Avatar billede trick Nybegynder
20. april 2005 - 10:46 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Åbne PDF med "acroread.exe" fra cd-rom'en

Jeg har været inde og kikke på div. tidligere spørgsmål om PDF afvikling, og vil gerne kunne åbne en pdf med Acrobat reader vedlagt på Cd’en, så man slipper for at installere Acrobat, tjekke om den ligger på maskinen osv. men jeg får denne fejl "Acrobat faild to load it's Core dll" så det lader til at min "acroread.exe" kan dette lade sig gøre eller er det bare ønske tænkning fra min side?

Og så til mit spørgsmål.: Hvis det kan lade sig gøre hvad skal der så ligge i Acrobat mappen og hvor kan jeg finde det?

Nu vil jeg også gerne have at det virker på mac, så hvis der kan henvises til hvor jeg kan hente det til begge dele.

For går jeg ind på : http://www.adobe.com/products/acrobat/readstep2.html er der jo snakke om at downloade installations filerne, jeg vil gerne bare have en "Stand alone" ting...

trick C;)
Avatar billede medieroed Praktikant
20. april 2005 - 10:55 #1
Avatar billede falster Ekspert
20. april 2005 - 11:21 #2
Der er også enklere løsninger - f.eks. Foxit:

http://www.foxitsoftware.com/
Avatar billede trick Nybegynder
20. april 2005 - 11:40 #3
Det virker nu stadigvæk ikke jeg har nu lagt følgende filer i mappen "ACE.dll, AGM.dll, BIB.dll, CoolType.dll, SVGCore.DLL og naturligvis AcroRd32.exe" Kan ikke helt overskue hvilket der er nødvendige men heller en for meget end en for lidt, som det stadigvæk ser ud til at være da jeg for fejlen "Acrobat fail to load it's Core DLL" Det er somsagt nok for mig at få løsninget til PC, men ville være lækkert at få den til mac også, men ellers må mac brugerne ty sig til takke med at jeg bruger en "goToNetPage" til dem. Men det er et must at det virker til PC.

trick C;)
Avatar billede falster Ekspert
20. april 2005 - 12:02 #4
Hvis du ikke konflikter med

4. REDISTRIBUTION: You can not redistribute Foxit PDF Reader under this
agreement, please contact sales@foxitsoftware.com for information on our
free redistribution agreement.

er jeg (næsten 100%) sikker på, at det virker, hvis du i stedet lægger følgende filer i mappen (PC-løsning):

readme.txt
msimg32.dll
PDFReader.exe
preview3.dll
rd_eula.txt
mscms.dll
Avatar billede trick Nybegynder
20. april 2005 - 12:38 #5
Har været inde og downloade Foxit nu og prøvet med den, jeg kan godt åbne programmet fra Director men ikke "open gDocTemp with gAppPath" her har jeg tjekket at begge variabler giver den korrekte sti.

Testet med "open gAppPath" og så åbnet den programmet, lavet en lille "put gDocTemp" og så at stien til dokumentet var korrekt.

Men den vil ikke køre en "open gDocTemp with gAppPath"...

Kan se jeg har fået samme filer ned som ovennævnte undtagen "preview3.dll"

Har yderligt testet med at højere klikke på en pdf og valgt åben med og så fundet PDFReader.exe og det virker fint, så lige nu fatter jeg minus...

Så lige lidt kode:
Har i "on startmovie" følgende

  if the platform="Macintosh,PowerPC" then
    gPlatform = "mac"
    gDirChar = ":"
    gAppPath = ""
  else if the platform="Windows,32" then
    gPlatform = "pc"
    gDirChar = "\"
    --    gAppPath = the moviepath & "Acrobat"& gDirChar &"AcroRd32.exe"
    gAppPath = the moviepath & "Read"& gDirChar &"PDFReader.exe"
  end if

  gDocPath = the moviepath & "pdf"& gDirChar

Til pc bruger jeg følgende:
  temp = sprite(the currentSpriteNum).integer - 4
  if temp < 10 then temp = "0"&temp
    gDocTemp = gDocPath & gKlik & gDirChar & temp & ".pdf"
    open gDocTemp with gAppPath

Hvis ”gPlatform" er "mac" bruger jeg bare (pt) "goToNetPage gDocTemp"

Så pdf'erne hedder altså 01.pdf - 20.pdf

(har også testet med “goToNetPage gDocTemp” med “pc” som “gPlatform” og det virker også..

Så er lidt lost..!

trick C;)
Avatar billede medieroed Praktikant
20. april 2005 - 12:48 #6
hvis du smider alle filerne fra reader ind på cd'en burde det virke...
Avatar billede falster Ekspert
20. april 2005 - 13:05 #7
Jeg har lige tjekket: preview3.dll var i en tidligere version af Foxit. Åbenbart ikke nødvendig i den nyeste, hvor den ikke er med.

I øvrigt angik mine bidrag kun, at med et så enkelt program burde det ku' virke. Jeg er ikke særlig meget Lingo-kender.
Avatar billede trick Nybegynder
21. april 2005 - 12:29 #8
Nu har jeg prøvet at ligge alle readers filer, under mapper osv. med og det virker fint på egen maskine, men prøver jeg på en uden acrobat og der virker det ikke, der mangler den en dll fil. er der nogle der har fået det til at virke evt. med et andet reader program? will go for anything at this point..!

erik C;)