Avatar billede muvo Nybegynder
18. april 2005 - 16:25 Der er 12 kommentarer

Harddisk kan ikke ses

Hej
Jeg har lige sat en af mine gamle harddiske til min "nye" pc men den nye pc kan ikke se den gamle harddisk.
Den nye harddisk er en 120 gb Sata
Mens den gamle er en 80gb Ultra ATA.
håber der er nogen der kan hjælpe mig med at "finde" min harddisk..
På forhånd tak
Jonas
Avatar billede huset Praktikant
18. april 2005 - 16:27 #1
Du skal installere tredjeparts drivers, som du finder på cd der følger med bundkortet.

Du skal trykke F6 under installeringen
Avatar billede muvo Nybegynder
18. april 2005 - 17:17 #2
Hmm
Er kommet til at smide min bundkorts cd væk..
og hvad er tredjeparts drivers på engelsk?
Avatar billede huset Praktikant
18. april 2005 - 17:20 #3
Thirdpart device/driver

Find den på bundkorts producentens hjemmeside
Avatar billede huset Praktikant
18. april 2005 - 17:21 #4
http://eksperten.dk/list.phtml?spm_creator=muvo&status_1=on&status_2=on&status_3=on&status_4=on

Få lige lukket dine gamle spørgsmål, som du ikke længere har brug for hjælp i!
Avatar billede dragonknight Juniormester
18. april 2005 - 17:28 #5
Det er den gamle disk, som er en ATA disk, den ikke kan finde.
Avatar billede dragonknight Juniormester
18. april 2005 - 17:31 #6
Hvordan er den sat til ?

Er det det eneste drev på datakablet, så skal den være master.

Hvis du har cd/DVD, så sidder den givetvis på et datakabel for sig, og er sat som master. Hvis du har koblet din gamle disk til dette kabel, så bør CD/DVD være Slave, og den gamle disk være Master.
Avatar billede nva Praktikant
19. april 2005 - 10:37 #7
Hvis du kan se den i bios men ikke under 'denne computer' så skyldes det nok at den skal formateres under 'enheds håndteringen'.
Avatar billede nva Praktikant
19. april 2005 - 10:43 #8
diskhåndteringen hedder det vist
Avatar billede muvo Nybegynder
21. april 2005 - 15:53 #9
det er den eneste ting på kablet.. og kan slet ikke se den.. lige meget hvor..
Avatar billede dragonknight Juniormester
22. april 2005 - 21:14 #10
Her kan du læse lidt om Master/Slave. http://www.ehow.com/tips_6031.html

Din disk skal være Master, når den er den eneste på datakablet.

Højreklik på denne computer, vælg administrer. Klik på diskhåndtering, og fortæl om du kan se din disk der.
Avatar billede dragonknight Juniormester
27. april 2005 - 22:53 #11
Sker der noget her ?
Avatar billede huset Praktikant
11. september 2005 - 07:40 #12
Mon det er på¨tide du finder ud af at få givet feedback eller lukket tråden!