Avatar billede jra Nybegynder
12. april 2005 - 21:09 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Billeder på cd

Hej
Når jeg vil brænde mine billeder over på cd så jeg kan se dem på tv skal jeg så i NERO brænde dem i video-cd eller som super video-cd eller noget helt andet.

JRa
Avatar billede cthun Nybegynder
12. april 2005 - 21:22 #1
det kommer an på hvilken dvdafspiller du har..
Det er i hvert fald ikke vcd eller s-vcd..

Min dvd læser billeder ud fra en helt almindelig data-cd..

Prøv at brænde din billeder på en iso, og se om din dvd kan læse det
Avatar billede jop... Nybegynder
12. april 2005 - 21:23 #2
Hvilken dvd har du?  Brænd dem bare som en alm data-cd..

Så burde det virke (hvis din dvd altså understøtter det)
Avatar billede jra Nybegynder
12. april 2005 - 21:28 #3
grunden til jeg spørger er bla. fordi at der i nero under foto og video står om man vil brænde dem i video-cd eller som super video-cd eller noget helt andet.
Min dvd er en billig en mener den hedder Dayton
ps hvad er en iso ?
Avatar billede cthun Nybegynder
12. april 2005 - 21:30 #4
en iso er en helt almidelig datacd, hvor dine billeder ligger
Avatar billede cthun Nybegynder
12. april 2005 - 21:33 #5
Du skal ikke vælge photo & video, men data, og derefter datadisk..
Overfør dine billeder og brænd..

Prøv om det ikke skulle virke
Avatar billede jra Nybegynder
12. april 2005 - 21:41 #6
forsøger lige
Avatar billede willi Nybegynder
12. april 2005 - 22:05 #7
Problemet er vel med data cd'er at der ikke kan søges efter billede.
Mens der, så vidt jeg husker kan det, når de brændes som slidesshow (Nero med licens).
Det er ofte lidt surt hvis ikke der kan skiftes mellem billederne.
Avatar billede jra Nybegynder
12. april 2005 - 22:17 #8
Har nu prøvet at brænde dem som data-cd det virker fint,men det er lidt tamt at se på.Hva' nu hvis man vil gøre noget mere ud af det,hvad skal man så bruge til bla. sætte tekst på, lave en pæn start m.m
Avatar billede willi Nybegynder
12. april 2005 - 22:36 #9
Du kan lave tekstbilleder og lign. i et alm. billedbehandlingsprogram eller i Nero's slides program. Så vidt jeg husker kan det fås som demo.
Avatar billede jra Nybegynder
19. oktober 2013 - 14:02 #10
lukket