Avatar billede olemadsen82 Nybegynder
19. april 2005 - 10:37 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hijack this Log

Hej alle

Har en pc jeg er ved at rense, men kan ikke få det hele med synes ellers jeg er ved at have forsøgt alt.

Det er en milennium maskine.

Der er installeret AVG free edition og Zone Alarm

Jeg har kørt følgende programmer.

Stinger
CWshredder
Spybot
ADaware
AboutBuster

Men mit problem bliver ved med at komme igen. Symtomerne er følgende:

Når jeg starter maskinen kommer zone alarm og siger at en fil ved navn ipsk.exe vil have adgang til nettet, ved i hvad det er for en?

Når jeg så åbner en explorer kommer avg og siger den har fundet virus i en exe fil, navnet varierer vilkårligt fra gang til gang. Den ligger i C:\windows el. C:\windows\system
Viruses hedder Trojan Horse Downloader.Agent.11.Q. Jeg kan sagtens heale den, men den bliver ved med at komme tilbage.

Når jeg så har healet den, eller lukket advarslen ned kommer jeg fint på nettet, dog er startsiden lavet om til About:blank.

Håber i kan hjælpe mig da jeg snart ikke har flere gode ideer.

Her er også lige en hijack this log.

På Forhånd Tak.

Logfile of HijackThis v1.99.1
Platform: Windows ME (Win9x 4.90.3000)

Running processes:
C:\WINDOWS\SYSTEM\KERNEL32.DLL
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSGSRV32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\mmtask.tsk
C:\WINDOWS\SYSTEM\MPREXE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSTASK.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\ZONELABS\VSMON.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\STIMON.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SSDPSRV.EXE
C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SYSTRAY.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\RESTORE\STMGR.EXE
C:\PROGRAMMER\COMPAQ\EASY ACCESS BUTTON SUPPORT\CPQEADM.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\WMIEXE.EXE
C:\COMPAQ\CPQINET\CPQINET.EXE
C:\PROGRAMMER\COMPAQ\DIGITAL DASHBOARD\DEVGULP.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SPOOL32.EXE
C:\PROGRAMMER\COMPAQ\EASY ACCESS BUTTON SUPPORT\BTTNSERV.EXE
C:\PROGRAMMER\ZONE LABS\ZONEALARM\ZLCLIENT.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\LEXBCES.EXE
C:\PROGRAMMER\GRISOFT\AVG FREE\AVGCC.EXE
C:\PROGRAMMER\GRISOFT\AVG FREE\AVGEMC.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\RPCSS.EXE
C:\PROGRAMMER\GRISOFT\AVG FREE\AVGAMSVR.EXE
C:\WINDOWS\IPSK.EXE
C:\PROGRAMMER\COMPAQ\EASY ACCESS BUTTON SUPPORT\EAUSBKBD.EXE
C:\WINDOWS\SKRIVEBORD\HIJACKTHIS.EXE

