Avatar billede johnson Nybegynder
27. oktober 1999 - 22:06 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Recordnummer + 1 + årstal

Findes der en eller anden der kan sige mig om det er muligt at lave et felt i en tabel som  tager største [recordnummer+1][årstal] eks. 12341999

mvh Johnson
Avatar billede pingo Nybegynder
27. oktober 1999 - 22:12 #1
johnson: prøv lige at specificere nærmere!
Avatar billede johnson Nybegynder
27. oktober 1999 - 22:21 #2
OK.
Jeg har en tabel
Der er 3 kolonner
Kolonne1 =ID (Autonummer)
Kolonne2 =Dato (Datofelt)
Kolonne3 =Her ønsker jeg at lægge de to sammen således der kommer et unikt nummer + et årstal i enden ( Forestil dig et brugernummer hvor man ud af tallet kan se hvilket år denne bruger er optaget og samtidig er nummeret unikt)
Er det mere forståeligt?

mvh Johnson

Avatar billede wriggler Nybegynder
27. oktober 1999 - 22:29 #3
Du skal bare oprette en forespørgsel, indeholdende de 2 første kolonner i den 3.

Simpelt :)
Avatar billede johnson Nybegynder
28. oktober 1999 - 00:29 #4
Ok, jeg har lavet en forespørgsel men jeg kan ikke få det til at virke. Jeg formoder at det er fordi jeg angiver de forkerte værdier i kriterier (Hvad skal jeg skrive jeg har prøvet med [id]and[dato]. Accessforespørgsler er ikke lige noget jeg har arbejdet så meget med.

Johnson
Avatar billede villadsen Nybegynder
28. oktober 1999 - 04:13 #5
SELECT [id] & [dato] AS uniktID FROM tabelnavn

Hvis fx. id = 5 og dato = 1999 vil det give 51999 i uniktID.
Du skriver at det skal være et datofelt men hvis det kun er årstallet du skal bruge skal du have et talfelt istedet.

Begge steder virker ovenstående dog.
Avatar billede ziber Nybegynder
28. oktober 1999 - 08:42 #6
.
Avatar billede wriggler Nybegynder
28. oktober 1999 - 14:43 #7
jeg skulle vist have uddybet mig lidt mere :)

kig lige på  http://www.michael.dk

takker