Avatar billede kokken Nybegynder
13. april 2005 - 17:05 Der er 14 kommentarer

Vandmærke og tekst i word ?

Tøsens konfirmation står for døren og sangen med de 10 vers, skulle gerne i trykken. Kan ikke via F1 finde ud af, hvordan jeg placerer et billede som baggrund, med den foranstående tekst. Er der et "Office2000-geni", der kan lede mig på vej. Det begynder desværre at hast :-(
Avatar billede majsmarken Nybegynder
13. april 2005 - 17:09 #1
En hurtig - er der noget herfra ? :
http://www.middelfart-vuc.dk/word.htm
Avatar billede kokken Nybegynder
13. april 2005 - 17:16 #2
Ikke efter de overskrifter der dér er nævnt. Ellers et godt bud. Tak for tippet.
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. april 2005 - 17:16 #3
Billedet skal placeres i sidehoved, der kan du også indstille om det skal være vandmærke.
Avatar billede kokken Nybegynder
13. april 2005 - 17:22 #4
Var derinde på et tidspunkt, men syntes ikke rigtig det virkede. Må lige tjekke det igen lidt senere på dagen. Vender tilbage
Avatar billede kokken Nybegynder
13. april 2005 - 17:54 #5
Kan ikke finde hoved eller hale i det. Når der indsættes et billede i sidehoved, skubbes al teksten nederst på siden. Kan ikke "trække" den på plads og kan ikke få billedet til at stå i baggrunden. Hvad gør jeg forkert ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. april 2005 - 18:03 #6
Jeg fandt lige hjælpeteksten:

Peg på Baggrund i menuen Formater, og klik derefter på Trykt vandmærke.

Benyt en af følgende fremgangsmåder:
Klik på Billedvandmærke og derefter på Vælg billede, hvis du vil indsætte et billede som et vandmærke. Marker det ønskede billede, og klik derefter på Indsæt.

Klik på Tekstvandmærke, hvis du vil indsætte et tekstvandmærke, og marker eller indtast derefter den ønskede tekst.

Marker eventuelle andre indstillinger, du vil bruge, og klik på Anvend.
Hvis du vil have hjælp til en indstilling, skal du klikke på spørgsmålstegnet  og derefter klikke på indstillingen.

Hvis du vil se, hvordan vandmærket vil se ud på udskriften, skal du bruge visning af udskriftslayout.
Tip!

Hvis du vil bruge et objekt, f.eks. en autofigur, som vandmærke, kan du indsætte det manuelt i dokumentets sidehoved. Du kan ikke bruge dialogboksen Trykt vandmærke til at styre disse indstillinger.

Bemærk!  Hvis du vil tilføje et tema, der omfatter dokumentbaggrunde, designelementer og farveskemaer, skal du bruge kommandoen Temaer i menuen Formater
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. april 2005 - 18:04 #7
Hvis du placere billedet som baggrund, udskrives det ikke
Hvis du placere billedet som vandmærke. udskrives det
Avatar billede kokken Nybegynder
13. april 2005 - 19:16 #8
Det ser ikke ud til, at man kan vælge "Billed- eller tekstvandmærke" i Word-Office2000. Der er kun "baggrund" og derunder kan man vælge farve eller effekter. Man kan vælge et billede, men det forskubber igen hele teksten. :-(
Avatar billede majsmarken Nybegynder
13. april 2005 - 19:23 #9
En hurtig (igen):
HøjreMusseTast på billedet - Formatér billed - Layout - [Bag Tekst] ...
Så ka' du flytte/trække billedet rundt som du lyster som et glansbilled...
Avatar billede lx2ba Novice
13. april 2005 - 19:48 #10
I Word2000: Formatér > Baggrund > Effekter > Billede > Vælg billede (browse)....
MEN billedet, der bliver indsat, lægges ind som mosaik, hvis ikke billedets størrelse er tilpasset til det emne, som du vil bruge billedet i.
Avatar billede kokken Nybegynder
13. april 2005 - 20:40 #11
Intet af det virker. Har næsten opgivet. Skal noget af det sættes ind i tabel ? Skal man lave billedet først eller er det teksten ? Skal teksten oprettes i tekstbokse eller ???
Avatar billede jkrons Professor
13. april 2005 - 23:01 #12
Start i et tomt dokument. Vis Sidehoved. Indsæt dit billede i sidehovedet. Højreklik på billedet og vælg Formater billede. Vælg at Layout skal være Bag tekst. Placer billedet rigtigt på siden. Ved hjælp af Billedværktøjslinien kan du med knappen Farve vælge Vandmærke. Gør evt. billedet lysere med lysstyrkeknapperne. Luk sidehovedet. Skriv din tekst i selve dokumentet.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
27. april 2005 - 10:00 #13
<kokken>: Blev det en go' festsang ?
Avatar billede kokken Nybegynder
27. april 2005 - 16:34 #14
Hej og undskyld mit sene svar. Jeg måtte søge hjælp "ude i byen" til at løse opgave. I henhold til hjælpere, kan det ikke så let lade sig gøre i Word2000, hvor imod 2003 versionen let løser opgaven. Jeg påstår dermed ikke, at det ikke kunne løses i 2000 vesionen. Jeg var blot i tidsnød.
Som sagerne står, har jeg svært ved at fordele eftertragtede 60 point's :-(