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,SearchAssistant = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\WINDOWS\system\phpsr.dll/sp.html#44768
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\WINDOWS\system\phpsr.dll/sp.html#44768
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = res://C:\WINDOWS\system\phpsr.dll/sp.html#44768
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\WINDOWS\system\phpsr.dll/sp.html#44768
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\WINDOWS\system\phpsr.dll/sp.html#44768
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = res://C:\WINDOWS\system\phpsr.dll/sp.html#44768
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = res://C:\WINDOWS\system\phpsr.dll/sp.html#44768
R3 - Default URLSearchHook is missing
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\PROGRAMMER\ADOBE\ACROBAT 6.0\READER\ACTIVEX\ACROIEHELPER.DLL
O2 - BHO: Class - {B0F98469-371C-FBED-8A67-0E2072EFC711} - C:\WINDOWS\NTUF.DLL
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\SYSTEM\MSDXM.OCX
O4 - HKLM\..\Run: [PCHealth] C:\WINDOWS\PCHealth\Support\PCHSchd.exe -s
O4 - HKLM\..\Run: [SystemTray] SysTray.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\Run: [CPQEASYACC] C:\Programmer\Compaq\Easy Access Button Support\cpqeadm.exe
O4 - HKLM\..\Run: [EACLEAN] C:\Programmer\Compaq\Easy Access Button Support\eaclean.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CPQInet] c:\compaq\CPQInet\CpqInet.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Digital Dashboard] C:\Programmer\Compaq\Digital Dashboard\DevGulp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LexStart] Lexstart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LexmarkPrinTray] PrinTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] "C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\GRISOFT\AVGFRE~1\AVGCC.EXE /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_EMC] C:\PROGRA~1\GRISOFT\AVGFRE~1\AVGEMC.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_AMSVR] C:\PROGRA~1\GRISOFT\AVGFRE~1\AVGAMSVR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [IPSK.EXE] C:\WINDOWS\IPSK.EXE
O4 - HKLM\..\RunServices: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\RunServices: [SchedulingAgent] mstask.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [*StateMgr] C:\WINDOWS\System\Restore\StateMgr.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [TrueVector] C:\WINDOWS\SYSTEM\ZONELABS\VSMON.EXE -service
O4 - HKLM\..\RunServices: [StillImageMonitor] C:\WINDOWS\SYSTEM\STIMON.EXE
O4 - HKLM\..\RunServices: [NTYY.EXE] C:\WINDOWS\SYSTEM\NTYY.EXE /s
O4 - HKLM\..\RunServices: [SSDPSRV] C:\WINDOWS\SYSTEM\ssdpsrv.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ccleaner] "C:\PROGRAMMER\CCLEANER\CCLEANER.exe" /AUTO
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\SYSTEM\MSJAVA.DLL
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\SYSTEM\MSJAVA.DLL
O12 - Plugin for .pdf: C:\PROGRA~1\INTERN~1\PLUGINS\nppdf32.dll
O12 - Plugin for .spop: C:\PROGRA~1\INTERN~1\Plugins\NPDocBox.dll
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://opasia.dk
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2004061001/housecall.trendmicro.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {22A88341-AFCB-45F0-A856-C2BAE74F878E} (InstallX Class) - http://www.20x2p.com/8a0aed93/enter.cab
O16 - DPF: {04E214E5-63AF-4236-83C6-A7ADCBF9BD02} (HouseCall Control) - http://housecall60.trendmicro.com/housecall/xscan60.cab
Avatar billede levich Nybegynder
19. april 2005 - 10:53 #1
jeg ser på den
Avatar billede des_84 Nybegynder
19. april 2005 - 11:06 #2
http://www.cybertechhelp.com/forums/showpost.php?p=219983&postcount=6

Her er et link mht. til den der ipsk.exe.
Du skal følge proceduren som står skrevet, og så skulle den gerne være væk.
Mht. dit virus problem, så prøv at opdatere dit windows med alle sikkerhedsopdateringer der findes, og installer Nortin Antivirus og firewall.. så er du sikret.. jeg kører med det, og har siden da ikke haft nogle problemer.
Avatar billede levich Nybegynder
19. april 2005 - 11:08 #3
(1)
Deaktiver systemgendannelse, ved at Højreklikke på "Denne Computer" på skrivebordet -> egenskaber -> Systemgendannelse -> sæt flueben i "Deaktiver systemgendannelse" -> Klik OK.

(2)
Genstart computeren i fejlsikret tilstand (tryk F8 når Windows starter op), og fix følgende linjer med HijackThis:
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,SearchAssistant = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\WINDOWS\system\phpsr.dll/sp.html#44768
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\WINDOWS\system\phpsr.dll/sp.html#44768
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = res://C:\WINDOWS\system\phpsr.dll/sp.html#44768
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\WINDOWS\system\phpsr.dll/sp.html#44768
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\WINDOWS\system\phpsr.dll/sp.html#44768
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = res://C:\WINDOWS\system\phpsr.dll/sp.html#44768
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = res://C:\WINDOWS\system\phpsr.dll/sp.html#44768
R3 - Default URLSearchHook is missing
O2 - BHO: Class - {B0F98469-371C-FBED-8A67-0E2072EFC711} - C:\WINDOWS\NTUF.DLL
O4 - HKLM\..\Run: [IPSK.EXE] C:\WINDOWS\IPSK.EXE
O4 - HKLM\..\RunServices: [NTYY.EXE] C:\WINDOWS\SYSTEM\NTYY.EXE /s
O16 - DPF: {22A88341-AFCB-45F0-A856-C2BAE74F878E} (InstallX Class) - http://www.20x2p.com/8a0aed93/enter.cab

