Avatar billede guv Nybegynder
17. april 2005 - 12:19 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Internet virker ikke i browsers, men i andre programmer

Siden i går har mit internet kørt af H til...

Det virker fint i ting som mIRC, MSN og Skype.

Men så snart jeg prøver at gå på nettet med en browser, så går det virkelig sløvt.
Jeg kan ikke komme ind på .dk domæner i Firefox. I IE kan jeg godt til en vis grad...den henter sidens indhold, men ikke design og eventuel css.

På udenlandske domæner kan jeg godt komme ind lidt oftere, men det kræver at jeg skal forsøge mig nogle gange.

Jeg har søgt efter spyware i både spybot og adaware uden nogen synlig effekt.

Håber at jeg har placeret mit spørgsmål korrekt...
Avatar billede kalp Novice
17. april 2005 - 12:22 #1
Download hijackthis herfra og gem det i en folder for sig selv på dit skrivebord

http://downloadportal.dk/showdownload.asp?rid=3967&sp=Hijackthis%201.91
eller et direkte download link herfra www.arlet.dk/hjt.exe

Start programmet og vælge, at udføre en scan samt gemme en log fil.
Når hijackthis er færdig med, at scanne vil den bede dig om en placering hvor du vil gemme "hijackthis" en tekst fil.
Gem den i samme folder som hijackthis. Når du har sagt okay hopper der et nyt vindue frem nemlig notepad med en masse tekst linjer. Marker alle linjerne og kopir dem herind så jeg kan kigge på dem. Du må ikke selv begynde, at fikse noget i hijackthis.
Avatar billede guv Nybegynder
17. april 2005 - 12:26 #2
Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Ahead\InCD\InCDsrv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\PROGRA~1\CA\ETRUST~1\realmon.exe
C:\WINDOWS\Dit.exe
C:\WINDOWS\CNYHKey.exe
C:\Programmer\Home Cinema\PowerCinema\PCMService.exe
C:\Apache\Apache\Apache.exe
C:\Programmer\MSN Apps\Updater\01.02.3000.1001\da\msnappau.exe
C:\Programmer\CA\eTrust Antivirus\InoRpc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Works Shared\WkUFind.exe
C:\Programmer\CA\eTrust Antivirus\InoRT.exe
C:\Apache\Apache\Apache.exe
C:\Programmer\CA\eTrust Antivirus\InoTask.exe
C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\jusched.exe
C:\Programmer\MUSICMATCH\MUSICMATCH Jukebox\mmtask.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\Programmer\Ahead\InCD\InCD.exe
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Distillr\Acrotray.exe
C:\WINDOWS\system32\RunDll32.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\BitComet\BitComet.exe
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
C:\mysql\bin\mysqld-nt.exe
C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
C:\mysql\bin\winmysqladmin.exe
C:\PROGRA~1\COMMON~1\X10\Common\x10nets.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Programmer\Microsoft Office\OFFICE11\OUTLOOK.EXE
C:\Programmer\Microsoft Office\OFFICE11\WINWORD.EXE
C:\Programmer\mIRC\mirc.exe
C:\PROGRA~1\HIDOWN~1\HiDownload.exe
C:\Documents and Settings\Casper\Skrivebord\hjt.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://www.aldi.com/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Tiscali A/S - Microsoft Internet Explorer
O2 - BHO: (no name) - {02DCA195-602B-4B1F-83FF-381B7E804BDB} - C:\WINDOWS\system32\HDBHO.dll
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: ST - {9394EDE7-C8B5-483E-8773-474BF36AF6E4} - C:\Programmer\MSN Apps\ST\01.02.3000.1002\en-xu\stmain.dll
O2 - BHO: AcroIEToolbarHelper Class - {AE7CD045-E861-484f-8273-0445EE161910} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O2 - BHO: MSNToolBandBHO - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.4000.1001\da\msntb.dll
O2 - BHO: NTIECatcher Class - {C56CB6B0-0D96-11D6-8C65-B2868B609932} - C:\Programmer\Xi\NetTransport 2\NTIEHelper.dll
O3 - Toolbar: MSN - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.4000.1001\da\msntb.dll
O3 - Toolbar: Adobe PDF - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Realtime Monitor] C:\PROGRA~1\CA\ETRUST~1\realmon.exe -s
O4 - HKLM\..\Run: [Dit] Dit.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CHotkey] mHotkey.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ledpointer] CNYHKey.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCMService] "C:\Programmer\Home Cinema\PowerCinema\PCMService.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [PinnacleDriverCheck] C:\WINDOWS\System32\PSDrvCheck.exe -CheckReg
O4 - HKLM\..\Run: [msnappau] "C:\Programmer\MSN Apps\Updater\01.02.3000.1001\da\msnappau.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Works Update Detection] C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Works Shared\WkUFind.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KAZAA] "C:\Programmer\Kazaa Lite K++\kpp.exe" "C:\Programmer\Kazaa Lite K++\KazaaLite.kpp" /SYSTRAY
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe" -lang 1030
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [mmtask] C:\Programmer\MUSICMATCH\MUSICMATCH Jukebox\mmtask.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCLEPCI] C:\PROGRA~1\PINNAC~1\PPE\PPE.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [InCD] C:\Programmer\Ahead\InCD\InCD.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Acrobat Assistant 7.0] "C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Distillr\Acrotray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\RunOnce: [SpybotSnD] "C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SpybotSD.exe" /autocheck
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [PeerGuardian] C:\Programmer\PeerGuardian pr14\PeerGuardian_1.99b_pr14.exe
O4 - HKCU\..\Run: [BitComet] "C:\Programmer\BitComet\BitComet.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - Startup: WinMySQLadmin.lnk = C:\mysql\bin\winmysqladmin.exe
O4 - Global Startup: Adobe Acrobat Speed Launcher.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
O8 - Extra context menu item: Convert link target to Adobe PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Convert link target to existing PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Convert selected links to Adobe PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECaptureSelLinks.html
O8 - Extra context menu item: Convert selected links to existing PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppendSelLinks.html
O8 - Extra context menu item: Convert selection to Adobe PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Convert selection to existing PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Convert to Adobe PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Convert to existing PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Download all by Net Transport - C:\Programmer\Xi\NetTransport 2\NTAddList.html
O8 - Extra context menu item: Download All Files by HiDownload - C:\PROGRA~1\HIDOWN~1\HDGetAll.htm
O8 - Extra context menu item: Download by HiDownload - C:\PROGRA~1\HIDOWN~1\HDGet.htm
O8 - Extra context menu item: Download by Net Transport - C:\Programmer\Xi\NetTransport 2\NTAddLink.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~4\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\npjpi150_02.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\npjpi150_02.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~4\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: HiDownload - {F4FBA929-A891-492C-A0F6-5C79CC4F1742} - C:\PROGRA~1\HIDOWN~1\hidownload.exe
O16 - DPF: {029FDBA6-3547-11D7-AA4C-0050BF051A00} (Rawflow ICD Client) - http://downol.dr.dk/download/netradio/Rawflow.cab
O16 - DPF: {14B87622-7E19-4EA8-93B3-97215F77A6BC} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsPAClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {6465322E-CD0B-48EF-A5D5-1BBA675C31EF} (WDX.WDX_Main) - https://www.web-direct.dk/wdx.cab
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab27571.cab
O16 - DPF: {A590956F-AE99-4419-BB39-3C721276C625} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSP-0504.exe
O16 - DPF: {B8BE5E93-A60C-4D26-A2DC-220313175592} (ZoneIntro Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/ZIntro.cab32846.cab
O16 - DPF: {BD393C14-72AD-4790-A095-76522973D6B8} (CBreakshotControl Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/Bankshot.cab31267.cab
O16 - DPF: {C81B5180-AFD1-41A3-97E1-99E8D254DB98} (CSS Web Installer Class) - http://scanner.virus112.com/cabs/cssweb.cab
O16 - DPF: {D3426292-3750-4D80-9D0F-2816F61A6D15} (SpeedTest Control) - http://81.19.245.211/speedtest/SpeedTest_2.cab
O16 - DPF: {F6BF0D00-0B2A-4A75-BF7B-F385591623AF} (Solitaire Showdown Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/SolitaireShowdown.cab27571.cab
O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: Apache - Unknown owner - C:\Apache\Apache\Apache.exe" --ntservice (file missing)
O23 - Service: InCD Helper (InCDsrv) - Nero AG - C:\Programmer\Ahead\InCD\InCDsrv.exe
O23 - Service: eTrust Antivirus RPC Server (InoRPC) - Computer Associates International, Inc. - C:\Programmer\CA\eTrust Antivirus\InoRpc.exe
O23 - Service: eTrust Antivirus Realtime Server (InoRT) - Computer Associates International, Inc. - C:\Programmer\CA\eTrust Antivirus\InoRT.exe
O23 - Service: eTrust Antivirus Job Server (InoTask) - Computer Associates International, Inc. - C:\Programmer\CA\eTrust Antivirus\InoTask.exe
O23 - Service: iPod Service (iPodService) - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: MySql - Unknown owner - C:/mysql/bin/mysqld-nt.exe
O23 - Service: X10 Device Network Service (x10nets) - X10 - C:\PROGRA~1\COMMON~1\X10\Common\x10nets.exe
Avatar billede kalp Novice
17. april 2005 - 12:32 #3
Jeg har nogle kommentare

