Avatar billede hudelihu Nybegynder
19. april 2005 - 20:19 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

HiJack This - langsom computer

Er der nogen eksperter der vil tjekke min log

Har scannet med kaspersky, ad ware, spybot, norton anti-virus 2004 og har spywareblaster

M.V.H Kasper

her er loggen ;)

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 20:16:06, on 19-04-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Sygate\SPF\smc.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
C:\Programmer\ScanSoft\OmniPageSE\opware32.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\MSN Apps\Updater\01.02.3000.1001\da\msnappau.exe
C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\WINWORD.EXE
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\E_S10IC2.EXE
E:\Programmer\Steam.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\E_S10MT2.EXE
C:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Documents and Settings\Kasper Veje\Skrivebord\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://g.msn.dk/0SEDADK/SAOS01
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://google.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - E:\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: ST - {9394EDE7-C8B5-483E-8773-474BF36AF6E4} - C:\Programmer\MSN Apps\ST\01.02.3000.1002\en-xu\stmain.dll
O2 - BHO: Web assistant - {9ECB9560-04F9-4bbc-943D-298DDF1699E1} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O2 - BHO: MSNToolBandBHO - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.4000.1001\da\msntb.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: MSN - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.4000.1001\da\msntb.dll
O3 - Toolbar: Web assistant - {0B53EAC3-8D69-4b9e-9B19-A37C9A5676A7} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Omnipage] C:\Programmer\ScanSoft\OmniPageSE\opware32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [EPSON Stylus Photo R300 Series] C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\E_S10IC2.EXE /P30 "EPSON Stylus Photo R300 Series" /O6 "USB001" /M "Stylus Photo R300"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [URLLSTCK.exe] C:\Programmer\Norton Internet Security\UrlLstCk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [msnappau] "C:\Programmer\MSN Apps\Updater\01.02.3000.1001\da\msnappau.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SmcService] C:\PROGRA~1\Sygate\SPF\smc.exe -startgui
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [EPSON Stylus Photo R300 Series] C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\E_S10IC2.EXE /P30 "EPSON Stylus Photo R300 Series" /M "Stylus Photo R300" /EF "HKCU"
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] E:\Programmer\\Steam.exe -silent
O4 - Startup: Xfire.lnk = C:\Documents and Settings\Kasper Veje\Dokumenter\Xfire\Xfire.exe
O4 - Global Startup: InterVideo WinCinema Manager.lnk = C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {00B71CFB-6864-4346-A978-C0A14556272C} (Checkers Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/msgrchkr.cab30149.cab
O16 - DPF: {14B87622-7E19-4EA8-93B3-97215F77A6BC} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsPAClient.cab30149.cab
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab30149.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O16 - DPF: {B8BE5E93-A60C-4D26-A2DC-220313175592} (ZoneIntro Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/ZIntro.cab30149.cab
O16 - DPF: {E6187999-9FEC-46A1-A20F-F4CA977D5643} (ZoneChess Object) - http://messenger.zone.msn.com/binary/Chess.cab30149.cab
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Network Proxy (ccProxy) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Sygate Personal Firewall (SmcService) - Sygate Technologies, Inc. - C:\Programmer\Sygate\SPF\smc.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: SoundMAX Agent Service (SoundMAX Agent Service (default)) - Analog Devices, Inc. - C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
O23 - Service: SymWMI Service (SymWSC) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. april 2005 - 20:24 #1
Jeg kigger lige på den ..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. april 2005 - 20:27 #2
Loggen er pinligt ren.

Har du problemer med pc'en eller var det blot et check ?
Avatar billede hudelihu Nybegynder
19. april 2005 - 20:35 #3
den lagger
Avatar billede hudelihu Nybegynder
19. april 2005 - 20:37 #4
men nu hvor den er pinlig ren må du heller få dine point
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. april 2005 - 20:46 #5
Hmm.. det kunne være jeg skulle læse overskriften. Det skriver du jo faktisk.

Prøv lige disse ting:

Klik start | kør, skriv cmd og tryk enter
Skriv
ipconfig /flushdns
og tryk enter.

Hent dette lille program.
http://www.fbeej.dk/Programmer/iereg.zip
Udpak det og dobbeltklik den udpakkede fil.