Åbn en tilfældig mappe, i menuen klik på Funktioner -> Mappeindstillinger -> Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

søg efter og slet følgende filer (søg efter dem, hvis de ikke er i det nævnte bibliotek):
C:\WINDOWS\NTUF.DLL
C:\WINDOWS\IPSK.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\NTYY.EXE
... og følgende mapper:
C:\WINDOWS\system\phpsr.dll/

(3)
Start -> programmer -> tilbehør -> systemværktøjer -> diskoprydning -> Slet Temporary internet files, papirkurv og midlertidige filer.

(4)
Genstart computeren normalt. Lav en ny log med HijackThis, og send den herind.

(5)
Når vi er helt færdige, så husk at aktiver systemgendannelse igen.
Avatar billede levich Nybegynder
19. april 2005 - 11:11 #4
des_84 -> Dit link kan ikke bruges til noget. Desværre.

olemadsen82 -> Jeg har hjulpet rigtig mange med at fjerne spyware, og har styr på det.
Avatar billede olemadsen82 Nybegynder
19. april 2005 - 11:34 #5
Jeg siger mange tak Levich, jeg prøver lige det du har beskrevet så vender jeg lige tilbage.
Avatar billede olemadsen82 Nybegynder
19. april 2005 - 11:59 #6
Så har jeg prøvet, det ser ud til at have hjulpet.

Jeg kunne kun finde filen ipsk.exe, og ikke nogen mappe ved navn phpsr.dll, men i stedet en dll fil der hed dette, skal den slettes?

her er en ny log fil

Logfile of HijackThis v1.99.1
Platform: Windows ME (Win9x 4.90.3000)

Running processes:
C:\WINDOWS\SYSTEM\KERNEL32.DLL
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSGSRV32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\mmtask.tsk
C:\WINDOWS\SYSTEM\MPREXE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSTASK.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\ZONELABS\VSMON.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\STIMON.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SSDPSRV.EXE
C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SYSTRAY.EXE
C:\PROGRAMMER\COMPAQ\EASY ACCESS BUTTON SUPPORT\CPQEADM.EXE
C:\COMPAQ\CPQINET\CPQINET.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\RESTORE\STMGR.EXE
C:\PROGRAMMER\COMPAQ\EASY ACCESS BUTTON SUPPORT\BTTNSERV.EXE
C:\PROGRAMMER\COMPAQ\DIGITAL DASHBOARD\DEVGULP.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\WMIEXE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SPOOL32.EXE
C:\PROGRAMMER\ZONE LABS\ZONEALARM\ZLCLIENT.EXE
C:\PROGRAMMER\GRISOFT\AVG FREE\AVGCC.EXE
C:\PROGRAMMER\GRISOFT\AVG FREE\AVGEMC.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\LEXBCES.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\RPCSS.EXE
C:\PROGRAMMER\GRISOFT\AVG FREE\AVGAMSVR.EXE
C:\PROGRAMMER\COMPAQ\EASY ACCESS BUTTON SUPPORT\EAUSBKBD.EXE
C:\WINDOWS\SKRIVEBORD\HIJACKTHIS.EXE

