Avatar billede Fritz Munk Nybegynder
14. april 2005 - 12:13 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Afslørende original XP

Hej alle i meget vidende mennesker.
En af mine venner spurgte mig forleden om det ikke var
dumt af ham at investere i en original XP.
Han sagde at den jo skulle registreres i hans eget navn med adresse og det hele.Derefter ville der jo være navn på alle hans kopiprogrammer på disken ?
Er ikke lige helt klar over om det er en "sikkerhedsrisiko" ??
Sagde til ham at det eneste han kunne gøre var at slette alle kopiprogrammerne og køre med original XP og så freeware..
Men ER det fornuftigt at køre med original XP og samtidig have et par kopiprogrammer?

Avatar billede langthjem Nybegynder
14. april 2005 - 12:20 #1
Man bruger jo ikke kopier(VEL!)
Nej, spøg til side... hvis han opsætter en firewall, og undlader at lade udgående trafik komme igennem hvis han ikke ved hvad det er, så kan ingen få fat i hans registreringsoplysninger for de enkelte programmer. Desuden klassificeres programmer med en phone-home funktion som spyware.
Avatar billede motz2405 Nybegynder
14. april 2005 - 12:23 #2
Min mening er at det ikke er forduftigt. Og her tænker jeg ikke på om det kan blive opdaget, for det er nok utopi. Men at have kopiprogrammer er jo det samme som at gå ned og stjæle i en butik. Og så er det da ligemeget om det bare er et par! ;-).............Det var bare min mening
Avatar billede motz2405 Nybegynder
14. april 2005 - 12:23 #3
forduftigt=fornuftigt
Avatar billede screem_brille Novice
14. april 2005 - 12:31 #4
Ja det er muligt, microsoft indhenter ikke oplysninger om ens computer på den måde, men det vil stadig være smartest at man ikke benytter kopier, af mange årsager
Avatar billede Fritz Munk Nybegynder
14. april 2005 - 12:35 #5
Kender ikke nogen der ikke på et eller andet tidspunkt har haft et kopiprogram på puteren.
Er selv gået helt over til Freeware,det er næsten ligeså godt som de originale og så er det BILLIGT..Synes selv at når man har investeret i XP PRO til et par tusind kroner , ja så er der sku`lavvande i pengekassen.
Avatar billede halifax Nybegynder
14. april 2005 - 15:02 #6
Tror din ven er lidt vildfaren...
Der er ingen krav om at Win XP skal registreres. Det er frivilligt om man vil lade sig registrere med sin Windows.

Mon han forveksler det med, at XP skal aktiveres? WPA = Windows Product Activation, som skal foretages inden for 30 dage efer installationen for at XP fortsat vil fungere fuldt ud.

I forbndelse med Aktivering foretages INGEN registrering af personlige oplysninger.

Nu fremgår det ikke af spørgsmålet om din ven pt kører XP i en piratversion, så det går jeg ud fra han ikke gør, men han overvejer at opgradere til XP.
Det forekommer fornuftigt - XP er et godt styresystem (når det er fuldt opdateret) og som sagt er der ingen krav om at man skal lade sig registrere, så hvor er det lige der kommer en "sikkerhedsrisiko" ind i billedet, når man har en ægte version (licens - product key)? Det har ingen indflydelse på øvrige instalerede programmer.

Jeg forholder mig kun  til at have en original XP. Men er enig i de øvrige indlæg om, at det ikke er smart med kopiprogramer.
Avatar billede Fritz Munk Nybegynder
14. april 2005 - 15:26 #7
Halifax: Det var fornuftigt det du sagde der.
Vil sige til ham , at han kan  købe XP Home sammen med en mus , så koster det ikke mere end 7-800kr, så får han da råd til et originalt antivirusprogram oveni..
Lyder det ikke meget fornuftigt ?
Alle i andre send et svar så jeg kan dele points ud..
Avatar billede aspbuilder Nybegynder
14. april 2005 - 15:30 #8
for 4-500 kr ekstra så kan han få xp pro som jeg selv synes er meget bedre end home. Home er en skrabet udgave af pro.
Avatar billede motz2405 Nybegynder
15. april 2005 - 09:02 #9
svar
Avatar billede screem_brille Novice
15. april 2005 - 09:12 #10
så lægger jeg da også et svar *G* (jeg var tross alt den første der skrev at det er muligt, da de ikke indhenter oplysninger om sådan noget)