Avatar billede benjamin1989 Nybegynder
21. april 2005 - 23:28 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til fjernskrivebord

Hej Alle!

Jeg står og skal hjælpe en med med noget på hans computer, og vil derfor bruge fjernskrivebord. Kan i guide mig igennem det?

Jeg har XP prof og han har XP home, hvis det kan gøre nogen forskel...
Avatar billede snokey Nybegynder
21. april 2005 - 23:41 #1
Tro ikke det er indbygget i home udgaven :(
Men tror nok der er andre programmer der kan gøre det sammen.. Kan lige se om jeg kan finde et :)
Avatar billede snokey Nybegynder
21. april 2005 - 23:53 #2
http://www.radmin.com/

Det skulle kunne bruges har ikke selv prøvet det da min internet udbyder ikke er vild med det ip halløj men andre siger det er super nemt at bruge og at de ikke kræver ret stor internet forbindelse :) Men prøv det
Avatar billede benjamin1989 Nybegynder
21. april 2005 - 23:56 #3
hvilket noget ip halløj..
Avatar billede benjamin1989 Nybegynder
21. april 2005 - 23:58 #4
han siger at man godt kan gå ind i noget der hedder fjernskrivebord
Avatar billede phoenix2 Nybegynder
21. april 2005 - 23:59 #5
Du skal blot fodre begge PC'er med samme figner! Så arbejder de sammen som Gøg og Gokke!
Avatar billede benjamin1989 Nybegynder
22. april 2005 - 00:02 #6
????
Avatar billede phoenix2 Nybegynder
22. april 2005 - 00:02 #7
Er det så svært at forstå? Det har virket for mig. Folk her på E mangler fingersnilde og fantasi!
Avatar billede benjamin1989 Nybegynder
22. april 2005 - 00:03 #8
øøh.. okay..
Avatar billede tumebone Nybegynder
22. april 2005 - 00:05 #9
det hedder fjernsupport!
du kan gøre det via msn eller i start/programmer/fjernsupport
Avatar billede tumebone Nybegynder
22. april 2005 - 00:06 #10
ham der starter fjernsupport er ham der skal have hjælp!
Avatar billede benjamin1989 Nybegynder
22. april 2005 - 00:07 #11
ok.. tak.. vil prøve det..
Avatar billede gratis Nybegynder
22. april 2005 - 01:22 #12
man kan med en Windows XP Home overtage en Windows XP Professionel men ikke den anden vej rundt, som snokey siger...
"Frequently Asked Questions About Remote Desktop" http://www.microsoft.com/windowsxp/using/mobility/rdfaq.mspx ,du ka bruge Netmeeting som er indbygget i begge systemer, http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;878451 , der er endvidere forskellige udgaver af gratis programmet VNC,
http://www.realvnc.com/  http://www.tightvnc.com/  http://ultravnc.sourceforge.net/
bruger selv ultravnc.
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. april 2005 - 10:36 #13
phoenix2> farvel...
Avatar billede yaris Praktikant
22. april 2005 - 10:49 #14
du kan udmærket bruge fjernskrivebord imellem win xp home og pro bruger det selv. det burde være installeret ellers kan det tilføjes.der skal være oprettet brugernavn og adgangskode på begge computere og højreklik på denne computer og vælg egenskaber og fjernforbindelse og sæt flueben der inde og så skal du bare have den anden computers ip adresse og skrive den ind i fjernforbindelse og så skulle det gerne virke
Avatar billede benjamin1989 Nybegynder
07. juni 2005 - 09:42 #15
Er der andre end snokey der vil have point?