Avatar billede nickster Nybegynder
13. april 2005 - 18:38 Der er 12 kommentarer

SMTP mail relay

Jeg søger et Windows-program, der fungerer som SMTP-mailserver, men som blot modtager ALT mail, der sendes til den og derefter vidresender de modtagne mails til en anden SMTP-server - altså en slags mellemstation.

Er der nogen, der har kendskab til et sådan?
Avatar billede screem_brille Novice
13. april 2005 - 18:40 #1
Hvorfor i alverden ønsker du det ? du vil få en påtale efter meget kort tid fra din udbyder, da du vil være skyld i at der bliver sendt spam fra din forbindelse!
Avatar billede nickster Nybegynder
13. april 2005 - 19:44 #2
Min internetforbindelse (leveret af TDC) er gået ned og De ved ikke, hvornår den kommer til at køre igen.

Jeg modtaget dagligt vigtig post og derfor vil jeg sætte dette program op på en anden server og ved at ændre DNS for mit domæne dirigere mails hen til denne server. Når min forbindelse så kommer til at virke igen skal programmet sende de modtagede mails til min almindelige IP-adresse, hvorved jeg modtager de sendte mails på den "rigtig" måde (min server sorterer mails afhængig af hvilken mail-adressen de sendes til).

Det smarteste ville selvfølgelig være, hvis programmet kan på kommando man vidresend de modtagne mails til en given IP-adresse.
Avatar billede screem_brille Novice
13. april 2005 - 19:48 #3
opsæt en mailserer på en en anden lokation , ellers vil vedkommende få påtale for det meget hurtigt, og så problematisk er det jo heller ikek at opsætte en mails erver (afhængigt af hvilken man vælger selvfølgelig)
Avatar billede nickster Nybegynder
13. april 2005 - 19:50 #4
Det er temlig problematisk når der er over 200 e-mail adresser :(
Avatar billede screem_brille Novice
13. april 2005 - 19:56 #5
kan du så ikek fysisk sætte din amil server op på den anden lokation ? (for det med et åbent relay er bestemt ikek en fornuftig løsning)
Avatar billede kenp Novice
13. april 2005 - 20:09 #6
nogle mailservere understøtter det du gerne vil have (argosoft) den har nemlig mulighed for at have domæner i mailbag (den skal bare sættes ind med en priotet lavere end din nuværende mailserver i dns) så når din mailserver er nede så går posten til den anden.

Det er sådan jeg køre mailbag for min bror så når hans mailserver er nede så modtager jeg posten, og når den kommer online så sender den al posten til ham (og han gør det samme for mig)
Avatar billede screem_brille Novice
13. april 2005 - 20:14 #7
det gør kerio også, men stadig det kan nemt give problemer hvis det skal sættes op på en forbindelse hvor port 25 er åben, da den primære mailserver jo er ens egen og ens backup i dette tilfælde vil være mailrelay.tdc. dk (eller noget lignende da den kan sende til en som den eneste på port 25), men ellers er det en god løsning kenp ;)
Avatar billede kenp Novice
13. april 2005 - 20:18 #8
screem -> i argosoft virker det kun på de domæner som er oprettet i mailbag.

Men mener du ikke på en forbindelse hvor port 25 er lukket? hvis ja så skal man bare sørge for at have en mailserver som står på samme net (dvs. på hvor det er lukket) (så skal man ahve 3 mx records)

10 (ens egen mailserver)
20 (backup server på samme lukket forbindelse)
30 (tdc backup-server)
Det burde virke, for så modtager tdc alt. sender vidre til 10 hvis den er nede så går det til 20.
Avatar billede nickster Nybegynder
13. april 2005 - 20:23 #9
til "kenp"; tak - jeg er ved at hente ArgoSoft Mailserver og så vil jeg se om det kan klare problematikken :)
Avatar billede kenp Novice
13. april 2005 - 20:28 #10
(bare husk at oprette dine domæner i mailbag, også sæt det op til hvor du skal have sendt post hen med hvilket interval osv.)
Avatar billede nickster Nybegynder
13. april 2005 - 20:44 #11
Det skal jeg nok huske, TAK for hjælpen :)

Jeg er ny her, så, hvordan får du de 50 point af mig?
Avatar billede kenp Novice
13. april 2005 - 20:48 #12
hvis jeg ligger et svar har du chancen.