Avatar billede colten Nybegynder
19. april 2005 - 15:53 Der er 26 kommentarer

Computeren fryser konstant

Hejsa håber i kan hjælpe mig min computer er begyndt at fryse og er total umulig og have med at gøre har kørt virusscan og microsoft spyware scan på den og de finder ingenting... har også kigget på dens hukommelse eller hva man nu kalder det og den er ikke fyldt op endnu...
Avatar billede zenorph Nybegynder
19. april 2005 - 17:07 #1
Har du kontrolleret din CPU-blæser - hvor varm bliver maskinen?
Kontrolleret alle kabler, PCI-kort osv.?

Mvh. Zen^^
Avatar billede articfruit Nybegynder
19. april 2005 - 17:12 #2
Det kan være en ramfejl, tjek lige dine ram med dette program... http://www.memtest86.com/
Avatar billede colten Nybegynder
19. april 2005 - 17:18 #3
vil ikke sige at den er videre varm og det lyder da som om blæseren køre.. kablerne sidder også fint.. Pci kort aner jeg ikke hvad er..
vil lige prøve at tjekke det program.. ss
Avatar billede colten Nybegynder
19. april 2005 - 17:28 #4
okay hvordan får jeg lige det der memtest til at virke ss..
Avatar billede colten Nybegynder
19. april 2005 - 17:30 #5
den skriver at jeg skal bruge en floppy disk og har ikke et floppy drev.. ss
Avatar billede articfruit Nybegynder
19. april 2005 - 17:37 #6
hehe.... så kan jeg godt se at du har et problem der... :o)
Avatar billede zenorph Nybegynder
19. april 2005 - 17:38 #7
Så går det hen og bliver et problem...
Avatar billede colten Nybegynder
19. april 2005 - 17:39 #8
ja det er rimlig træls... snøft
Avatar billede colten Nybegynder
19. april 2005 - 17:40 #9
kom med nogle flere ideer... ss
Avatar billede zenorph Nybegynder
19. april 2005 - 17:47 #10
Har du prøvet at scanne med AdAware og Spybot - kunne være, at disse måske fandt et eller andet - ellers hent programmet HijackThis, og post loggen herinde - så er jeg sikker på, at der kommet en haj forbi og lige kontrollere den. :-)
Avatar billede colten Nybegynder
19. april 2005 - 17:51 #11
har prøvet den der hedder antivir,etrust,norton og den der microft ting og de kan sku ikke finde noget... hvad er det for et program og hvordan gør jeg det der med post loggen herinde og hvor skal jeg ligge den hen herinde... ss
Avatar billede darkangel777 Nybegynder
20. april 2005 - 02:20 #12
har kopieret en vejledning fra en ad de andre sager.......men gør som der står her...så  kommer en af eksperterne nok og kigger den igennem  og  fortæller  hva du videre skal gøre :-)

Download hijackthis herfra og gem det i en folder for sig selv på dit skrivebord

http://downloadportal.dk/showdownload.asp?rid=3967&sp=Hijackthis%201.91
eller et direkte download link herfra www.arlet.dk/hjt.exe

