Avatar billede kanabba Nybegynder
13. april 2005 - 12:25 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Hijack this

Så er der lige en log fra arbejdsputeren, hvis der er nogle der vil være så venlige :o) Tror den er hårdt ramt....

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\MsPMSPSv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Hewlett-Packard\PhotoSmart\Photo Imaging\Hpi_Monitor.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\WINDOWS\System32\devldr32.exe
C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
C:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe
C:\PROGRA~1\FLLESF~1\PCSuite\DATALA~1\DATALA~1.EXE
C:\PROGRA~1\Nokia\NOKIAP~1\TRAYAP~1.EXE
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\PROGRA~1\FLLESF~1\PCSuite\Services\SERVIC~1.EXE
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Distillr\AcroTray.exe
C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth Software\BTTray.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\Programmer\Logitech\SetPoint\kem.exe
C:\Programmer\Palm\HOTSYNC.EXE
C:\Programmer\Logitech\SetPoint\KHALMNPR.EXE
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqgalry.exe
C:\WINDOWS\System32\HPZipm12.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Acrobat\Acrobat.exe
C:\Documents and Settings\xx\Skrivebord\hijack\hjt.exe

R3 - URLSearchHook: PerfectNavBHO Class - {00D6A7E7-4A97-456f-848A-3B75BF7554D7} - C:\PROGRA~1\PERFEC~1\BHO\PERFEC~1.DLL (file missing)
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [CXMon] "C:\Programmer\Hewlett-Packard\PhotoSmart\Photo Imaging\Hpi_Monitor.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Hardware Abstraction Layer] KHALMNPR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SSC_UserPrompt] C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\UsrPrmpt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] "C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Component Manager] "C:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [DataLayer] C:\PROGRA~1\FLLESF~1\PCSuite\DATALA~1\DATALA~1.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [PCSuiteTrayApplication] C:\PROGRA~1\Nokia\NOKIAP~1\TRAYAP~1.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - Startup: HotSync Manager.lnk = C:\Programmer\Palm\HOTSYNC.EXE
O4 - Global Startup: Acrobat Assistant.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Distillr\AcroTray.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: BTTray.lnk = ?
O4 - Global Startup: GStartup.lnk = C:\RECYCLER\NPROTECT\00153322.exe
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O4 - Global Startup: HP Image Zone Hurtig start.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqthb08.exe
O4 - Global Startup: Logitech SetPoint.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O8 - Extra context menu item: Send To &Bluetooth - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie_ctx.htm
O9 - Extra button: @btrez.dll,-4015 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @btrez.dll,-4017 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {31B7EB4E-8B4B-11D1-A789-00A0CC6651A8} (Cult3D ActiveX Player) - http://www.cult3d.com/download/cult.cab
O16 - DPF: {89A312AE-8D21-42B1-848B-FD8E27F9A2A9} (PrimeInk for Web Applications Signing Component) - https://webreg.dk/web.dll
O16 - DPF: {9E98E84C-79E1-49C3-82EB-798FCD552EFB} (VacPro.internazionale_ver4) - http://advnt01.com/dialer/internazionale_ver4.CAB
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey®) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O23 - Service: Adobe LM Service - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - WIDCOMM, Inc. - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect Service (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton Unerase Protection (NProtectService) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\System32\HPZipm12.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
O23 - Service: SymWMI Service (SymWSC) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
Avatar billede levich Nybegynder
13. april 2005 - 12:29 #1
ser på den
Avatar billede kanabba Nybegynder
13. april 2005 - 12:31 #2
Takker, og venter spændt...
Avatar billede levich Nybegynder
13. april 2005 - 12:43 #3
(1)
Deaktiver systemgendannelse, ved at Højreklikke på "Denne Computer" på skrivebordet -> egenskaber -> Systemgendannelse -> sæt flueben i "Deaktiver systemgendannelse" -> Klik OK.