Kender du disse 2?

C:\Programmer\BitComet
C:\PROGRA~1\HIDOWN~1\

specielt den første er jeg interesseret i at vide hvad er.
Avatar billede guv Nybegynder
17. april 2005 - 12:44 #4
bitcomet er et torrentprogram til at hente torrent-filer. Flere og flere firmaer benytter det peer-to-peer koncept, da de så ikke skal stille så mange servere til rådighed.

Hidownload er et download-program.
Avatar billede kalp Novice
17. april 2005 - 12:45 #5
okay før jeg kommer med nogle forslag så prøv at lukke dit download program ned, bitcomet og kazaa så ingen af dem eller nogle andre lignende programmer er aktive.. hvis ikke det hjælper så får du nogle forslag.
Avatar billede guv Nybegynder
17. april 2005 - 13:03 #6
Kazaa burde faktisk være slettet for lang tid siden...

Det ser ud til, at det hjalp at jeg lukkede BTcomet, selvom den ikke var igang med at hente noget...
tak for hjælpen.
laver du et svar, så du får point.
Avatar billede kalp Novice
17. april 2005 - 13:07 #7
så sæt hak ved denne linje i hijackthis

O4 - HKLM\..\Run: [KAZAA] "C:\Programmer\Kazaa Lite K++\kpp.exe" "C:\Programmer\Kazaa Lite K++\KazaaLite.kpp" /SYSTRAY

og tryk på fix checked..

se om du har mappen

C:\Programmer\Kazaa Lite K++\

hvis ja slet den.

:)

ligger et svar:)
Avatar billede kalp Novice
22. april 2005 - 10:06 #8
Hvis vi er færdige skal du markere mit navn nede i venstre hjørne og trykke på accepter så vi kan få lukket efter os:)
Avatar billede guv Nybegynder
11. oktober 2005 - 22:09 #9
tak for hjælpen.
Undskyld det tog mig over et halvt år at få accepteret dit svar... har været lidt væk.