Avatar billede sune18 Novice
17. april 2005 - 11:53 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til <div>

Hej alle i kloge hovedet derude.. :)

Vi er en gruppe på 3 medlemmer som iøjeblikket er igang med et af vores eksamens projekter..

Et af vores produkter er en hjemmeside.. Den er næsten færdig, vi ville så for en sikkerhedsskyld tjekke at den kunne ses i andre browsere end IE, da vi åbnede den i browsere som Firefox som vi er kommet frem til at en del af vores målgruppe typisk benytter, så kunne vi se at siden var helt hulter til bulter.. :S

det skal nok lige nævnes at den er lavet i ren HTML med lidt CSS

Vi har så efterfølgende prøvet at undersøge probelmet.. og fundet frem til at det er vores <div>'er der er problemet, for hvis disse fjernes er der ingen problemer.. men dog heller ikke særlig mange billeder.. :)

er der nogle der har en ide til hvordan dette kan laves.. ?
Vores deadline er d. 25/4..

Da vi ikke er de største hajer, ville det være lækkert hvis det kunne blive skåret ud i pap.. :)

Vores side kan ses her: http://www.AODASoft.net/Amnesty%20International

Hvis i kigger i koderne er de omtalte <div>'er placeret sidst i koden.. et andet problem er at de laver et stort areal hvor der ikke er noget.. man kan bare scrolle, dette skyldes også vores <div>'er..

Vi har benyttet os af <div> da det er ret nemt, men dog lidt besværligt.. er der nogle der kan hjælpe os.. ?

evt med nogle alternativer.. :)?

Mvh Projektgruppe fra HTX Køge, Jesper Birkedal, Thomas Kjær og sidst og ikke mindst Sune Larsen (undertegnede:))
Avatar billede busschou Praktikant
17. april 2005 - 11:59 #1
Et problem er at FF er mere streng med hensyn til korrekt kode end IE
En start vil være at validere jeres dokument (hvilket nok generelt er en god ide hvis det er eksamens projekt!)
Se validering af css kode her
http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?uri=http%3A%2F%2Fwww.aodasoft.net%2FAmnesty%2520International%2F
og html kode her
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.aodasoft.net%2FAmnesty%2520International%2F&charset=iso-8859-1+%28Western+Europe%29
Første skridt på vejen er at lave en korrekt doctype erklæring. Ellers vil IE også måske tolke html koden forkert
læs evt mere på www.w3schools.com
Avatar billede sune18 Novice
17. april 2005 - 12:13 #2
Okey.. mange tak for hjælpen.. prøver lige, og håber det hjælper..!! giver lige svar ligegyldigt hvilket udfald der kommer.. :)
Avatar billede sune18 Novice
17. april 2005 - 12:25 #3
Kan ikke helt forstå denne warning...

Line : 24 font-family: You are encouraged to offer a generic family as a last alternative

hvad menes der med "generic family"? har kommet med verdana, tahoma; som skrifttyper.. hvad mener den..:)?
Avatar billede busschou Praktikant
17. april 2005 - 12:29 #4
Det er blot en warning som du kan vælge at ignorere eller ej
Men det betyder blot at du kun har angivet een skrift type
Det er jo sådan at hvis en klient ikke har skrifttypen installeret så vælger den den næste i din css osv osv
Så advarslen betyder blot at du kan risikere at en bruger vil se en anden skrifttype
Avatar billede busschou Praktikant
17. april 2005 - 12:30 #5
Avatar billede sune18 Novice
17. april 2005 - 12:39 #6
Okey... vi takker mange gange for hjælpen!!! det har været en hjælp:)

MANGE TAK..!!

nu virker det:D

Mvh Jesper, Thomas & Sune Køge..
Avatar billede busschou Praktikant
17. april 2005 - 12:41 #7
virker det?...synes det ser ligesådan ud .. men hvis i mener det har været en hjælp så er det jo kun fint :o)
Avatar billede sune18 Novice
17. april 2005 - 13:06 #8
ja det virker.. vi har bare ikke uploadet det med rettelser endnu..!! men det virker skam fint..!! Tak.. :)
Avatar billede busschou Praktikant
17. april 2005 - 13:13 #9
nårh ok..
Jamen så accepter endelig mit svar ude til venstre ved at markere mit navn ;o)
Avatar billede sune18 Novice
17. april 2005 - 15:42 #10
Jeg skal lige høre dig igen.. det er gået lidt i kage.. :/

Den siger her: http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?uri=http%3A%2F%2Fwww.aodasoft.net%2FAmnesty%2520International%2F

Line: 87
Parse Error - cellspacing=

Den fejl forstår jeg ikke.. er helt på bar bund.. :/ Help:)?
Avatar billede busschou Praktikant
17. april 2005 - 15:44 #11
som fejlen siger så kig i linje 87 ;o)
der står:
<table style="width: 680px; cellspacing="10>
det er jo ikke korrekt
måske følgende i mener?
<table style="width: 680px; cellspacing=10">