Avatar billede bbfreak Nybegynder
30. marts 2001 - 22:48 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tagwall

Jeg har en tagwall.
Men problemet er at jeg gerne vil have sådan så når man skal skrive : \"Webmasters\" som navn, så popper den et \"Hvad er password\'et\" op i asp\" og så skal man skrive password\'et, og derefter klikker man ok. Og så kan man skrive som Webmasters og webmaster.
koden er :
<% Response.Buffer = \"True\" %>
<% mode = request(\"mode\")%>
<head>
<title>My TagWall</title>
<style>
<!--
a:link {color:#000000; text-decoration:none}
a:visited {color:#000000; text-decoration:none}
a:hover {color:#000000; text-decoration:underline}
-->
</style>
</head>
<%
if mode = \"write\" then

nickname = Trim(Request.Form(\"nickname\"))
message = Trim(Request.Form(\"message\"))

if nickname = \"\" then
error = \"[ You have to write a name ]\"
end if

if message = \"\" then
error = \"[ You have to write a tag ]\"
end if

if not write = \"nej\" then
if message = \"\" then
else
write = \"yes\"
end if

if write = \"yes\" then
Const adOpenKeyset = 1
Const adLockOptimistic = 3

Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
Conn.Open \"PROVIDER=MSDASQL;DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=\" & Server.MapPath(\"access.mdb\") & \";UID=;PWD=;\"

    Set rs = Server.CreateObject(\"ADODB.RecordSet\")
    strSQL = \"Select * From messages\"
    rs.Open strSQL, Conn, adOpenKeyset, adLockOptimistic
      rs.AddNew
      rs(\"nickname\") = Request.form(\"nickname\")
      rs(\"message\") = Request.form(\"message\")
      rs(\"fontcolor\") = Request.form(\"fontcolor\")
      rs(\"fontface\") = Request.form(\"fontface\")
      rs(\"ip\") = request.servervariables(\"remote_Addr\")
      rs(\"time\") = time
      rs.Update

    rs.Close
    Set rs = Nothing

Conn.Close
set Conn = Nothing

Response.Redirect(\"default.asp\")
end if
%>

<body bgcolor=\"#9CA8B4\">
<div align=\"center\">
  <center>
  <table border=\"0\" width=\"7\" cellspacing=\"1\" style=\"background-color: #000000\" height=\"375\" cellpadding=\"0\">
  </center>
  <center>
    <tr>
      <td width=\"150\" bgcolor=\"#C0C0C0\" valign=\"top\" height=\"373\" backbround=\"bg.jpg\">
      <td width=\"605\" bgcolor=\"#C0C0C0\" valign=\"top\" height=\"373\" background=\"bg.jpg\">
        <table border=\"0\" width=\"595\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\" height=\"57\">

          <tr>
            <td width=\"1\" height=\"42\" valign=\"top\" rowspan=\"3\"></td>
            <td width=\"484\" height=\"220\" valign=\"top\">
<table border=\"0\" width=\"123%\" cellspacing=\"0\">
                <tr>
                  <td width=\"100%\" style=\"border-style: solid; border-width: 1\" bordercolor=\"#000000\" bgcolor=\"#9CA8B4\"><font size=\"1\" face=\"Verdana\"><b>..:.
                    </b>Gæstebog</font></td>
                </tr>

