Avatar billede thomasreno Nybegynder
17. april 2005 - 15:32 Der er 33 kommentarer

er den ok til spil ?

jeg er ve d at købe en P4 3,0 ghz 1024 mb ram 400 mhz med gf 6600 gt 128 mb. lyder det ikke som en ok spille maskine
Avatar billede kalp Novice
17. april 2005 - 15:39 #1
skal man sige nej? hehe den lyder fornuftig synes jeg.
Avatar billede thomasreno Nybegynder
17. april 2005 - 15:42 #2
tak skal du have
jeg er ikke helt sikker på garfik kortet, der er mange meninger for og imod
Avatar billede kalp Novice
17. april 2005 - 15:45 #3
Du lader bare spørgsmålet stå lidt endnu så ser du hvad andre mener om maskinen..
Men det en pænt kraftig hvad angår Mhz og ram.
Avatar billede thomasreno Nybegynder
17. april 2005 - 15:45 #4
ok tak
Avatar billede jokkejensen Novice
17. april 2005 - 16:09 #5
Det lyder al sammen fornuftigt... sørg for at få noget dual ram, samt raid på dine forhåbentlige SATA diske...
Avatar billede thomasreno Nybegynder
17. april 2005 - 16:16 #6
hvad gør dual ram og hvad er SATA diske ? :-)  er det ikke ok med alm. 1024 mb ram 400 mhz !
Avatar billede jokkejensen Novice
17. april 2005 - 16:17 #7
kan vi ikke se dit motherboard.. ? hvilket har du valgt ?

SATA diske er den "nye" generation af harddisk.. ATA-150 i stedet for 133... som teoretisk skulle kunne overføre 150mb/s..
Avatar billede tubber Juniormester
17. april 2005 - 16:19 #8
Han har ikke noget at bruge RAID til, da det ikke har så meget med filoverførsler, data opbevaring og backup at gøre......

Hvad gfxkort angår så kommer det lidt an på hvad du vil spille efter min mening.....
Er det primært 3D Shooters (minus HL2 da det er kodet til ATI) og andre actionspil og bilspil så er det et fint kort du har valgt :)
Er det HL2 som er det primære eller RPG, RTS og platform vil jeg nok kigget på et ATI xt800 eller noget lignende da ATI chippen er optimeret lidt mere til detaljer hvor nVIDIA lever rå grafikkraft :) ellers ser maskinen fed ud :)
Avatar billede thomasreno Nybegynder
17. april 2005 - 16:27 #9
det skal bare kunne tage alle de nye/gamle spil som doom3-far cry-hl2  o.s.v.

hvad er så det bedste grafik kort mener i ? (ikke for dyrt)

har ikke specielt mange oplysninger om motherboard, da jeg sidder med en liste for samle selv pc.
prescott 3,0 ghz P4
Avatar billede thomasreno Nybegynder
17. april 2005 - 16:29 #10
det skal dog siges at det skal være 8*Agp kort
Avatar billede tubber Juniormester
17. april 2005 - 18:54 #11
Så vil jeg nok kigge på et 6800GT eller 6800Ultra.......
Hvad prisklasse skal det ligge i ?
Avatar billede thomasreno Nybegynder
17. april 2005 - 19:21 #12
2000,- til 2500,-
Avatar billede edvardj Novice
17. april 2005 - 19:23 #13
jeg har lige købt et grafikkort geforce 6600 GT 128 mb
jeg kan KUN ANBEFALE dig at skifte blæser på den da den larmer ad pommeren til skift den evt til en zalman ( den er jeg glad for  meget lydløs :-)

Til producentens hjemmeside  http://www.zalman.co.kr/eng/product/view...
Link til denne side:  http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=320858
Avatar billede edvardj Novice
17. april 2005 - 19:24 #14
grafikkortet koster ca 1400 kr 6600 GT 128 mb
hos www.shg.dk
Avatar billede thomasreno Nybegynder
17. april 2005 - 19:25 #15
er kortet godt og kan det klare en masse !
Avatar billede huset Praktikant
17. april 2005 - 19:27 #16
6600GT trækker alle spil ganske fint. OGSÅ HL2, Doom 3 osv!

Spild af penge at tage 6800Ultra da 6800Gt performer bedre, og du kan uden problemer clocke 6800GT til over ultra.

Tubber du slynger noget fis ud synes jeg!

Til 2000/2500 er der 6800le, men vil du i disse klasser, så skal du tage Leadteks 6800GT

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=97669

Test
http://www.tweakup.dk/article/455/dk/¨

Når alt kommer til stykket, gælder det for dig at finde et grafikkort som passer godt til din maskine.

Hjælper ikke meget at smide et monster grafikkort i en lille maskine.

Både 6600GT og 6800GT vil klæde din maskine godt.