Start programmet og vælge, at udføre en scan samt gemme en log fil.
Når hijackthis er færdig med, at scanne vil den bede dig om en placering hvor du vil gemme "hijackthis" en tekst fil.
Gem den i samme folder som hijackthis. Når du har sagt okay hopper der et nyt vindue frem nemlig notepad med en masse tekst linjer. Marker alle linjerne og kopir dem herind så jeg kan kigge på dem. Du må ikke selv begynde, at fikse noget i hijackthis.
Avatar billede colten Nybegynder
22. april 2005 - 19:43 #13
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 19:41:44, on 22-04-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\LEXPPS.EXE
C:\Programmer\AVPersonal\AVWUPSRV.EXE
C:\Programmer\CA\eTrust EZ Armor\eTrust EZ Antivirus\ISafe.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Virtual CD v4 SDK\system\vcssecs.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_01\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Lexmark X1100 Series\lxbkbmgr.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\Lexmark X1100 Series\lxbkbmon.exe
C:\WINDOWS\VM_STI.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasServ.exe
C:\Programmer\CA\eTrust EZ Armor\eTrust EZ Antivirus\CAVTray.exe
C:\Programmer\CA\eTrust EZ Armor\eTrust EZ Antivirus\CAVRID.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasDtServ.exe
C:\Programmer\LG PC Suite\LG PC Sync\LGSyncManager.exe
C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe
C:\Programmer\CA\eTrust EZ Armor\eTrust EZ Antivirus\VetMsg.exe
C:\Programmer\eMule\emule.exe
C:\WINDOWS\explorer.exe
C:\Programmer\Windows Media Player\wmplayer.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\heidi pedersen\Skrivebord\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.mitsubishi-klub.dk/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.mitsubishi-klub.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=7070
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Packard Bell
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
R3 - Default URLSearchHook is missing
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: C:\WINDOWS\lbbho.dll - {258BBA6D-C059-4D28-A759-62B012CE6D10} - C:\WINDOWS\lbbho.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ATIModeChange] Ati2mdxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_01\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Lexmark X1100 Series] "C:\Programmer\Lexmark X1100 Series\lxbkbmgr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [BigDogPath] C:\WINDOWS\VM_STI.EXE USB PC Camera 301P
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [VCSPlayer] "C:\Program Files\Virtual CD v4 SDK\system\vcsplay.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [CleanEasyImg] c:\apps\easydvd\cleanall.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [gcasServ] "C:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasServ.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [CaAvTray] "C:\Programmer\CA\eTrust EZ Armor\eTrust EZ Antivirus\CAVTray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [CAVRID] "C:\Programmer\CA\eTrust EZ Armor\eTrust EZ Antivirus\CAVRID.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: LG SyncManager.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~4\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_01\bin\npjpi142_01.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_01\bin\npjpi142_01.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O10 - Broken Internet access because of LSP provider 'c:\programmer\newdotnet\newdotnet6_38.dll' missing
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=file://C:\APPS\IE\offline\dan.htm
O16 - DPF: {00B71CFB-6864-4346-A978-C0A14556272C} (Checkers Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/msgrchkr.cab31267.cab
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=36467&clcid=0x409
O16 - DPF: {2917297F-F02B-4B9D-81DF-494B6333150B} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab31267.cab
O16 - DPF: {4F1E5B1A-2A80-42CA-8532-2D05CB959537} (MSN Photo Upload Tool) - http://spaces.msn.com//PhotoUpload/MsnPUpld.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1101297565343
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O16 - DPF: {F58E1CEF-A068-4C15-BA5E-587CAF3EE8C6} (MSN Chat Control 4.5) - http://chat.msn.com/bin/msnchat45.cab
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: AntiVir Update (AVWUpSrv) - H+BEDV Datentechnik GmbH, Germany - C:\Programmer\AVPersonal\AVWUPSRV.EXE
O23 - Service: CAISafe - Computer Associates International, Inc. - C:\Programmer\CA\eTrust EZ Armor\eTrust EZ Antivirus\ISafe.exe
O23 - Service: LexBce Server (LexBceS) - Lexmark International, Inc. - C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
O23 - Service: Virtual CD v4 Security service (SDK - Version) (VCSSecS) - H+H Software GmbH - C:\Programmer\Virtual CD v4 SDK\system\vcssecs.exe
O23 - Service: VET Message Service (VETMSGNT) - Computer Associates International, Inc. - C:\Programmer\CA\eTrust EZ Armor\eTrust EZ Antivirus\VetMsg.exe
Avatar billede colten Nybegynder
22. april 2005 - 19:47 #14
så gg var det du skulle bruge... ss håber det er rigtigt.. ss
Avatar billede darkangel777 Nybegynder
22. april 2005 - 23:17 #15
he he  det er  rigtigt nok....nu  skal du så bare have en  RIGTIG ekspert til at kigge på den....
Avatar billede ejvindh Ekspert
23. april 2005 - 09:52 #16
Hent dette program:
http://cexx.org/lspfix.htm - http://cexx.org/lspfix.zip
http://www.bleepingcomputer.com/forums/index.php?showtutorial=59 - Vejledning.

