Avatar billede poulvp Praktikant
31. marts 2001 - 17:24 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Soundblaster lydkort

jeg har fået et soundblaster 16 lydkort til min pc, jeg kan fint afspille en music CD,
men får ingen lyd på ved diverse spil f.eks:
C&C
Avatar billede handmade Nybegynder
31. marts 2001 - 17:33 #1
Har du været i mixer(tryk på højttaler i proceslinje) og åbnet og skruet op for alle kanaler?
Avatar billede poulvp Praktikant
31. marts 2001 - 17:35 #2
ja er gjort, det er ikke det som er problemet
Avatar billede mlj Nybegynder
31. marts 2001 - 17:39 #3
Og du har selvfølgelig slået det til i spillet?
Avatar billede poulvp Praktikant
31. marts 2001 - 18:04 #4
øhhh hvordan mener du
Avatar billede zhark Nybegynder
02. april 2001 - 00:21 #5
Hvis du søger på *.wav får du jo en del lydfiler, virker det når du klikker på dem?
Nu spiller jeg stort set aldrig, men jeg ved dog at man i de fleste spil skal definere sit lydkort!
Avatar billede mlj Nybegynder
02. april 2001 - 10:11 #6
C&C er et ældre spil, og så vidt jeg husker skal spillet søge efter lydkortet, eller man skal manuelt angive kortets adresse, irq, dma osv...
Avatar billede cerwin Nybegynder
04. april 2001 - 18:42 #7
Ja, du skal, som mlj siger, helt sikkert have gang i setup.exe eller install.exe hvor du halvt- eller helt manuelt skal vælge lydkort m.m.
Avatar billede hiuba Nybegynder
08. april 2001 - 23:46 #8
Det kan også være at windows har givet lydkortet en anden IRQ end de \"normale\" De gamle spil kan kun bruge IRQ 3,5,el. 7. Jeg har det samme problem med Duke Nukem. Prøv at chekke hvilken IRQ lydkortet har fået. Det kunne måske være problemet
Avatar billede hrjensens Nybegynder
17. april 2001 - 23:26 #9
Hej der - prøv lige, at sætte lydkortet i en anden \"sokkel\" plads.

Mvh.

Peter