Avatar billede linuxmongolen Nybegynder
31. marts 2001 - 14:54 Der er 3 kommentarer

Defekt internet i Corel Linux!

Jeg kan ikke komme på internettet på min linux-maskine... Når jeg ringer op til min konto (som Mobilix har hjulpet mig med at sætte op), ringer den fint op og logger på, hvorefter jeg får meddelelsen \"The pppd daemon died unexpectedly\"...

Jeg synes jeg har prøvet alt, og i manualen står der, at man kan læve om på ppp-opsætningen, men intet om hvordan! FEDT!!!

Jeg har ingen erfaring med linux overhovedet, så jeg aner simpelthen ikke hvordan det her virker!

Det er Corel Linux (standard) distributionen...

>Linuxmongolen
Avatar billede hoejrup Nybegynder
31. marts 2001 - 15:37 #1
If you get an error like \"the ppp daemon died unexpectedly!\" you may have your connection
speed set too high. You can click on the Details button of such a dialog to get a pretty decent description of why the daemon died. Double check that you have entered the correct username
and password, and that you have ppp support enabled (modular or kernel-level).

link: http://linuxnewbies.editthispage.com/tips/20000203

Måske kan du bruge vejledningen her:

http://axion.physics.ubc.ca/ppp-linux.html#Other

/per
Avatar billede linuxmongolen Nybegynder
31. marts 2001 - 17:16 #2
Tak for hjælpen...

Jeg har prøvet alle (ALLE) hastishedsinstillinger for mit modem, alle med samme problem... Desuden står der i manualen at man bør sætte hastigheden langt højere end den egentlig er, for at få størst mulig hastighed ud af det?

Der er også et problem mere med ppp, for den log-fil, hvor man skulle kunne se hvad der går galt kan tilsyneladende ikke laves/gemmes?

>Linuxmongolen
Avatar billede hoejrup Nybegynder
31. marts 2001 - 21:14 #3
log fil settings mv.:

Syslog
The configuration file, /etc/syslog.conf, determines where and what the syslogd process does with incoming messages. The pppd and chat programs produce facility daemon and facility local2 messages, respectively, at various priorities. Capturing these require the following lines in /etc/syslog.conf :

      daemon.debug                                    /var/log/daemon
      local2.debug                                    /var/log/local2

etc. etc.....

link: http://www.oreilly.com/catalog/umppp/chapter/ch06.html

/per