                <form action=\"default.asp?mode=write\" method=\"POST\" onsubmit=\"return FrontPage_Form1_Validator(this)\" name=\"FrontPage_Form1\">
                <tr>
                  <td width=\"100%\" style=\"border-left-style: solid; border-left-width: 1; border-right-style: solid; border-right-width: 1; border-bottom-style: solid; border-bottom-width: 1\" bordercolor=\"#000000\"><table border=\"0\"
    cellspacing=\"0\" width=\"100%\" height=\"1\" cellpadding=\"0\">
        <tr>
            <td width=\"100%\" height=\"1\" bordercolor=\"#FFFFFF\">
              <table border=\"0\" width=\"100%\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\" height=\"85\" bg color=\"919191\">
                <tr>
                  <td width=\"426\" height=\"18\" colspan=\"2\">
                    <p align=\"left\"></p>
                  </td>
                </tr>
                <center>
                <tr>
                  <td width=\"80\" height=\"25\">
                    <p align=\"center\"><font face=\"Verdana\" size=\"1\" color=\"#000000\">NickName:</font></td>
                <td width=\"371\" height=\"25\"><font face=\"Verdana\" size=\"2\" color=\"#000000\"><INPUT TYPE=\"text\" NAME=\"nickname\" class=\"css\" size=\"16\" style=\"background : \"bg.jpg\" ; color: #000000; font-family: Verdana; font-size: 8 pt; border: 1 solid #000000\" maxlength=\"30\"></font></td>
                </tr>
                <tr>
                  <td width=\"80\" height=\"25\">
                    <p align=\"center\"><font face=\"Verdana\" size=\"1\" color=\"#000000\">Message:</font></td>
                <td width=\"371\" height=\"25\" bgcolor=\"#C0C0C0\"><font face=\"Verdana\" size=\"2\" color=\"#000000\">
            <INPUT TYPE=\"text\" NAME=\"message\" class=\"css\" size=\"59\" style=\"background : \"bg.jpg\" ; color: #000000; font-family: Verdana; font-size: 8 pt; border: 1 solid #000000\" maxlength=\"250\"></font></td>
                </tr>
                <tr>
                  <td width=\"80\" height=\"27\">
                    <p align=\"center\"><font face=\"Verdana\" size=\"1\" color=\"#000000\">Color,
                    Font:</font></td>
                <td width=\"371\" height=\"27\">
                  <table border=\"0\" width=\"106%\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\" height=\"25\">
                    <tr>
                      <td width=\"100%\" align=\"left\" height=\"25\">
                        <p align=\"left\"><font face=\"Verdana\" size=\"1\" color=\"#000000\"><select name=\"fontcolor\" style=\"font-size: 8 pt; color: #000000; font-family: Verdana; background-color: #9CA8B4; border: 1px solid #000000\" tabIndex=\"4\" size=\"1\">
                          <option value=\"000000\">Choose a Color</option>
                          <option value=\"000000\">Black</option>
                          <option value=\"808080\">Grey</option>
                          <option value=\"0000ff\">Blue</option>
                          <option value=\"FFcc00\">Yellow</option>
                          <option value=\"ff0000\">Red</option>
                          <option value=\"00FF00\">Light Green</option>
                          <option value=\"green\">Dark Green</option>
                          <option value=\"FF00FF\">Pink</option>
                          <option value=\"800080\">Purple</option>
                        </select><select name=\"fontface\" style=\"font-size: 8 pt; color: #000000; font-family: Verdana; background-color: #9CA8B4; border: 1px solid #000000\" tabIndex=\"4\" size=\"1\">
                          <option value=\"verdana\">Choose a Font</option>
                          <option value=\"verdana\">Verdana</option>
                          <option value=\"tahoma\">Tahoma</option>
                          <option value=\"arial\">Arial</option>
                          <option value=\"comic sans ms\">Comic Sans MS</option>
                        </select></font></td>
