Avatar billede speedfreak Nybegynder
17. april 2005 - 23:51 Der er 7 kommentarer

Ebay og toldregler?

Ved ikke om det er det rette sted at spørge, Men har ledt og læst en del på toldskat.dk men er lidt forvirret omkring den handel jeg har lavet på Ebay.com .
Jeg har vundet 5 stk 10troy sølvbarre i alt samlet for alle 5 auktioner hos samme person. for 460$
Nu ligger det sådan at pakken nu er ankommet til dk, men desværre i postdanmarks internationale afdeling. Jeg har modtaget et brev hvor de skriver at de nu har 2kg sølvmønter af mine :( ved ikke hvordan 1550gram sølvbarre til til 2kg sølvmønter? Men de vil se en kvitering osv.
Så jeg ville lige vide hvor jeg står nu?
De er jo købt uden for EU, men er købt privat, og de skal ikke bruges til vidresalg. og de regler jeg kan finde, siger at hvis ikke de skal vidresælges inden for 24mdr undgår man moms? Men andre siger noget andet. Og hvordan skal jeg documentere dette her overfor dem?
Avatar billede olebole Juniormester
18. april 2005 - 00:02 #1
<ole>

Her kan du få alle mulige rigtige og mere eller mindre fejlagtige svar ... gad vide, hvordan du vil skelne?  :)

Told og Skat har reglerne. Besøg dem eller ring til dem - så kan du sikkert også få en fornuftig forklaring på de (tilsyneladende) divergerende informationer.

/mvh
</bole>
Avatar billede speedfreak Nybegynder
18. april 2005 - 00:05 #2
Har også tænkt mig at ringe til dem i morgen, men ville gerne vide hvor jeg står, så ikke jeg siger noget dumt, så det bliver dyrt. Kan ikke finde mit svar på toldskat, og nogle fora har nogle svar som siger for og nogle imod, at det er momsfrit.
Avatar billede dragonknight Juniormester
18. april 2005 - 01:14 #3
Jeg tror du kommer til at betale moms.

Der er også noget med, at du vist nok har 7 dage til at berettige dine varer, ellers bliver de returneret, men det må stå på de papirer du har modtaget fra PostDanmark. De plejer at oplyse hvordan du skal gøre.
Avatar billede speedfreak Nybegynder
18. april 2005 - 02:43 #4
Jeg har 14dage, og der står ikke andet end at jeg skal fremsende en kvitering. Men det er jo ikke så nemt, når man ikke har en normal kvitering. Jeg kan selvføgelig godt lave et udprint af min egen emailkvit fra bidpay hvor betalingen har fundet sted. Men ved ikke om det er nok osv. Så jeg tror lige at jeg ringer til den i mogen / i dag :) Og hører hvordan osv.
Avatar billede dbangx Nybegynder
18. april 2005 - 07:56 #5
det skal da være nok. Hvis ikke det er, så må aben jo ligge ved postdanmark. De kan jo ikke returnere pakken før de har kontaktet sælgeren for at verificere at du er køberen
Avatar billede dragonknight Juniormester
18. april 2005 - 12:04 #6
Jeg prøvede det samme for nogen tid siden. På selve pakken havde afsender klistret en fakture, men det var ikke nok for PostDanmark. De ville have den totale pris med fragt, da man også betaler moms af fragt, hvem der kan forstå dette.

Du må da også have en betalingskvittering på dit bud !

Og jo, hvis man ikke dokumenterer købet inden tidsfristens udløb, returneres varen.
Avatar billede dragonknight Juniormester
28. april 2005 - 09:35 #7
Hva'så ? ?