Avatar billede (nedlagt profil) Nybegynder
20. april 2005 - 20:31 Der er 10 kommentarer

Forwarde porte på Linksys router

Hej, er der nogen som ved hvordan jeg kan forwarde porte til Tibiran Sun på en Linksys router. Jeg kan ikke få det til at virke, selvom jeg har forwarded de porte jeg har fået at vide.

Maygan
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. april 2005 - 20:33 #1
Hvad har du gjort?
hvilke porte har du fået oplyst?
Avatar billede (nedlagt profil) Nybegynder
20. april 2005 - 20:44 #2
Jeg har været inde i "F0rwarding" og ændret ext. port. Jeg har prøvet at vælge "Protocol TCP" og "Protocol UDP" og jeg har prøvet alene at vælge en af dem. Der er også noget som hedder "UpnP Forwarding", men her har jeg ikke indstillet noget.

Portene er 1140-2000 & 4000-4010
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. april 2005 - 20:48 #3
Jeg er ikke helt sikker, men jeg mener at du både skal forwarde portene og tillade trafikken
Avatar billede (nedlagt profil) Nybegynder
20. april 2005 - 20:49 #4
Hvor tillader jeg trafikken?
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. april 2005 - 20:55 #5
På min Linksys router (AG041) gøres det i faneblader Access Restrictions
Avatar billede (nedlagt profil) Nybegynder
20. april 2005 - 20:57 #6
Ok, men det har jeg desværre et ikke faneblad der hedder.
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. april 2005 - 21:14 #7
Hvilken router taler vi om
Avatar billede (nedlagt profil) Nybegynder
21. april 2005 - 09:45 #8
Det er en Linksys BEFW11S4
Avatar billede zenorph Nybegynder
21. april 2005 - 16:44 #9
Vil bare lige tilføje, at du skal åbne port 1140 til og med 1234,samt port 4000 - det er disse porte Tiberan Sun bruger :-)

Når du forwarder, hvordan har du så gjort? Og har du angivet den rigtige interne IP, hvorpå spillet afvikles!? :D
Avatar billede (nedlagt profil) Nybegynder
22. april 2005 - 09:32 #10
Hej,

Jeg går ind under Port Range forwarding og sætter ext. port til 1140 - 1234 og 4000 - 4010. Så vælger jeg Protocol TCP og Protocol UDP. Herefter indstaster jeg den IP-adresse jeg kan se i Windows XP og til sidst enabler jeg. Jeg har også prøvet at vælge TCP eller UDP fra, men det virker heller ikke.

Jeg har spurgt min Internet udbyder, men de siger at de ikke har lukket for disse porte.