Avatar billede holm4700 Nybegynder
14. april 2005 - 14:28 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Boot fra Xp-cdrom

Hej..

I har sikkert set en million indlæg vedr. dette spørgsmål. Kunne dog ikke finde noget der matchede mit problem.

Jeg vil gerne formatere min computer, hvorefter der skal smides Xp ind på igen. Jeg har genstartet pc'en, og valgt at den skal boote fra cd-rom.
Når den starter den op igen, skriver den:
"Pres any key to boot from cd-rom"

Det er så her mit lille problem opstår. Når jeg trykker, sker der ingenting. Der er ikke lys i mit tastatur og den vil ikke registere det. Kan man ændre det i bios?.. eller har i en god idé?..

På forhånd tak..
Avatar billede vejmand Juniormester
14. april 2005 - 14:42 #1
Avatar billede draco999 Nybegynder
14. april 2005 - 14:44 #2
DUmt spørgsmål men hvad mener du med at når den starter Op IGEN??

første gang du trykker på "space" så kommer du j oind i Menuen hvor du skal instalere filerne osv osv så når den Genstarter skal ud bare lade den køre vidre så går den ind i For Windows Xp :-) og der Instalere den så de filer som den lige har kopieret til Harddisken... :)

Hvis jeg har forstået dig ret så trykker du på "space" anden gang den starter op det skal du ikke...
Avatar billede holm4700 Nybegynder
14. april 2005 - 14:51 #3
Tror ikke du forstår mit spørgsmål. Har sat det til at boote fra min cd-rom. Det gør den også men skriver: "Pres any key to boot from cd-rom"

Hvis du kigger på linket overover, kan det ses på et billede.

CITAT: "Hvis du har et styresystem på computeren i forvejen vil du få en skærm som vist på figur 1, du skal nu inden for 5 sekunder trykke på en tilfældig tast ellers startes der op i det normale styresystem"

Jeg trykker så på en tast, og xp starter op igen.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
14. april 2005 - 14:57 #4
Har du usb-tastatur ?
Så lån et alm ps2 tastatur indtil du har fået xp installeret.
Avatar billede vejmand Juniormester
14. april 2005 - 14:57 #5
Prøv at oprette startdisketter, som beskrevet i toppen af siden.
Avatar billede holm4700 Nybegynder
14. april 2005 - 16:20 #6
Har laant et ps2 tastatur.. det hjalp!
Avatar billede majsmarken Nybegynder
14. april 2005 - 16:37 #7
... men husk også "detaljen" om ServicePack2:
Bør (=SKAL) lægges ind FØR FØR FØR nogen som helst forbindelse til Internettet (stikket UD!)

[1Klik.dk: Ubeskyttede pc’er holder i 20 minutter]:
http://1klik.dk/news_1klik/nyhed_32992.html

Du kan hente SP2 her som 'løs' fil (~280Mb):
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Download/copy til et passende medie.

Instaler SP2 pakken.
Når det er så gået godt og efter en genstart eller to - først DA tilslut internettet igen og gå i start ->programmer ->Windowsupdate og lade din maskine scanne for nyeste opdateringer. Installer dem du får anbefalet.

Ellers oplever du (igen) dette tidliger problem: http://www.eksperten.dk/spm/449744
Avatar billede majsmarken Nybegynder
27. april 2005 - 09:56 #8
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. april 2005 - 01:38 #9
Jeg lægger et svar hvis du kunne bruge mit råd til noget ..
Avatar billede holm4700 Nybegynder
03. maj 2005 - 00:11 #10
Yes, kunne godt bruge dit råd.. og mange tak for de andre indlæg!.. Der er dog SP2 med i min xp..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
03. maj 2005 - 09:46 #11
Takker for point :)