Avatar billede bosco Nybegynder
15. april 2005 - 09:23 Der er 1 kommentar og
1 løsning

auto start/load af image i Symantec Ghost 8

Jeg er ved at lave en boot cd, hvor der er et par menu punkter på, den ene skal:
starte ghost programmet, og automatisk smide et image ind fra cd-rom drevet som heder R:
dvs når man vælge dette menupunkt bliver man ikke spurgt om noget som helst, den starter automatisk med at smide imaget ind på disken.

det jeg sakl bruge er de switche der skal på ghost.exe når den starter op

case: cdrom drev = R:, image navn testhest.gho, og imaget sakl ind på disk 1

go fredag!

-Max
Avatar billede bosco Nybegynder
15. april 2005 - 13:43 #1
det må være sådan:
ghost.exe -clone,mode=load,src=r:\testhest.gho,dst=1 -sure -rb

Hvis man skal hive det fra en MultiCast server ser det sådan ud:
ghost.exe -clone,mode=load,src=@mcSESSIONSNAVN,dst=1 -sure -rb

-sure gør den automatisk acceptere alt

-rb gør den automatisk rebooter efter endt ghost

-Max
Avatar billede bosco Nybegynder
19. april 2005 - 22:02 #2
lige en rettelse til multicast linien:

mode=restore skal det være! ellers er det den forkerte vej

-Max