Genstart

Hjalp det på problemet ?
Avatar billede hudelihu Nybegynder
19. april 2005 - 22:14 #6
ved det ik endnu?..Men det finder jeg nok snart ud af når jeg køre  tunge programmer
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. april 2005 - 22:18 #7
Ok, hvor meget ram har du i maskinen ?
Nu kan jeg se at du kører Norton. Du kører forhåbentlig ikke med Firewall'en også ?
Jeg kan jo se at du har Sygate installeret.
Avatar billede kalp Novice
19. april 2005 - 23:15 #8
Tjeck 1.

Luk alle programmer ned så som bittorrent, kazaa eller andet p2p. Samt evt download programmer som getright eller dap. (ikke at jeg kan se nogle i loggen)

Tjeck 2.

Foretag lidt almindelig oprydning på pc'en

Gå herefter i Start -> Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Diskoprydning og slet temp-filer, temporary internet files og papirkurv.

Åben Internet Explorer. Tryk funktioner-> Internet Indstillinger-> Slet filer og sæt hak i offline indhold. Slet også cookies herefter.

Tjeck 3.

Tryk start->kør og skriv "msconfig" gå i fanen start og fjern flueben fra alt du ikke bruger eller ikke synes behøver starter op automatisk med windows.

Tjeck 4.

Bid i det sure æble.. defragmenter din harddisk hvis det er længe siden eller aldrig er blevet gjort.. du højreklikker på dit drev og vælger egenskaber.. det gøres i fanen værktøjer.

Tjeck 5.

Tryk start->kør og skriv "sfc /scannow" med din xp cd i drevet.
Din xp cd vil sikkert brokke sig.. tryk okay okay okay okay igennem hele processen! det er dig som bestemmer! ikke bill gates!

VIGTIGT... uanset om du følger alle råd eller kun et af dem så genstart din pc for at ændringerne kan træde i kraft.

Held og lykke.
Avatar billede kalp Novice
22. april 2005 - 09:57 #9
Hejsa:) Du har ikke givet responds herinde:) Hvis ingen af mine forslag hjalp bør du acceptere TonnyBrandt svar:) medmindre du har nyt input og vil fortsætte
Avatar billede kasperdk Nybegynder
22. april 2005 - 20:35 #10
havde glemt password...undskyld Prøver lige jeres forslag

Har 1gb ram. Intel 3,0 GHz, 120gb, Nvidia GeForce FX 5900 og afligevel hakker lortet når jeg spiller css. Men tror det kan være min mus der får det hele i lag.
Avatar billede kasperdk Nybegynder
22. april 2005 - 20:42 #11
Tak for hjælpen klap. Det ser ud til at virke for der er ved ar rydde op på mine drev;)
Avatar billede kalp Novice
22. april 2005 - 20:46 #12
så vil jeg da lige et svar:)
Avatar billede kasperdk Nybegynder
22. april 2005 - 21:07 #13
Håber jeg har givet dig point, ellers så råb op og fortæl hvad jeg skal gøre!!!
Avatar billede kalp Novice
22. april 2005 - 21:08 #14
Nej du skal markere mit navn nede i venstre hjørne og så trykke på accepter:)
Du trykkede vist på accepter uden at markere mit navn:)
Avatar billede kasperdk Nybegynder
22. april 2005 - 21:12 #15
Der er ikke nogen lille boks hvor jeres navne står hvor der er en knap neden under hvor der står accepter. Er forvirret!
Avatar billede kalp Novice
22. april 2005 - 21:15 #16
Nej det står heller ikke ud for vores navne:)

Prøv at scrolle helt ned på denne side.. kig så ude i venstre side.. der er en lille box med vores navne i .. her markere du mit navn og trykker på accepter.

Du kan også markere begge navne hvis du vil give TonnyB points. Og hvis du vil fordele points ujævnt kan du gøre det ved hjælp af avanceret som også er nederst på siden.
Avatar billede kalp Novice
22. april 2005 - 21:15 #17
glemte at sige at du så også skal være logget ind som  hudelihu
Avatar billede hudelihu Nybegynder
22. april 2005 - 21:18 #18
bedre nu?
Avatar billede kalp Novice
22. april 2005 - 21:27 #19
nu virkede det:)
Avatar billede fcs Novice
25. april 2005 - 19:55 #20
Hudelihu + kasperdk>> Det er ikke tilladt at have mere end en bruger på eksperten. Luk derfor hurtigst muligt så du kun har een bruger. Vi forventer at dette sker indenfor 14 dage.

Mvh.

FCS/Coadmin
Avatar billede fcs Novice
09. maj 2005 - 21:43 #21
Ingen reaktion fra brugeren, begge profiler deaktiveres.

Mvh.

FCS/Coadmin