(2)
Genstart computeren i fejlsikret tilstand (tryk F8 når Windows starter op), og fix følgende linjer med HijackThis:
R3 - URLSearchHook: PerfectNavBHO Class - {00D6A7E7-4A97-456f-848A-3B75BF7554D7} - C:\PROGRA~1\PERFEC~1\BHO\PERFEC~1.DLL (file missing)
O4 - Global Startup: GStartup.lnk = C:\RECYCLER\NPROTECT\00153322.exe
O16 - DPF: {9E98E84C-79E1-49C3-82EB-798FCD552EFB} (VacPro.internazionale_ver4) - http://advnt01.com/dialer/internazionale_ver4.CAB

Åbn en tilfældig mappe, i menuen klik på Funktioner -> Mappeindstillinger -> Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

søg efter og slet følgende filer:
C:\PROGRA~1\PERFEC~1\BHO\PERFEC~1.DLL (søg på filnavnet, hvis du ikke kan finde mappen)
C:\RECYCLER\NPROTECT\00153322.exe (kan ikke huske om Norton beskytter filen mod at blive slettet)

(3)
Start -> programmer -> tilbehør -> systemværktøjer -> diskoprydning -> Slet Temporary internet files, papirkurv og midlertidige filer.
Genstart computeren normalt. Lav en ny log med HijackThis, og send den herind.

(4)
Når vi er helt færdige, så husk at aktiver systemgendannelse igen.
Avatar billede kanabba Nybegynder
13. april 2005 - 12:51 #4
Tak for det... Vender tilbage med en ny log...
Avatar billede kanabba Nybegynder
13. april 2005 - 13:30 #5
Så er der en ny log....
Har dog stadig et problem. Når jeg åbner internet-browseren, og søger på en hvilken som helst hjemmeside, skriver den med det samme "udført" nede i bunden. Der går dog helt op til et minut før siden kommer frem. Hvis jeg derimod vælger en allerede besøgt side fra rullegardinet, kommer den frem med det samme...

Ny log:

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\MsPMSPSv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Hewlett-Packard\PhotoSmart\Photo Imaging\Hpi_Monitor.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\UsrPrmpt.exe
C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
C:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe
C:\PROGRA~1\FLLESF~1\PCSuite\DATALA~1\DATALA~1.EXE
C:\PROGRA~1\Nokia\NOKIAP~1\TRAYAP~1.EXE
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\WINDOWS\System32\devldr32.exe
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Distillr\AcroTray.exe
C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth Software\BTTray.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\Programmer\Logitech\SetPoint\kem.exe
C:\PROGRA~1\FLLESF~1\PCSuite\Services\SERVIC~1.EXE
C:\Programmer\Palm\HOTSYNC.EXE
C:\Programmer\Logitech\SetPoint\KHALMNPR.EXE
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqgalry.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\WINDOWS\System32\HPZipm12.exe
C:\Documents and Settings\xx\Skrivebord\hijack\hjt.exe

O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [CXMon] "C:\Programmer\Hewlett-Packard\PhotoSmart\Photo Imaging\Hpi_Monitor.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Hardware Abstraction Layer] KHALMNPR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SSC_UserPrompt] C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\UsrPrmpt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] "C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Component Manager] "C:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [DataLayer] C:\PROGRA~1\FLLESF~1\PCSuite\DATALA~1\DATALA~1.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [PCSuiteTrayApplication] C:\PROGRA~1\Nokia\NOKIAP~1\TRAYAP~1.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - Startup: HotSync Manager.lnk = C:\Programmer\Palm\HOTSYNC.EXE
O4 - Global Startup: Acrobat Assistant.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Distillr\AcroTray.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: BTTray.lnk = ?
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O4 - Global Startup: HP Image Zone Hurtig start.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqthb08.exe
O4 - Global Startup: Logitech SetPoint.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O8 - Extra context menu item: Send To &Bluetooth - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie_ctx.htm
O9 - Extra button: @btrez.dll,-4015 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @btrez.dll,-4017 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {31B7EB4E-8B4B-11D1-A789-00A0CC6651A8} (Cult3D ActiveX Player) - http://www.cult3d.com/download/cult.cab
O16 - DPF: {89A312AE-8D21-42B1-848B-FD8E27F9A2A9} (PrimeInk for Web Applications Signing Component) - https://webreg.dk/web.dll
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey®) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O23 - Service: Adobe LM Service - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - WIDCOMM, Inc. - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect Service (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton Unerase Protection (NProtectService) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\System32\HPZipm12.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
O23 - Service: SymWMI Service (SymWSC) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
Avatar billede majsmarken Nybegynder
13. april 2005 - 14:34 #6
... det er fordi det meste af siden ligger i "Midlertidige Internet Filer".
Tryk [Ctrl][F5] for at provekere en RELOAD af hele siden...

