Avatar billede ubhansen Nybegynder
14. april 2005 - 22:15 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor kan søgemaskiner kun vise1000 resultater

Hvergang man søger på enten google, yahoo eller msn efter et eller andet, så er der altid en milllion-milliard resultater som de skriver.
Men hvis man vil se resulater efter nummer 1000, så kan dette ikke lade sig gøre, ved godt at et resultat som ligger nummer 1001 næppe kan være relevant, men om det erdet eller ej, så skriver de at de har fundet dem, men viser dem ikke. hvis man f.eks. vil se resultat nummer 1001 på google får man dette resultat:

Beklager, Google giver ikke mere end 1000 resultater af en søgning, (du bad om resultater begyndende fra 1001).

Dette er selv om den først skriver at den har fundet: 377.000.000 resultater

Det samme går igen på andre større søgerobotter, det der undre er at de er jo nød til at lede alle deres index igennem for at vide hvor mange resultater de har fundet, altså burde der ikke være noget tidsbesparende i at kun vise op til 1000 resultater.

Så alle kan jo i princippet skrive at de har fundet millioner af resultater selv om de faktisk kun har fundet f.eks. 1000

Så hvis nogen har et seriøst svar på hvorfor de gør det på den måde, tror jeg at jeg vil få mindre grå hår på hovedet.
Avatar billede milter Ekspert
14. april 2005 - 22:35 #1
Har fundet noget her, men jeg ved ikke, om det vil have nogen indflydelse på din hårfarve :)

http://www.virtualpromote.com/apps/printable.forums/forum::google/thread::4517/action::thread/
Avatar billede milter Ekspert
14. april 2005 - 22:42 #2
Og iflg. dette link kan du få fuld adgang, hvis du er villig til at betale 100.000$ om året.

http://www.cre8asiteforums.com/viewtopic.php?t=5366&start=30
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. april 2005 - 23:01 #3
Det er i virkeligheden relativt simpelt.

Når du søger i google, gennemgås hele databasen og en midlertidig "database" dannes som resultat på din søgning. hvis google skulle danne den fulde database med 377.000.000 entries ville det kræve utroligt mange ressourcer idet du skal huske at hele rækkefølgen af resultaterne jo skal ligge klar når første resultatside præsenteres. Oven i dette skal du så gange antallet at samtidige søgninger på verdensplan. Det ville kræve så mange ressourcer at google ville blive uendelig langsom og gå ned.

Derfor begrændser de størrelsen af de databaser der danner resultatsiderne sådan at det kun er nødvendigt at rækkefølgeplacere de første 1000 resultater.
Avatar billede ubhansen Nybegynder
14. april 2005 - 23:09 #4
Tak for jeres hurtige svar, jeg stopper med at købe hårfarve ;-)
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. april 2005 - 23:10 #5
Det er en god ide uanset hvor mange svar google levere