Men til dine krav, er 6600GT alt nok.
Avatar billede tubber Juniormester
17. april 2005 - 19:33 #17
I den prisklasse du nævner 2000-2500
Så se lidt på det her fra Asus:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=103228

For små 400 mere, altså 2849, er der dette Point of View:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=93509

Har altid haft gode erfaringer med PoV og det har fået topkarakter :)
Avatar billede tubber Juniormester
17. april 2005 - 19:34 #18
huset: det skal du ha lov at mene.......
men hvad er det lige der er fis i det ?
Avatar billede huset Praktikant
17. april 2005 - 19:37 #19
"Er det HL2 som er det primære eller RPG, RTS og platform vil jeg nok kigget på et ATI xt800 eller noget lignende da ATI chippen er optimeret lidt mere til detaljer hvor nVIDIA lever rå grafikkraft"

"Så vil jeg nok kigge på et 6800GT eller 6800Ultra"

Ingen af omtalte spil kræver på nogenmåde 6800GT eller ultra. Dertil kommer at ultra er spild af penge, når vi snakker om de klasser. Utallige test viser ultra får røv af GT kortet.

Dertil kommer at GT kan clockes højere end ultra.

6600GT er alt nok til de spil han ønsker at spille
Avatar billede tubber Juniormester
17. april 2005 - 19:41 #20
Nej gør de ikke og det har jeg heller ikke på noget tidspunkt skrevet ?
Skal vi se på hvad de kræver så kan mit FX5200 trække dem ganske fint......

Det jeg mener er skal man op og ofre så meget på et gfx kort så vil jeg da smide de sidste kroner i og gå hele vejen.......
Avatar billede huset Praktikant
17. april 2005 - 19:49 #21
øhh du skriver >>

Er det primært 3D Shooters (minus HL2 da det er kodet til ATI) og andre actionspil og bilspil så er det et fint kort du har valgt :)
Er det HL2 som er det primære eller RPG, RTS og platform vil jeg nok kigget på et ATI xt800 eller noget lignende da ATI chippen er optimeret lidt mere til detaljer hvor nVIDIA lever rå grafikkraft

Så vil jeg nok kigge på et 6800GT eller 6800Ultra

Dette efter han siger hvilke spil han ønsker at afvikle :D

6600GT er ALT nok, så spar dine penge med mindre du selvfølgelig vil have et stort power kort
Avatar billede thomasreno Nybegynder
17. april 2005 - 20:28 #22
det skal ikke kun være til HL2, det har jeg gennemført på mit gamle mx 420 kort, dog ikke med bedste opløsning, men det var ok.
det skal kunne tage fremtidige spil, i hvertfald så langt frem som muligt, så det skulle være ok med 6600 gt kort.  forhandleren siger det skulle være et super kort, selvom man ikke altid kan stole på dem, men han virker ok kompetent, men man får flere "ordenlige svar " "her " :-)
Avatar billede tubber Juniormester
17. april 2005 - 21:43 #23
Før han skriver hvad spil han vil spille:

Er det primært 3D Shooters (minus HL2 da det er kodet til ATI) og andre actionspil og bilspil så er det et fint kort du har valgt :)
Er det HL2 som er det primære eller RPG, RTS og platform vil jeg nok kigget på et ATI xt800 eller noget lignende da ATI chippen er optimeret lidt mere til detaljer hvor nVIDIA lever rå grafikkraft

Efter, for at understrege hvad JEG vil gøre, og ikke et endeligt fakta så som 2+2=4:
Så vil jeg nok kigge på et 6800GT eller 6800Ultra.......

Og efter han siger prisleje så nævner jeg 2 kort JEG ville kigge på hvis det var mig.....
Jeg kan jo ikke sidde og give svar på hvad du ville købe huset eller hvad en anden vil......vi har jo forskellige meninger om hvad vi lægger vægt på......

Han kan lytte til hvad jeg siger eller lade være det er jo så op til ham........
Men skal det være sådan at når du siger noget er rigtigt og noget er forkert må jeg hellere lade være med at deltage i tråde du er med i........det ender jo bare med en dårlig karma på den konto........

--------------------------
Over and out i denne tråd
--------------------------
Avatar billede huset Praktikant
18. april 2005 - 08:48 #24
Den fik jeg så nu kan jeg se....but don't give a fuck
Avatar billede tubber Juniormester
18. april 2005 - 09:23 #25
Jeg har ikke givet dig karma......men tro du bare det hvis du vil......
Avatar billede tubber Juniormester
18. april 2005 - 09:26 #26
Men det har jeg nu er du så glad......
Avatar billede huset Praktikant
18. april 2005 - 16:33 #27
Sagde IKKE det var dig gjorde jeg???

Betyder ligeså lidt som en lunken prut hvem der giver mig karma.

Karma er for kællinger :D
Avatar billede huset Praktikant
27. april 2005 - 18:36 #28
Kunne det tænkes du gad bruge lidt tid på at få lukket her eller givet os den feedback du burde efter at have fået support!?
Avatar billede huset Praktikant
07. maj 2005 - 16:07 #29
Kunne man forestille sig du ville smide lidt feedback til de folk de har givet dig support, eller måske få spørgsmålet lukket?
Avatar billede tubber Juniormester
07. maj 2005 - 18:36 #30
Smidder også lige et svar :)
Avatar billede huset Praktikant
11. september 2005 - 07:39 #31
Mon det er på¨tide du finder ud af at få givet feedback eller lukket tråden!
Avatar billede huset Praktikant
17. januar 2006 - 08:54 #32
Kunne man efterhånden forvente feedback fra dig opretter, eller på anden måde du gad bruge tid på at lukke spørgsmålet igen?

http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. februar 2008 - 20:38 #33
lukketid!
Husk at sætte artikle til under redigering!