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\PROGRAMMER\ADOBE\ACROBAT 6.0\READER\ACTIVEX\ACROIEHELPER.DLL
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\SYSTEM\MSDXM.OCX
O4 - HKLM\..\Run: [PCHealth] C:\WINDOWS\PCHealth\Support\PCHSchd.exe -s
O4 - HKLM\..\Run: [SystemTray] SysTray.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\Run: [CPQEASYACC] C:\Programmer\Compaq\Easy Access Button Support\cpqeadm.exe
O4 - HKLM\..\Run: [EACLEAN] C:\Programmer\Compaq\Easy Access Button Support\eaclean.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CPQInet] c:\compaq\CPQInet\CpqInet.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Digital Dashboard] C:\Programmer\Compaq\Digital Dashboard\DevGulp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LexStart] Lexstart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LexmarkPrinTray] PrinTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] "C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\GRISOFT\AVGFRE~1\AVGCC.EXE /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_EMC] C:\PROGRA~1\GRISOFT\AVGFRE~1\AVGEMC.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_AMSVR] C:\PROGRA~1\GRISOFT\AVGFRE~1\AVGAMSVR.EXE
O4 - HKLM\..\RunServices: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\RunServices: [SchedulingAgent] mstask.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [*StateMgr] C:\WINDOWS\System\Restore\StateMgr.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [TrueVector] C:\WINDOWS\SYSTEM\ZONELABS\VSMON.EXE -service
O4 - HKLM\..\RunServices: [StillImageMonitor] C:\WINDOWS\SYSTEM\STIMON.EXE
O4 - HKLM\..\RunServices: [SSDPSRV] C:\WINDOWS\SYSTEM\ssdpsrv.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ccleaner] "C:\PROGRAMMER\CCLEANER\CCLEANER.exe" /AUTO
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\SYSTEM\MSJAVA.DLL
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\SYSTEM\MSJAVA.DLL
O12 - Plugin for .pdf: C:\PROGRA~1\INTERN~1\PLUGINS\nppdf32.dll
O12 - Plugin for .spop: C:\PROGRA~1\INTERN~1\Plugins\NPDocBox.dll
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://opasia.dk
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2004061001/housecall.trendmicro.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {04E214E5-63AF-4236-83C6-A7ADCBF9BD02} (HouseCall Control) - http://housecall60.trendmicro.com/housecall/xscan60.cab
Avatar billede levich Nybegynder
19. april 2005 - 12:12 #7
En søgning på www.google.com efter "phpsr.dll" giver intet resultat. Baseret herpå kan du roligt slette filen phpsr.dll.

Loggen er ren. Og du skulle ikke have nogle problemer med spyware mere.

Opdater dit antivirus-program og scan hele harddiske igennem. En grundig scanning.
Avatar billede olemadsen82 Nybegynder
19. april 2005 - 13:19 #8
Jeg siger mange tak for de hurtige og gode svar... der var lige et par enkelte filer tilbage, men dem tog avg sig hurtigt af.

Så igen tak for hjælpen
Avatar billede kfp78 Nybegynder
05. maj 2005 - 17:28 #9
Jeg tror jeg har samme problem som olemadsen82 og har forsøgt at gøre som levich beskriver men virusen bliver ved men at dukke op.

Virusen hedder
Trojan Horse Downloader.Agent.11.Q.  og
Trojan Horse Downloader.Agent.12.D.
Det skifter lidt med hvilken en det er.

Kunne jeg mon lokke en eller anden til at kigge min log i gennem og komme med gode forslag så ville jeg være glad ?