Åbn Internet Explorer -> Funktioner -> Internetindstillinger -> Fanebladet *Avanceret* -> Sæt flueben med *Slet mappen Temporary internet files, når webbrowseren lukkes*
Avatar billede kanabba Nybegynder
13. april 2005 - 14:40 #7
Tak for tippet.... Men hjalp desværre ikke :o(
Hvis jeg f.eks. er på eksperten.dk, og går i adressefeltet og skriver navnet på en ny hjemmeside - f.eks. google.dk, så skriver den straks udført nede i bunden. Når jeg så trykker [ctrl][F5] reloader den eksperten, og ikke google...???
Avatar billede levich Nybegynder
13. april 2005 - 14:42 #8
Har du gjort som angivet i punkt (3) i min vejledning? Der skulle midlertidige internet filer, gerne blive slettet.
Avatar billede kanabba Nybegynder
13. april 2005 - 14:46 #9
Har gjort nøjagtig som beskrevet i vejledningen ja, har dog lige været inde og tjekke manuelt... kunne se den ikke havde slettet coockies...??

Prøver lige igen, og vender tilbage...
Avatar billede kanabba Nybegynder
13. april 2005 - 14:53 #10
Så er der slettet coockies også.... Men problemet er der stadig... Hvis jeg f.eks. åbner word og skriver en web-adresse der, og derefter klikker på det link der opstår, åbner siden som normalt. Det er hver gang jeg skriver noget i adresselinien det går galt... det er ligemeget om det er en side jeg har besøgt før eller ej... Kan skrive nøjagtig det samme som står i rullegardinet for en allerede besøgt side i adresselinien, og så går det er lille minut før siden kommer frem. Men hvis jeg klikker på "linket" i rullegardinet kommer den med det samme.... Meget mærkeligt?
Avatar billede levich Nybegynder
13. april 2005 - 14:59 #11
Jeg ved ikke om det kan hjælpe, med prøv det her:

Hent scannereren http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe, og kør den.
Sæt flueben i følgende:
Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende:
All local drives og Scan all files
Og så trykker du på Scan Clean
Scanningen kan godt tage et par timer.
Avatar billede kanabba Nybegynder
13. april 2005 - 15:04 #12
Jeg prøver... vender frygteligt tilbage...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
13. april 2005 - 15:13 #13
Set i anden tråd:

Prøv at downloade dette lille program:
http://www.fbeej.dk/Programmer/iereg.zip
Udpak det og dobbeltklik den udpakkede fil.
Avatar billede kanabba Nybegynder
13. april 2005 - 16:39 #14
Her er så hvad mwav fandt... Umiddelbart ser det ud som om jeg bliver nødt til at købe programmet?

Det virker stadig ikke, trods det lille program fra majsmarken...

