Avatar billede thewolf Nybegynder
12. april 2005 - 20:21 Der er 5 kommentarer

pc på tv

Jeg prøver fra min bærbare at føre billedet over på et ældre TV apparat. Men billedet er konstant sort/hvid på TV'et...

Jeg benytter S-VHS i PC'en samt Audiokabler, der samles i headphone stikket. I fjernsynet føres S-VHS og audio kabler ind i en SCART adaptor, som sættes i TV'ets SCART stik.

Chippen på den bærbare er nVIDIA Go! og jeg har forsøgt at benytte den medfølgende driver til at få billedet over med. Uden held (sort/hvidt). Installerede så TvTool, som heller ikke hjalp. I nVIDIA driveren har jeg prøvet at vælge alle output modes fra NTSC til PAL-B, men stadig sort/hvidt. Er der noget, jeg har glemt??
Avatar billede lap Nybegynder
12. april 2005 - 20:23 #1
har dit ældre tv s-vhs på scart - eller kun vhs?
Avatar billede thewolf Nybegynder
12. april 2005 - 20:26 #2
Se, det er jo et godt spørgsmål :o) Tvivler på at der er S-VHS på SCART... hvilken forskel gør det i så fald?
Avatar billede lap Nybegynder
12. april 2005 - 20:28 #3
at billedet bliver sort/hvid og lidt "skævt". Check dit tv - det er måske noget med 2 tryk på vhs-knappen
Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. april 2005 - 20:36 #4
hvis der ikke er SVHS på scart er det kun luminansen fra Svhs der kommer ind i TV'et (lyset altså sort/hvid) du går altså glip a Chrominansen (farverne)

En SVHS til composite adapter løser problemet, hvis ikke TV'et kan brunges til det via en menu eller et taste tryk.
Avatar billede thewolf Nybegynder
16. april 2005 - 14:32 #5
Er det sådan et her du tænker på: http://www.computercity.dk/index.aspx?identifier=DK25631