Download og gem denne scanner på skrivebordet. Du skal ikke aktivere det endnu.
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Kør først LSPfix, sæt flueben i I know what I am doing, klik på finish, genstart.

Afinstaller RelatedLinks (kontrolpanel-tilføj/fjern programmer).

Kør så Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked.

O2 - BHO: C:\WINDOWS\lbbho.dll - {258BBA6D-C059-4D28-A759-62B012CE6D10} - C:\WINDOWS\lbbho.dll
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O10 - Broken Internet access because of LSP provider 'c:\programmer\newdotnet\newdotnet6_38.dll' missing

Sletning af filer og mapper:
Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Genstart i fejlsikret (tryk på <F8> under opstarten), slet mapper og filer listet herunder (nogle af dem er muligvis allerede blevet slettet af Hijackthis).
Filer:
C:\WINDOWS\lbbho.dll
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
---------------------------------------
Klik på mwav.exe som du hentede, programmet pakker sig selv ud og starter.
Sæt flueben i følgende:
Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende:
All local drives og Scan all files

Klik på scan clean. Det kan godt tage lang tid (nogle timer), men den er også meget effektiv.
Genstart til normal tilstand, lav en ny HJT-log, som du sender herind til check.
Avatar billede colten Nybegynder
23. april 2005 - 16:49 #17
okay det har jeg prøvet at gøre nu... men kunne ikke finde den der O10 - Broken Internet access because of LSP provider 'c:\programmer\newdotnet\newdotnet6_38.dll' missing.
Avatar billede colten Nybegynder
23. april 2005 - 16:49 #18
ogfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 16:47:21, on 23-04-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\LEXPPS.EXE
C:\Programmer\AVPersonal\AVWUPSRV.EXE
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Virtual CD v4 SDK\system\vcssecs.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_01\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Lexmark X1100 Series\lxbkbmgr.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\WINDOWS\VM_STI.EXE
C:\Programmer\Lexmark X1100 Series\lxbkbmon.exe
C:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasServ.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\LG PC Suite\LG PC Sync\LGSyncManager.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasDtServ.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\heidi pedersen\Skrivebord\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.mitsubishi-klub.dk/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.mitsubishi-klub.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=7070
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Packard Bell
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
R3 - Default URLSearchHook is missing
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ATIModeChange] Ati2mdxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_01\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Lexmark X1100 Series] "C:\Programmer\Lexmark X1100 Series\lxbkbmgr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [BigDogPath] C:\WINDOWS\VM_STI.EXE USB PC Camera 301P
O4 - HKLM\..\Run: [CleanEasyImg] c:\apps\easydvd\cleanall.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [gcasServ] "C:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasServ.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: LG SyncManager.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~4\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_01\bin\npjpi142_01.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_01\bin\npjpi142_01.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=file://C:\APPS\IE\offline\dan.htm
O16 - DPF: {00B71CFB-6864-4346-A978-C0A14556272C} (Checkers Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/msgrchkr.cab31267.cab
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=36467&clcid=0x409
O16 - DPF: {2917297F-F02B-4B9D-81DF-494B6333150B} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab31267.cab
O16 - DPF: {4F1E5B1A-2A80-42CA-8532-2D05CB959537} (MSN Photo Upload Tool) - http://spaces.msn.com//PhotoUpload/MsnPUpld.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1101297565343
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O16 - DPF: {F58E1CEF-A068-4C15-BA5E-587CAF3EE8C6} (MSN Chat Control 4.5) - http://chat.msn.com/bin/msnchat45.cab
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: AntiVir Update (AVWUpSrv) - H+BEDV Datentechnik GmbH, Germany - C:\Programmer\AVPersonal\AVWUPSRV.EXE
O23 - Service: LexBce Server (LexBceS) - Lexmark International, Inc. - C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
O23 - Service: Virtual CD v4 Security service (SDK - Version) (VCSSecS) - H+H Software GmbH - C:\Programmer\Virtual CD v4 SDK\system\vcssecs.exe
Avatar billede ejvindh Ekspert
23. april 2005 - 17:41 #19
Angående den O10, så er det nok fordi den var blevet fixet med LSPfix.