File C:\WINDOWS\autoload.exe tagged as not-a-virus:Tool.Win32.Autoloader. No Action Taken.
File C:\Documents and Settings\xx\Skrivebord\Privat\DIV\Får.zip tagged as not-a-virus:Simulator.Win16.Sheep. No Action Taken.
File C:\Documents and Settings\xx\Skrivebord\Privat\DIV\Pistol.zip tagged as not-a-virus:Simulator.Win16.Gun. No Action Taken.
File C:\Programmer\Fælles filer\CMEII\CMEIIAPI.dll tagged as not-a-virus:AdWare.Gator.5115. No Action Taken.
File C:\Programmer\Fælles filer\CMEII\GAppMgr.dll tagged as not-a-virus:AdWare.Gator.5115. No Action Taken.
File C:\Programmer\Fælles filer\CMEII\GController.dll tagged as not-a-virus:AdWare.Gator.5115. No Action Taken.
File C:\Programmer\Fælles filer\CMEII\GDwldEng.dll tagged as not-a-virus:AdWare.Gator.3124. No Action Taken.
File C:\Programmer\Fælles filer\CMEII\GObjs.dll tagged as not-a-virus:AdWare.Gator.5115. No Action Taken.
File C:\Programmer\Fælles filer\CMEII\GStore.dll tagged as not-a-virus:AdWare.Gator.6051. No Action Taken.
File C:\Programmer\Fælles filer\CMEII\GStoreServer.dll tagged as not-a-virus:AdWare.Gator.5115. No Action Taken.
File C:\Programmer\Fælles filer\CMEII\Gtools.dll tagged as not-a-virus:AdWare.Gator.5115. No Action Taken.
File C:\Programmer\Fælles filer\GMT\EGGCEngine.dll tagged as not-a-virus:AdWare.Gator.5017. No Action Taken.
File C:\Programmer\Fælles filer\GMT\egIEEngine.dll tagged as not-a-virus:AdWare.Gator.5017. No Action Taken.
File C:\Programmer\Fælles filer\GMT\EGIEProcess.dll tagged as not-a-virus:AdWare.Gator.5115. No Action Taken.
File C:\Programmer\Fælles filer\GMT\EGNSEngine.dll tagged as not-a-virus:AdWare.Gator.5017. No Action Taken.
File C:\Programmer\Fælles filer\GMT\GatorRes.dll tagged as not-a-virus:AdWare.Gator.5115. No Action Taken.
Avatar billede levich Nybegynder
13. april 2005 - 16:56 #15
Jeg tror ikke at det som mwav fandt er noget problem. Men jeg giver op. Jeg ved ikke hvad du skal gøre.
Jeg smider et svar, så kan du give mig point eller lade være. Held og lykke.
Avatar billede kanabba Nybegynder
13. april 2005 - 16:59 #16
Jeg accepterer selvfølgelig svaret, -men opretter et nyt spørgsmål i håb om at få løst mit lille problem.... Du fik trods alt renset ud i noget perfect nav!!

Tak for indsatsen :-)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
13. april 2005 - 16:59 #17
Manuelt SLET
C:\Programmer\Fælles filer\GMT - hele mappen
C:\Programmer\Fælles filer\CMEII - hele mappen

(Disse er noget 'snavs' der kommer ind ved eks. instalation af K**** fildelningsprogrammet)

Samt
C:\WINDOWS\autoload.exe
C:\Documents and Settings\xx\Skrivebord\Privat\DIV\Får.zip
C:\Documents and Settings\xx\Skrivebord\Privat\DIV\Pistol.zip

Evt. i "fejlsikker tilstand" ...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
13. april 2005 - 17:00 #18
http://www.mlin.net/StartupCPL.shtml - install denne - opretter [STARTUP] icon i kontrolpanel. Kør den og fraklik/delete "mistænkelige" elementer... Genstart...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
13. april 2005 - 17:02 #19
Avatar billede kanabba Nybegynder
13. april 2005 - 17:03 #20
Det prøver jeg.... Vender tilbage igen i morgen... og opretter spørgsmålet på ny, hvis du gider holde øje med mig :o) - Tak for indsatsen indtil videre....
Avatar billede majsmarken Nybegynder
13. april 2005 - 17:04 #21
... jeg har måske mere hvis det skulle være...
Men vend bare tilbage efter ovenstående...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
13. april 2005 - 17:05 #22
Under alle omstændigeheder - Lav her en henvisning til det nye spm...
Avatar billede kanabba Nybegynder
13. april 2005 - 17:07 #23
Det gør jeg.... fandt lige ud af at scanneren fortsat kører... og har slettet en hel del... det er lige det med tålmodigheden en gang imellem... Vender tilbage i morgen....
Avatar billede kanabba Nybegynder
13. april 2005 - 17:20 #24
Link til spørgsmål, som fortsætter i morgen:

http://www.eksperten.dk/spm/609386
Avatar billede majsmarken Nybegynder
13. april 2005 - 18:46 #25
... men notér dig lige mine ovennævnte generelle forslag...