Avatar billede medjeti Nybegynder
31. marts 2001 - 03:57 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Viewtop S3 Virge

HejHej...

Jeg har installeret en helt frisk Win98SE på en maskine. Win98 finder selv driverne til grafikkortet som er et gammelt Viewtop S3 Virge, og alt ser ud til at virke fint - de første 3 minutter, og så fryser skærmen fuldstændigt - dette sker HVER gang.
Jeg har bøvlet LÆNGE med det og fundet ud af, at hvis jeg afinstallerer grafikkortet så kører maskinen fint - lige indtil jeg genstarter maskinen; så installerer Win98 driverne igen, og maskinen går ned efter 3 minutter :(
Jeg har prøvet at installere de nyeste drivere fra s3graphics.com, men med nøjagtig samme resultat: Maskinen kører fint i et par minutter - og fryser.

Nogen der har en naturlig forklaring - og meget gerne en løsning - på dette problem?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
31. marts 2001 - 09:45 #1
Her kan du få hjælp til en løsning af dit problem:

http://www.3dion.com/trouble.html

/per
Avatar billede makse Nybegynder
31. marts 2001 - 09:55 #2
Avatar billede peterl1 Nybegynder
31. marts 2001 - 20:49 #3
der findes mange forskellige S3 Virge .åben maskinen .kig på grafikkortet .på et af de store
kredse står der S3 86Cxxxx .ud fra det nummer
kan du få identificeret hvad version s3 virge
du har .download den rigtige driver og før du installere den rigtige driver skal du installere
vga driver .så skulle være oppe at køre
Avatar billede medjeti Nybegynder
01. april 2001 - 22:55 #4
Cool, jeg kigger på det
Avatar billede peterl1 Nybegynder
01. april 2001 - 23:03 #5
husk lige point hvis det skulle løse dit problem
Avatar billede medjeti Nybegynder
01. april 2001 - 23:05 #6
Jep, jeg ved godt hvordan det fungerer... :)
Men der går nok et par uger før jeg kan få det testet...
Avatar billede medjeti Nybegynder
01. maj 2001 - 00:13 #7
Sorry, det hjalp mig desværre ikke...
Avatar billede mad_iztar Nybegynder
02. maj 2001 - 14:33 #8
har du tjekket om dit s3 virge konflikter med en anden enhed??
Avatar billede medjeti Nybegynder
02. maj 2001 - 16:03 #9
Well, jeg har prøvet med et andet grafikkort, og det virkede fint, så jeg tror sgu bare jeg giver op...
Ellers tak for hjælpen.