                    </tr>
                  </table>
                </td>
                </tr>
    </center>
              </table>
              <table border=\"0\" width=\"696\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\">
                <tr>
                  <td width=\"123\" bgcolor=\"#C0C0C0\">
                    <p align=\"center\"></td>
                  <td width=\"563\" bgcolor=\"#919191\">
                    <table border=\"0\" width=\"100%\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\">
                      <tr>
                        <td width=\"100%\" align=\"left\">
                          <font face=\"Verdana\" font size=\"2\" color=\"#EEEEEE\"><b>
                          <table border=\"0\" width=\"100%\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\">
                            <tr>
                              <td bgcolor=\"#C0C0C0\">
<font face=\"Verdana\" font size=\"2\" color=\"#000000\"><b><input type=\"submit\" name=\"submit\" value=\"Write\" class=\"css\" style=\"background-color: #9CA8B4; color: #000000; font-family: Verdana; font-size: 8 pt; border: 1 solid #000000\"><input type=\"submit\" name=\"Opdater\" class=\"css\" style=\"background-color: #9CA8B4; color: #000000; font-family: Verdana; font-size: 8 pt; border: 1 solid #000000\" value=\"Reload\"></b></font></form></td>
                            </tr>
                          </table>
                          </b></font></td>
                      </tr>
                    </table>
                  </td>
                  <td width=\"4\" bgcolor=\"#C0C0C0\">
                    <p align=\"center\"></td>
                </tr>
              </table>
            </td>
        </tr>
    </table>
    <%
strDSN = \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=\"&Server.MapPath(\"access.mdb\")
Set myConn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
myConn.Open strDSN
strSQL = \"SELECT COUNT(id) AS Antal FROM messages\"
Set CountRs = myConn.execute(strSQL)
SQL = \"SELECT * FROM messages order by id desc\"
Set Rs = myConn.Execute(SQL)
%>
      <div align=\"center\">
        <center><table width=\"100%\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\" height=\"1\">
          <tr><td style=\"border-top-style: solid; border-top-width: 1; border-bottom-style: solid; border-bottom-width: 1\" bordercolor=\"#000000\" bgcolor=\"#808080\" height=\"1\"><p align=\"center\"><font face=\"Verdana\" size=\"1\" color=\"#EEEEEE\">Der er
              <% response.write CountRs(\"Antal\") %> besked(er) i gæstebogen..</font></td></tr></table>
        </center>
      </div>
<%
do while not Rs.eof
%>
      <table border=\"0\" width=\"100%\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\">
        <tr>
          <td width=\"100%\" bordercolor=\"#FFFFFF\">
            <div align=\"center\">
              <center>
            <table border=\"0\" width=\"100%\" cellspacing=\"0\">
              <tr>
                <td width=\"100%\" bordercolor=\"#000000\" bgcolor=\"#EEEEEE\"><font face=\"verdana\" size=\"1\" color=\"#000000\"><b><%=server.HTMLencode(rs(\"nickname\"))%> : </b><font face=\"<%=rs(\"fontface\")%>\" size=\"1\" color=\"<%=rs(\"fontcolor\")%>\">&nbsp;<%=server.HTMLencode(rs(\"message\"))%></font></font></td>
              </tr>
                    <%
rs.MoveNext
Loop
myConn.Close
Set myConn = Nothing
%>
            </table>
              </center>
            </div>
            </td>
        </tr>
      </table>
  </center>
Avatar billede bbfreak Nybegynder
31. marts 2001 - 13:22 #1
Ups..UNDSKYLD.. koden er :
Avatar billede bbfreak Nybegynder
31. marts 2001 - 13:34 #2
<% Response.Buffer = \"True\" %>
<% mode = request(\"mode\")%>
<head>
<title>Gæstebog</title>
<style>
<!--
a:link {color:#000000; text-decoration:none}
a:visited {color:#000000; text-decoration:none}
a:hover {color:#000000; text-decoration:underline}
-->
</style>
</head>
<%
if mode = \"write\" then