på forhånd tak

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Programmer\Power Management\PwrGui.exe
C:\WINDOWS\System32\PRISMSTA.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Works Shared\WkUFind.exe
C:\PROGRA~1\DAP\DAP.EXE
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\jusched.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpobnz08.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpotdd01.exe
C:\Programmer\TurboNote\tbnote.exe
C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zonealarm.exe
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpoevm08.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\Bin\hpoSTS08.exe
C:\WINDOWS\explorer.exe
C:\Programmer\MathSoft\Mathcad 2001 Professional\MATHCAD.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\wincmd4\WINCMD32.EXE
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
D:\Download\1\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\WINDOWS\system32\yrqjf.dll/sp.html#68293
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\WINDOWS\system32\yrqjf.dll/sp.html#68293
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = res://C:\WINDOWS\system32\yrqjf.dll/sp.html#68293
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\WINDOWS\system32\yrqjf.dll/sp.html#68293
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\WINDOWS\system32\yrqjf.dll/sp.html#68293
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = res://C:\WINDOWS\system32\yrqjf.dll/sp.html#68293
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = res://C:\WINDOWS\system32\yrqjf.dll/sp.html#68293
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://www.opasia.dk/start
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Tiscali A/S - Microsoft Internet Explorer
R3 - Default URLSearchHook is missing
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: (no name) - {F7343198-455E-1011-E69B-4E6A67277DCB} - C:\WINDOWS\sysry32.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\system32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PowerManagement] C:\Programmer\Power Management\PwrGui.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PRISMSTA.EXE] PRISMSTA.EXE START
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Works Update Detection] C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Works Shared\WkUFind.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [DownloadAccelerator] C:\PROGRA~1\DAP\DAP.EXE /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_EMC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Security iGuard] C:\Programmer\Security iGuard\Security iGuard.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MSN Messenger] C:\WINDOWS\System32\msmsgs.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKLM\..\Run: [IEXPLORE.EXE] C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - Startup: PowerReg SchedulerV2.exe
O4 - Global Startup: Date Manager.lnk = C:\Programmer\Date Manager\DateManager.exe
O4 - Global Startup: GStartup.lnk = ?
O4 - Global Startup: hp psc 2000 Series.lnk = C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpobnz08.exe
O4 - Global Startup: hpoddt01.exe.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O4 - Global Startup: TurboNote.lnk = C:\Programmer\TurboNote\tbnote.exe
O4 - Global Startup: ZoneAlarm.lnk = C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zonealarm.exe
O8 - Extra context menu item: &Download with &DAP - C:\PROGRA~1\DAP\dapextie.htm
O8 - Extra context menu item: Download &all with DAP - C:\PROGRA~1\DAP\dapextie2.htm
O8 - Extra context menu item: Download alle med Net Transport - C:\Programmer\Xi\NetTransport 2\NTAddList.html
O8 - Extra context menu item: Download med Net Transport - C:\Programmer\Xi\NetTransport 2\NTAddLink.html
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~4\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Run DAP - {669695BC-A811-4A9D-8CDF-BA8C795F261C} - C:\PROGRA~1\DAP\DAP.EXE
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra button: Microsoft AntiSpyware helper - {B96DB5FA-A0CD-4C70-968B-5F593D2DEE96} - (no file) (HKCU)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Microsoft AntiSpyware helper - {B96DB5FA-A0CD-4C70-968B-5F593D2DEE96} - (no file) (HKCU)
O13 - WWW. Prefix: http://ehttp.cc/?
O16 - DPF: {029FDBA6-3547-11D7-AA4C-0050BF051A00} (Rawflow ICD Client) - http://downol.dr.dk/download/netradio/Rawflow.cab
O16 - DPF: {1D4DB7D2-6EC9-47A3-BD87-1E41684E07BB} - http://imgfarm.com/images/nocache/funwebproducts/SmileyCentralInitialSetup1.0.0.6.cab
O16 - DPF: {2917297F-F02B-4B9D-81DF-494B6333150B} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab31267.cab
O16 - DPF: {4F1E5B1A-2A80-42CA-8532-2D05CB959537} (MSN Photo Upload Tool) - http://by16fd.bay16.hotmail.msn.com/resources/MsnPUpld.cab
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey®) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {F54C1137-5E34-4B95-95A5-BA56D4D8D743} (Secure Delivery) - http://www.gamespot.com/KDX/download/kdx.cab
O16 - DPF: {F6A56D95-A3A3-11D2-AC26-400000058481} (Danske e-Sec) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/danskesikker/DB/DanskeSikker.cab
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: NVIDIA Driver Helper Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\System32\HPZipm12.exe
O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Zone Labs Inc. - C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
Avatar billede mobobo Nybegynder
08. maj 2005 - 21:30 #10
..Og jeg er ligeledes et stakkels offer som også har fundet frem til denne tråd.
Nøjagtig samme problem som kfp78 beskriver. Jeg ville også prøve levich vejledning, men havde kun 2 filer i min log som machede, så problemet blev ikke løst. Prøver også at sende min Hijackthis log i håbet om at den ikke drukner i denne lange tråd.

