Avatar billede hitman Nybegynder
23. april 1999 - 00:00 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Baggrunds billeder i Netscape tilter (gentager)

Jeg har et lille problem. Jeg har lavet en TABLEmed en ganske normal baggrunds billede i, og et par CELLER (TD), og der virker også fint i IE, men problemmet med netscape er at for hver CELLE gentager den TABLEs baggrunds billeder. Er der ikke noget vej unden om dette. ??
Avatar billede lazze Nybegynder
23. april 1999 - 00:32 #1
Hvad sker der hvis du definerer
<td background="none"></td>?
lazze
Avatar billede hitman Nybegynder
23. april 1999 - 09:04 #2
Nope .. det virker ikke, den laver bare en hvid baggrund.
Avatar billede skg Nybegynder
23. april 1999 - 11:24 #3
jeg tror bare det er noget med at netscape ikke har lyst til at lave noget der virker!!!
Avatar billede hitman Nybegynder
23. april 1999 - 11:25 #4
Hmmm .. .kan det virkelig passe ?
Avatar billede skg Nybegynder
23. april 1999 - 11:53 #5
ja! jeg har sendt en mail og spurgt netscape om det - og de svarede at de ikke gad lave det - men de kunne godt!
De skrev endvidere at de var kede at at deres browser skoddede - og anbefalede mig at bruge IE (som om jeg gjorde andet)
Avatar billede mr_white Nybegynder
23. april 1999 - 12:04 #6
ROFL :o)

... hva skal vi med al det her relligions krig ?
Avatar billede hitman Nybegynder
23. april 1999 - 12:19 #7
kan det virkelig passe at netscape skoder sig vildt, at det ikke kan lade sig gøre !!!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
23. april 1999 - 13:37 #8
smid lige koden her ud
Avatar billede hitman Nybegynder
23. april 1999 - 13:41 #9
<TABLE BORDER="0" CELLSPACING="0" CELLPADDING="0" WIDTH="400" HEIGHT="210" BACKGROUND="../Common/Images/LogoGray.gif">
<TR>
<TD></TD>
</TR>
<TR>
<TD></TD>
</TR>
</TABLE>

Avatar billede skg Nybegynder
23. april 1999 - 13:43 #10
du skal nok have noget indhold i dine celler - ellers så vil netscape SLET ikke noget!!!
Avatar billede jumper Nybegynder
23. april 1999 - 15:50 #11
Baggrundsbilleder i tables er først standard fra HTLM 4.0

Baggrundsbilleder i hver enkelt celle er langt fra standard HTML, det er blot IE der skodder for bildt og opfinder sine egne begreber!

/Thor
Avatar billede krogstrup Nybegynder
24. april 1999 - 19:50 #12
Hej Hitman

Har du prøvet følgende kode:(?)

<TABLE BORDER="0" CELLSPACING="0" CELLPADDING="0" WIDTH="400" HEIGHT="210" BACKGROUND="../Common/Images/LogoGray.gif">
<TR>
<TD>

<TABLE BORDER="0" CELLSPACING="0" CELLPADDING="0" WIDTH="400" HEIGHT="210">
<TR>
<TD>Tekst 1</TD>
</TR>
<TR>
<TD>Tekst 2</TD>
</TR>
</TABLE>

</TD>
</TR>
</TABLE>
Avatar billede krejberg Nybegynder
25. april 1999 - 17:24 #13
Ja jeg har nu aldrig haft problemer med netscape. Heller ikke ang. baggrundsgrafik i tabeller.
Avatar billede hitman Nybegynder
27. april 1999 - 10:19 #14
Ja. jeg har prøvet Table inde i Table, men netscape tilter stadig bg billede ...
Avatar billede genius Nybegynder
03. maj 1999 - 10:09 #15
Du kan sætte et stykke grafik ind som baggrundsbillede i en CELLE - men ikke i en hel TABEL. Netscape understøtter ikke <TABLE BACKGROUND> men kan godt finde ud af <TD BACKGROUND>
Avatar billede theartist Nybegynder
04. maj 1999 - 10:37 #16
Man kan IKKE lave baggrundsbilleder i tabeller i netscape, hvis det skal laves skal man virkelig sætte sig ned med lommeregneren og lave et baggrundsbillede på hele siden og huske at lave bgproperties="fixed" hermed kan man med faste tabeller (defineret med pixels) regne sig frem til hvor billedet kan passe med at ligge under cellen i tabellen. indrømmet.. løsningen sucks virkelig, men det er den eneste vej at komme uden om det på. Jeg har bandet og svovlet over det problem mange gange, men lifes a bitsch. og så lige en kommentar til religionskrigen - den er da for latterlig, de har hver deres fordele og ulemper, det ville da være dejligt hvis Netscape og Microsoft kunne snakke sammen, men face it det sker ikke og kom så videre.
Avatar billede hitman Nybegynder
06. maj 1999 - 22:05 #17
Takker...
Avatar billede smiley2 Nybegynder
14. juni 2000 - 02:41 #18
Hvilke fordele, mener du Netscape har?

JEg kan ikke komme i tanke om nogen. Den understøtter ikke JavaScrip fuldt ud. Den understøtter kun en ringe del af CSS. Jeg kn leve med, at resultatet af HTML'en bliver anderledes i hver browser, men, at NetScape vælger de nye (og åbenbart også de gamle) teknologier fra, så er det klart, at de mister deres markedesandel.