Avatar billede nubi Nybegynder
31. marts 2001 - 13:28 Der er 4 kommentarer

netværk

vi sidder to drenge på adsl fra world online vi vil sidde to på adsl på en gang men pcen skriver= Der er opstået en konflikt med ip adressen 192.168.1.2. fordi systemet har denne hardware adresse oo:50:ba:8c:8c:37
Håber i kan hjælpe os!
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
31. marts 2001 - 13:31 #1
check at i ikke bruger samme ip adresse som routeren! hver pc skal have sin egen ip og routeren skal også have sin egen!
Avatar billede nubi Nybegynder
31. marts 2001 - 13:36 #2
det lærte jeg ikke meget af? kan i udybe det lidt og forklare hvordan man gør det?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
31. marts 2001 - 13:42 #3
i må have et papir hvor der stå hvilken ipadresse jeres router har. inde i netværk i kontrolpanelet sætter du og din ven jeres ip adresse til henholdsvis f.eks. 192.168.1.2 og 192.168.1.3
begge jeres undernetmasker skal hedde 255.255.255.0
under fanebladet gateway skal i begge indtaste routerens ip adresse (den kunne evt. hedde 192.168.1.1)
under fanebladet DNS skal i indtaste World Online\'s DNS ip adresser! dem kan i finde på deres hjemmeside under support eller også står det på de papirer der fulgte med da i fik ADSL installeret!
Avatar billede snowmoad Nybegynder
21. maj 2001 - 14:57 #4
Den der har adsl installeret skal måske have IP
hvis det er et krav fra udbyderen, den anden der skal nasse på linjen må ikke have nogen IP