Avatar billede bigfoot Nybegynder
15. april 2005 - 10:49 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Min EXE fil kan ikke køre på andre pc'ere

hej med Jer

Jeg har lige et problem. Jeg har lavet mit første program i VB .NET
Jeg har lavet en EXE fil, og den kører fint på min PC

Hvis jeg sender den til en kammerat, så virker den ikke. Han får følgende fejl:
Windows Cannot access the specified device, path og file. You may not have the appropriate permissions to access the item.

Jeg har læst at man skal have Framework installeret, det har han. Jeg kan se den i Add/remove programs.

Hvad hulen ka jeg gøre ? jeg har set i en anden tråd at jeg kan Adde et New Project, og vælge Setup Project. Men det kommer jeg ikke videre af.

Er der en der ka lave en lille forklaring til en Newbie ?

Mvh
Tim
Avatar billede burningice Nybegynder
15. april 2005 - 11:09 #1
hvor kører han din exe-fil fra? lokalt eller har han lagt den på et netværksdrev?
Avatar billede bigfoot Nybegynder
15. april 2005 - 11:17 #2
Hej Cyberfessor

Han har den liggende lokalt. Jeg har prøvet at sende den til 3 kammerater. 2 stk der har Framework fra Windows Update, hos dem virker det ikke.
den sidste kammerat sidder også og roder med VB .NET og på hans maskine virker det.

Mvh
Tim
Avatar billede rbj_fp Nybegynder
15. april 2005 - 11:24 #3
Det lyder som om at du mangler at ligge nogle filer ved dit program.
Avatar billede burningice Nybegynder
15. april 2005 - 11:25 #4
hm.. weird... men det er i hvert fald ikke på grund af .net, for så ville der komme en anden fejl.

Hvad gør dit program? prøver du at åbne en fil fra din kode?
Avatar billede bigfoot Nybegynder
15. april 2005 - 11:28 #5
rbj> Sikkert :-) Men jeg aner ikke hvad/hvordan jeg skal gøre.

Cyber> Nope. det er et meget simpelt program:

Jeg har 1 label, 1 knap. der står 0 i label'en, og når jeg trykker på knappen lægger den 1 til.

lblPoint1.text = lblPoint1.text + 1

Det er sårn set det eneste jeg har
Avatar billede rbj_fp Nybegynder
15. april 2005 - 11:34 #6
kan du ligge exe filen op? sådan vi andre kan hente den?
Avatar billede bigfoot Nybegynder
15. april 2005 - 11:40 #7
rbj, ja, jeg har lige lagt den her:
http://www.hoffmann-data.dk/Borddennis.exe
Avatar billede burningice Nybegynder
15. april 2005 - 11:42 #8
jeg kan fint køre den
Avatar billede bigfoot Nybegynder
15. april 2005 - 11:49 #9
cyberfessor> Ja, det er lidt mystisk.. Nogen ka, andre ka ikke. Men jeg kan ikke finde ud af hvorfor.. Nu har 4 kammerater fået den. de 3 har framework installeret, de kan ikke køre den, men den sidste der har hele .NET pakken installeret, kan fint køre den.. Jeg vil være sikker på at de kan køre den allesammen, derfor ville jeg gerne have den til at lave en "pakke" med det hele i. Men jeg kan ikke hitte ud af det. Så hvis der findes en "walk through" ville det være lækkert
Avatar billede rbj_fp Nybegynder
15. april 2005 - 11:50 #10
virker oxo fint her.... på en test maskine uden udviklingsværktøj
Avatar billede bigfoot Nybegynder
15. april 2005 - 11:54 #11
Hmmm. Efter jeg har smidt den på min hjemmeside, så har jeg fået 2 til at teste, 2 af dem det IKKE virkede på da jeg havde sendt dem filen.. .Nu spiller det.. Fandenme mystisk....
Jeg tester lidt videre.. Tak for jeres tests
Avatar billede rbj_fp Nybegynder
15. april 2005 - 11:55 #12
bigfoot > du er sikker på at de kører den nyeste version af frameworket?
Avatar billede bigfoot Nybegynder
15. april 2005 - 12:34 #13
NJaaee.. Jeg har ikke tjekke hvilken framework de har, men maskinerne kører jævnligt WinUpd. Så jeg går ud fra at de har den nyeste. Nu er der kun en enkelt der ik ka få det til at virke.. Men han aner intet om pc'ere. Han ved ikke engang hvad windows han kører :-) Så ham ka jeg nok ikke regne med.

Tak for hjælpen

Tim
Avatar billede rbj_fp Nybegynder
15. april 2005 - 12:42 #14
Han kan sikkert ikke hjælpe nej.. held og lykke med det
Avatar billede bigfoot Nybegynder
15. april 2005 - 12:43 #15
Opgave lukkes. Fandt aldrig en løsning på problemet, men det virker nu !?