke nær så varmt, men her er det samme problem. Den viser også af og til en blue screen på nogle drivere på mit bundkort som den ikke bruger! Jeg har installeret mit soundblaster kort igen og har slået bundkort-lyden fra i bios. Jeg er fuldstændig rundt på gulvet mht. hvad det kan være der er problemet - ekstra kabinetkøling og åben side virker heller ikke....
Avatar billede huset Praktikant
27. april 2005 - 17:12 #4
kunne tyde på dit bundkort
Avatar billede demonbreed Nybegynder
27. april 2005 - 17:55 #5
Ok, tak for hjælpen - det var den konklusion jeg selv var nået til, men nu havde jeg hørt mange forskellige bud på hvad det kunne være, så jeg ville lige bekræftes i det:-) Hvordan giver man egentlig points for svar?
Avatar billede huset Praktikant
27. april 2005 - 18:39 #6
Du kan markere et svar i boksen forneden til venstre og trykke acceptere
Avatar billede huset Praktikant
30. april 2005 - 13:08 #7
Har du brug for mere hjælp??
Avatar billede demonbreed Nybegynder
02. maj 2005 - 14:00 #8
Nej, det tror jeg ikke. Jeg kan se at man skal lukke spørgsmålene, men jeg er ikke helt sikker på hvordan man gør...:S
Avatar billede huset Praktikant
02. maj 2005 - 14:50 #9
markere et navn i boksen forneden til venstre og tryk acceptere