nickname = Trim(Request.Form(\"nickname\"))
message = Trim(Request.Form(\"message\"))

if nickname = \"\" then
error = \"[ You have to write a name ]\"
end if

if message = \"\" then
error = \"[ You have to write a tag ]\"
end if

if not write = \"nej\" then
if message = \"\" then
else
write = \"yes\"
end if

if write = \"yes\" then
Const adOpenKeyset = 1
Const adLockOptimistic = 3

Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
Conn.Open \"PROVIDER=MSDASQL;DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=\" & Server.MapPath(\"access.mdb\") & \";UID=;PWD=;\"

    Set rs = Server.CreateObject(\"ADODB.RecordSet\")
    strSQL = \"Select * From messages\"
    rs.Open strSQL, Conn, adOpenKeyset, adLockOptimistic
      rs.AddNew
      rs(\"nickname\") = Request.form(\"nickname\")
      rs(\"message\") = Request.form(\"message\")
      rs(\"fontcolor\") = Request.form(\"fontcolor\")
      rs(\"fontface\") = Request.form(\"fontface\")
      rs(\"ip\") = request.servervariables(\"remote_Addr\")
      rs(\"time\") = time
      rs.Update

    rs.Close
    Set rs = Nothing

Conn.Close
set Conn = Nothing

Response.Redirect(\"default.asp\")
end if
%>

<body bgcolor=\"#9CA8B4\">
<div align=\"center\">
  <center>
<table border=\"0\" width=\"700\" cellspacing=\"0\" bgcolor=\"#919191\" cellpadding=\"0\">
                <tr>
                  <td width=\"100%\" style=\"border-style: solid; border-width: 1\" bordercolor=\"#000000\" bgcolor=\"#808080\">
                    <p align=\"center\"><font size=\"1\" face=\"Verdana\" color=\"#EEEEEE\"><b>Gæstebog</b></font></p>
                  </td>
                </tr>
                <form action=\"default.asp?mode=write\" method=\"POST\" onsubmit=\"return FrontPage_Form1_Validator(this)\" name=\"FrontPage_Form1\">
                <tr>
                  <td width=\"100%\" style=\"border-left-style: solid; border-left-width: 1; border-right-style: solid; border-right-width: 1; border-bottom-style: solid; border-bottom-width: 1\" bordercolor=\"#000000\"><table border=\"0\"
    cellspacing=\"0\" width=\"100%\" height=\"1\" cellpadding=\"0\">
        <tr>
            <td width=\"100%\" height=\"1\" bordercolor=\"#000000\">
              <table border=\"0\" width=\"100%\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\" height=\"85\" bgcolor=\"#919191\">
                <tr>
                  <td width=\"426\" height=\"18\" colspan=\"2\">
                    <p align=\"left\"></p>
                  </td>
                </tr>
                <center>
                <tr>
                  <td width=\"80\" height=\"25\">
                    <p align=\"center\"><font face=\"Verdana\" size=\"1\" color=\"#000000\">Nickname:</font></td>
                <td width=\"371\" height=\"25\"><font face=\"Verdana\" size=\"2\" color=\"#000000\"><INPUT TYPE=\"text\" NAME=\"nickname\" class=\"css\" size=\"16\" style=\"background-color: #9CA8B4; color: #000000; font-family: Verdana; font-size: 8 pt; border: 1 solid #000000\" maxlength=\"30\"></font></td>
                </tr>
                <tr>
                  <td width=\"80\" height=\"25\">
                    <p align=\"center\"><font face=\"Verdana\" size=\"1\" color=\"#000000\">Besked:</font></td>
                <td width=\"371\" height=\"25\"><font face=\"Verdana\" size=\"2\" color=\"#000000\">
            <INPUT TYPE=\"text\" NAME=\"message\" class=\"css\" size=\"59\" style=\"background-color: #9CA8B4; color: #000000; font-family: Verdana; font-size: 8 pt; border: 1 solid #000000\" maxlength=\"250\"></font></td>
                </tr>
                <tr>
                  <td width=\"80\" height=\"27\">
                    <p align=\"center\"><font face=\"Verdana\" size=\"1\" color=\"#000000\">Color,
                    Font:</font></td>
                <td width=\"371\" height=\"27\">
                  <table border=\"0\" width=\"106%\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\" height=\"25\">
                    <tr>
                      <td width=\"100%\" align=\"left\" height=\"25\">
                        <p align=\"left\"><font face=\"Verdana\" size=\"1\" color=\"#000000\"><select name=\"fontcolor\" style=\"font-size: 8 pt; color: #000000; font-family: Verdana; background-color: #9CA8B4; border: 1px solid #000000\" tabIndex=\"4\" size=\"1\">
<option value=\"000000\">Sort </option>
<option value=\"FFFFFF\">Hvid </option>
<option value=\"0000FF\">Blå </option>
<option value=\"0099ff\">Lyse blå</option>
<option value=\"FF0000\">Rød </option>
<option value=\"00FF00\">Grøn </option>
<option value=\"FF00FF\">Lilla </option>
<option value=\"008800\">Mørk grøn </option>
<option value=\"000088\">Mørk blå </option>
<option value=\"880000\">Mørk rød </option>
<option value=\"008888\">Mørk turkis </option>
<option value=\"880088\">Mørk lilla </option>
<option value=\"8A2BE2\">Blåviolet </option>
<option value=\"D2691E\">Brun </option>
<option value=\"FFFF00\">Gul </option>
<option value=\"FFD700\">Guld </option>
<option value=\"FF8C00\">Mørk orange </option>
<option value=\"808000\">Oliven </option>
<option value=\"FFA500\">Orange </option>
<option value=\"00BFFF\">Skyblå </option>
<option value=\"00FF7F\">Sommergrøn </option>
<option value=\"EE82EE\">Violet </option>