Logfile of HijackThis v1.99.1
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Sygate\smc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
C:\WINDOWS\System32\rundll32.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\jusched.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\OmniPage 9\opware32.exe
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
C:\Programmer\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
C:\Programmer\LG PC Suite\LG PC Sync\LGSyncManager.exe
C:\WINDOWS\system32\ntvdm.exe
C:\Programmer\Medion\ScanPanel\ScnPanel.exe
C:\Programmer\Memento 1.09\Memento\Memento.exe
C:\Programmer\UltimateZip3.0\uzqkst.exe
C:\Programmer\OpenOffice\program\soffice.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\gearsec.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\hijack this\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\WINDOWS\system32\evqxa.dll/sp.html#93256
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\WINDOWS\system32\evqxa.dll/sp.html#93256
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = res://C:\WINDOWS\system32\evqxa.dll/sp.html#93256
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\WINDOWS\system32\evqxa.dll/sp.html#93256
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\WINDOWS\system32\evqxa.dll/sp.html#93256
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = res://C:\WINDOWS\system32\evqxa.dll/sp.html#93256
R3 - Default URLSearchHook is missing
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Class - {B012290B-F6CB-AE54-0C3F-C8D408BBF992} - C:\WINDOWS\system32\iegx32.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: FlashGet Bar - {E0E899AB-F487-11D5-8D29-0050BA6940E3} - C:\PROGRA~1\FLASHG~1.65\fgiebar.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_EMC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SmcService] C:\PROGRA~1\Sygate\smc.exe -startgui
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKLM\..\Run: [OmniPage] C:\Programmer\OmniPage 9\opware32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iexplore.exe] C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Synchronization Manager] %SystemRoot%\system32\mobsync.exe /logon
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - Startup: Memento.lnk = C:\Programmer\Memento 1.09\Memento\Memento.exe
O4 - Startup: OpenOffice.org 1.1.4.lnk = C:\Programmer\OpenOffice\program\quickstart.exe
O4 - Startup: UltimateZip Quick Start.lnk = C:\Programmer\UltimateZip3.0\uzqkst.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: InterVideo WinCinema Manager.lnk = C:\Programmer\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
O4 - Global Startup: LG SyncManager.lnk = ?
O4 - Global Startup: ScanPanel.lnk = C:\Programmer\Medion\ScanPanel\ScnPanel.exe
O8 - Extra context menu item: &ICQ Toolbar Search - res://C:\Programmer\ICQToolbar\toolbaru.dll/SEARCH.HTML
O8 - Extra context menu item: Download All by FlashGet - C:\Programmer\FlashGet1.65\jc_all.htm
O8 - Extra context menu item: Download using FlashGet - C:\Programmer\FlashGet1.65\jc_link.htm
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\npjpi150_01.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\npjpi150_01.dll
O9 - Extra button: ICQ 4 - {B863453A-26C3-4e1f-A54D-A2CD196348E9} - C:\Programmer\ICQ\ICQLite.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: ICQ Lite - {B863453A-26C3-4e1f-A54D-A2CD196348E9} - C:\Programmer\ICQ\ICQLite.exe
O9 - Extra button: FlashGet - {D6E814A0-E0C5-11d4-8D29-0050BA6940E3} - C:\PROGRA~1\FLASHG~1.65\flashget.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: &FlashGet - {D6E814A0-E0C5-11d4-8D29-0050BA6940E3} - C:\PROGRA~1\FLASHG~1.65\flashget.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1110194831077
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: Gear Security Service (GEARSecurity) - GEAR Software - C:\WINDOWS\System32\gearsec.exe
O23 - Service: iPod Service (iPodService) - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Sygate Personal Firewall (SmcService) - Sygate Technologies, Inc. - C:\Programmer\Sygate\smc.exe