Avatar billede spliffo Nybegynder
17. april 2005 - 13:09 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

er mit grafikkort dødt?

Jeg har lige samlet mig en ny computer, der har været lidt bøvl med det, men nu virker den, troede jeg, for after at jeg havde installeret windows på den og inst. rivere osv. prøvede jeg på at starte need for speed underground op, den nåede lige til den der kopibeskyttelses skærm der er i spillet og så skete det... Min skærm slukkede, bare sådan uden videre... og nu forstår jeg ikke hvad det er der sker... Jeg har prøvet at skifte skærm og spil, og det er det samme problem... hvad skal jeg gøre????
Avatar billede huset Praktikant
17. april 2005 - 13:11 #1
Kræver dit grafikkort seperat tilførelse af strøm?

Har du installeret servicepack 1 eller 2?

Har du installeret chipset drivers?

Er spillet originalt?

Har du prøvet at sætte opløsningen ned på skærmen?
Avatar billede spliffo Nybegynder
17. april 2005 - 13:15 #2
1. nej det tror jeg da bestemt ikke... det er et ATI radeon 9600 xt

2. SP 1

3. nej ikke udover de der var fra starten

4. ja det er det...

5. hvad mener du? i spillet eller i windows... i windows kan jeg sætte opløsningen op til 1280 x 1024 uden problemer.. der slukker skærmen ikke.. i spillet kan jeg jo ikke... når slet ikke til menuen.
Avatar billede huset Praktikant
17. april 2005 - 13:16 #3
Sæt den f.eks. til 1024/768

Hvilken driver bruger du til kortet?
Avatar billede spliffo Nybegynder
17. april 2005 - 13:18 #4
opløsning er ændret

jeg bruger den nyeste fra ati's hjemmeside
Avatar billede spliffo Nybegynder
17. april 2005 - 13:19 #5
er igang med at hente den ny .net framework...
Avatar billede huset Praktikant
17. april 2005 - 13:21 #6
Prøv med en ældre driver.

Prøv evt. også at tjekker om du har glemt chipset driveren
Avatar billede spliffo Nybegynder
17. april 2005 - 13:22 #7
hvor henter man den? altså chipset driveren
Avatar billede huset Praktikant
17. april 2005 - 13:24 #8
find den på bundkorts producentens hjemmeside
Avatar billede spliffo Nybegynder
17. april 2005 - 14:21 #9
har genisntalleret windows, da computeren ikke kunne boote efter at jeg havde inst. chipset driveren...
Avatar billede huset Praktikant
17. april 2005 - 14:26 #10
Virker det så nu??
Avatar billede spliffo Nybegynder
17. april 2005 - 15:00 #11
skal lige have inst. drivere til det hele igen, så ser vi...
Avatar billede spliffo Nybegynder
17. april 2005 - 15:33 #12
det virker ikke... det er lige når der kommer den mindste smule 3d i billedet på skærmen så slukker den
Avatar billede spliffo Nybegynder
17. april 2005 - 15:55 #13
er der ikke nogen hjælp at hente??? jeg er virkelig desperat nu...
Avatar billede huset Praktikant
17. april 2005 - 19:28 #14
Tror din grafikkort eller bundkort er stået af. Har du et andet grafikkort du kan teste med?
Avatar billede kenp Novice
17. april 2005 - 21:10 #15
Lyder lidt som et problem jeg har med en af mine maskiner.. når den gør det stunt for mig, så overtager jeg fjernstyringen af skærmen via en af de andre, også sætter opløsningen i spillet til 1024 x xxx så køre det bare)
Avatar billede spliffo Nybegynder
18. april 2005 - 09:01 #16
jeg har nu testet med et geforce 4 mx og der er der ingen problemer... Jeg har også fundet flere MEGET lignende eksempler på nettet. Går ud fra at mit grafikkort er dødt. huset kan du ikke lige lægge et svar, da du var meget behjælpelig.
Avatar billede huset Praktikant
18. april 2005 - 09:06 #17
svar
Avatar billede spliffo Nybegynder
18. april 2005 - 09:21 #18
hvilket gafikkort skal jeg bytte det til? Det skal svare nogenlunde til det jeg har, det skal selvf. bare virke ;-)
Jeg tror jeg går tilbage til Geforce serien, som jeg altid har brugt før. Der føler jeg mig mere sikker...
Avatar billede spliffo Nybegynder
18. april 2005 - 09:21 #19
det koster 1.145,-
Avatar billede spliffo Nybegynder
18. april 2005 - 09:22 #20
og er købt hos midtdata.dk
Avatar billede huset Praktikant
18. april 2005 - 09:23 #21
Ville spare en lille smule mere sammen, og tage et leadtek 6600GT. Mene rprisen er 1500 kr