                        </select><select name=\"fontface\" style=\"font-size: 8 pt; color: #000000; font-family: Verdana; background-color: #9CA8B4; border: 1px solid #000000\" tabIndex=\"4\" size=\"1\">
                          <option value=\"Verdena\">Normal </option>
<option value=\"Arial\">Arial </option>
<option value=\"Arial Black\">Arial Black </option>
<option value=\"Arial Narrow\">Arial Narrow </option>
<option value=\"Book Antiqua\">Book Antiqua </option>
<option value=\"Bookman Old Style\">Bookman Old Style </option>
<option value=\"Century Gothic\">Century Gothic </option>
<option value=\"Comic Sans MS\">Comic Sans MS </option>
<option value=\"Courier\">Courier </option>
<option value=\"Courier New\">Courier New </option>
<option value=\"DigitMed\">DigitMed </option>
<option value=\"DigitSmall\">DigitSmall </option>
<option value=\"Fixedsys\">Fixedsys </option>
<option value=\"Garamond\">Garamond </option>
                        </select></font></td>
                    </tr>
                  </table>
                </td>
                </tr>
    </center>
              </table>
              <table border=\"0\" width=\"696\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\">
                <tr>
                  <td width=\"123\" bgcolor=\"#919191\">
                    <p align=\"center\"></td>
                  <td width=\"563\" bgcolor=\"#919191\">
                    <table border=\"0\" width=\"100%\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\">
                      <tr>
                        <td width=\"100%\" align=\"left\">
                          <font face=\"Verdana\" font size=\"2\" color=\"#EEEEEE\"><b>
                          <table border=\"0\" width=\"100%\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\">
                            <tr>
                              <td>
<font face=\"Verdana\" font size=\"2\" color=\"#EEEEEE\"><b><input type=\"submit\" name=\"submit\" value=\"Skriv...\" class=\"css\" style=\"background-color: #9CA8B4; color: #000000; font-family: Verdana; font-size: 8 pt; border: 1 solid #000000\"><input type=\"submit\" name=\"Opdater\" class=\"css\" style=\"background-color: #9CA8B4; color: #000000; font-family: Verdana; font-size: 8 pt; border: 1 solid #000000\" value=\"Opdater...\"></b></font></form></td>
                            </tr>
                          </table>
                          </b></font></td>
                      </tr>
                    </table>
                  </td>
                  <td width=\"4\" bgcolor=\"#919191\">
                    <p align=\"center\"></td>
                </tr>
              </table>
            </td>
        </tr>
    </table>
    <%
strDSN = \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=\"&Server.MapPath(\"access.mdb\")
Set myConn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
myConn.Open strDSN
strSQL = \"SELECT COUNT(id) AS Antal FROM messages\"
Set CountRs = myConn.execute(strSQL)
SQL = \"SELECT * FROM messages order by id desc\"
Set Rs = myConn.Execute(SQL)
%>
      <div align=\"center\">
        <center><table width=\"100%\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\" height=\"1\">
          <tr><td style=\"border-top-style: solid; border-top-width: 1; border-bottom-style: solid; border-bottom-width: 1\" bordercolor=\"#000000\" bgcolor=\"#808080\" height=\"1\"><p align=\"center\"><font face=\"Verdana\" size=\"1\" color=\"#EEEEEE\">Der
              er&nbsp; <% response.write CountRs(\"Antal\") %> besked(er) i
              gæstebogen</font></td></tr></table>
        </center>
      </div>
<%
do while not Rs.eof
%>
      <table border=\"0\" width=\"100%\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\">
        <tr>
          <td width=\"100%\" bordercolor=\"#000000\">
            <div align=\"center\">
              <center>
            <table border=\"0\" width=\"100%\" cellspacing=\"0\">
              <tr>
                <td width=\"100%\" bordercolor=\"#000000\" bgcolor=\"#EEEEEE\"><font face=\"verdana\" size=\"1\" color=\"#000000\"><b><%=server.HTMLencode(rs(\"nickname\"))%>:</b><font face=\"<%=rs(\"fontface\")%>\" size=\"1\" color=\"<%=rs(\"fontcolor\")%>\">&nbsp;<%=server.HTMLencode(rs(\"message\"))%></font></font></td>
              </tr>
                    <%
rs.MoveNext
Loop
myConn.Close
Set myConn = Nothing
%>
              <tr>
                <td width=\"100%\" bordercolor=\"#000000\" bgcolor=\"#808080\" style=\"border-top-style: solid; border-top-width: 1\">
                  <p align=\"center\"><b><font face=\"Verdana\" size=\"1\" color=\"#FF0000\">OPS
                  !! </font><font face=\"Verdana\" size=\"1\" color=\"#EEEEEE\">Hvis
                  du skriver mere end 49tegn, kommer der en fejl !</font></b></td>              </tr>
            </table>
              </center>
            </div>
            </td>
        </tr>
      </table>
  </center>
</div>
Avatar billede bbfreak Nybegynder
31. marts 2001 - 13:35 #3
Nogle som der vil hjælpe mig?
Avatar billede bbfreak Nybegynder
31. marts 2001 - 14:04 #4
Nå ikke !
Avatar billede bbfreak Nybegynder
31. marts 2001 - 14:06 #5
Eller hva?
Kom nu. Jeg har brug for det nu !
Avatar billede bbfreak Nybegynder
31. marts 2001 - 16:20 #6
Nå... Ingen gider at hjælpe..

Hvor er i venlige !!!!!! *GrR* *GG*