Avatar billede flim Nybegynder
12. april 2005 - 21:13 Der er 16 kommentarer og
4 løsninger

Er Tele2 gode nok?

Hej eksperter.

Jeg søger folk der har erfaring med Tele2's bredbånd. Jeg har nemlig tænkt på at skifte fra TDC til et andet selskab da jeg vil droppe min fastnettelefon.

Er der nogen der kan bekræfte at jeg kan have Tele2 uden fasttlf. Andre gode/dårlige erfaringer med dem?

Priserne ser umiddelbart gode ud, men ville lige spørge her før jeg endelig bestiller.

På forhånd tak.
Avatar billede kalp Novice
12. april 2005 - 21:17 #1
Jeg har det fint med Tele2.. har 1Mbit forbindelse.. men fastnet er TDC

så det er det kan du godt
Avatar billede flim Nybegynder
12. april 2005 - 21:19 #2
Tak for svar kalp :-)

Jeg lader den lige løbe 24 timer endnu og håber på flere kommentarer og deler point efter den tid.
Avatar billede kalp Novice
12. april 2005 - 21:19 #3
No problem:)
Avatar billede anoz Nybegynder
12. april 2005 - 21:27 #4
Som jeg forstår det det, så vil du droppe din fastnet helt? Der står i disse betingelser i punkt 1.2 at det er et krav at have en fastnetforbindelse...

http://www.static.tele2.se/tele2-dk/download/vilkaar_adsl_privat.pdf

- anoz
Avatar billede kalp Novice
12. april 2005 - 21:33 #5
jeg læste spørgsmålet som ikke at have fastnet hos tele2.. men stadig have bredbånd der:)
Avatar billede anoz Nybegynder
12. april 2005 - 21:33 #6
skulle vel egentlig have været et svar...

- anoz
Avatar billede flim Nybegynder
12. april 2005 - 21:57 #7
anoz - rigtig set.

Jeg vil droppe min fastnet telefon ved TDC, og bliver derfor nødt til at skifte udbyder. Derfor ville jeg høre om man kan have bredbånd ved Tele2 uden at have fastnet.

Jeg smutter i seng, men læser lige dit link engang i morgen :-)
Avatar billede flim Nybegynder
12. april 2005 - 21:59 #8
anoz - læste lige hurtig noget af pdf-filen.

Som jeg kan se står der at man skal have en bærelinie - og det må jeg jo have da jeg har en fastnet telefon nu her. Burde det så ikke være godt nok?

Nå - nat nat - vender tilbage i morgen
Avatar billede kalp Novice
12. april 2005 - 22:00 #9
Kan lige sige jeg jo som sagt har tdc fastnet.. men for at tele2 bredbånd kunne fungere hos mig skulle de lige konvertere min linje.. noget som ikke krævede tekninkker besøg.. men der gik stadig en måned før det blev gjort.
Avatar billede scardk Nybegynder
13. april 2005 - 15:18 #10
Det er muligt at have bredbåndsforbindele hos cybercity, uden at have fastnet hos tdc eller nogen anden udbyder... :-)
Avatar billede flim Nybegynder
13. april 2005 - 15:25 #11
Da jeg stadig var lidt i tvivl så ringede jeg i dag ind til Tele2. De siger at man skal have fastnet telefon for at kunne få bredbånd ved dem.

Derfor falder valget på Cybercity.

scardk - hvis du vil have lidt point så smid et svar. Jeg lukker 16.20
Avatar billede scardk Nybegynder
13. april 2005 - 15:44 #12
ta-da! :o)
Avatar billede flim Nybegynder
13. april 2005 - 16:19 #13
Nu nærmer klokken sig vist...

Jeg lukker og slukker :-)
Avatar billede arlet Juniormester
16. april 2005 - 14:17 #14
flim-> Jeg har lige fået en mail fra cybercity om at man skal have fastnet, hvis man vil have bredbånd fra cybercity??

Har du fået en aftale med cybercity??
Avatar billede scardk Nybegynder
16. april 2005 - 14:28 #15
hvis man vælger gør-dert-selv løsningen fra cybercity, så skal man have fastnet abonnement på adressen. Hvis man vælger at få en tekniker ud og installere linien, så behøver man ikke at have fastnet. Det er ihvertfald sådan jeg har forstået informationen på cybercity's hjemmeside.
Avatar billede arlet Juniormester
16. april 2005 - 14:30 #16
Jamen jeg havde valgt at få tekniker ud. Det kostede 695.00

Nu har jeg sendt en ny mail til dem, så må de sg forklarer sig..
Avatar billede scardk Nybegynder
16. april 2005 - 14:35 #17
Yeah! :o) Måske har de ændret deres vilkår? Jeg ved ihvertfald bare at jeg har haft en cybercity ADSL forbindelse uden at have fastnet. Der kom en tekniker ud og skiftede telefonstikket i lejligheden ud med et RJ-11 stik hvor jeg så kunne sætte mit ADSL modem direkte I. Super!
Avatar billede flim Nybegynder
18. april 2005 - 11:51 #18
Til Jer to kan jeg lige fortælle følgende.

Jeg fik også en mail fra CC om at det ville koste 695,- hvis jeg ikke havde fastnet, og 0,- hvis jeg havde fastnet (via gør-det-selv).

Jeg beholder derfor min fastnet indtil skiftet er overstået, og opsiger den derefter ved TDC.

/Flim
Avatar billede scardk Nybegynder
18. april 2005 - 11:57 #19
Held og lykke med det, cybercity er ikke værst :o)
Avatar billede arlet Juniormester
18. april 2005 - 21:32 #20
Det viste sig at man kunne få cybercity uden fastnet, bare ikke hvor jeg bor. Sur røv...
Nå, må nøjes med stofa..