Din log er nu så godt som ren. Du kan evt. lige fixe denneher, som jeg overså i det første fix:
R3 - Default URLSearchHook is missing

Har det hjulpet på dit problem?
Avatar billede colten Nybegynder
24. april 2005 - 00:34 #20
okay det kan jeg da lige prøve så ved det ikke endnu har ikke haft tid til at bruge den siden jeg gjorde det der.. men skriver lige når jeg ved det... ss
Avatar billede ejvindh Ekspert
28. april 2005 - 09:53 #21
Fik du det til at virke ?
Avatar billede colten Nybegynder
29. april 2005 - 14:19 #22
jo ja den fryser stadig lidt... skal jeg foresten fjerne det der igen så den ikke viser de skjulte filer.... kan du anbefale et godt viruprogram eller er den antiyir go nok
Avatar billede ejvindh Ekspert
29. april 2005 - 14:26 #23
Angående "frysningerne": Er det blot små frysninger, der tyder på, at maskinen lige er lidt overbelastet, eller er det langvarige frysninger, hvor du ender med at måtte genstarte? Jeg kan sige at jeg selv har haft problemer med små "frysninger" da jeg havde Microsoft's antispy-beta lagt ind. Min computer var ikke kraftig nok til at trække det....

Antivir er vist OK som sådan. Du skal bare være opmærksom på at det ikke giver en automatisk scanning af dine emails. Alternative antivirus-programmer, der også er gratis er AVG og Avast:
http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm#avg
http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm#avast

Du får lige min afskeds-salut på HJT-rensningen -- inkl. forslag til anti-spy foranstaltninger:

For at gøre arbejdet helt færdig:
Det kan være en god ide og rydde op i systemgendannelses filerne. Deaktiver systemgendannelse (http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle) - genstart din computer - aktiver systemgendannelse.
Og så kan det også være en god ide at skjule dine systemfiler og -mapper igen, så du ikke ved en fejl kommer til at slette en vigtig fil. Det gør du samme sted, hvor du satte det til at vise alle filer, denne gang vælger du bare: Vis ikke skjulte filer og mapper.

Du kan også rense browser cachen (hvis du bruger IE-explorer)
1. Klik på Funktioner - Internetindstillinger
2. Under midlertidige filer, klik på Slet cookies
3. Under midlertidige filer, klik på slet filer – sæt flueben i slet alt offline indhold
4. Under Oversigten, klik på ryd oversigten
5. Klik på ok.
Tøm din papirkurv.
---------------------------

For at forhindre gentagelser, vil jeg anbefale dig at lægge nogle små programmer ind, som forhindrer spyware i at komme ind i første omgang. Som minimum vil jeg anbefale at lægge Spywareguard, Spywareblaster og IE-spyad ind. Alle programmer kan du finde links til herfra:
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm

Alle computere bør beskyttet af en firewall. Link og vejledning til en god og gratis firewall finder du her:
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=9706
Avatar billede ejvindh Ekspert
18. august 2005 - 13:00 #24
Lukketid?
Avatar billede ejvindh Ekspert
26. september 2005 - 09:52 #25
Lukketid?
Avatar billede ejvindh Ekspert
16. februar 2006 - 16:25 #26
Lukketid?