Avatar billede mifomifo Nybegynder
12. april 2005 - 17:10 Der er 10 kommentarer

Fotositevurdering ønskes, tak!

Kommentarer/Ideer/Rettelser/Fejlfinding/Spørgsmål/FEEDBACK ønskes på dette fotosite: http://www.mifo.dk

Mvh

MIFOMIFO
Avatar billede jokkejensen Novice
12. april 2005 - 17:32 #1
Den er original..

Jeg bryder mig dog ikke om navigationen set med brugervenligheds øjne.. Når man vælger en kategori.. skal vi sige barndom .. kan jeg ikke direkte hoppe til ansigter.. det kræver 2 kliks og det finder jeg irriterende..

Et forslag til dette kunne være at smide navigationen til billederne nede under billedet, kan se du ikke bruger server script, så jeg ved ikke hvormange filer du skal pille ved for at få det iorden..

Din kontrast farve i menuen er fin, men jeg tror godt du kan finde en mere spændede kontrast end lige "postkasserød", jeg bruger ofte http://www.colormatch.dk/ til at finde de rette farve kombinationer, og gennemføre så dem alle på sitet, hvilket ofte giver et rolig design, med nogle skarpe kontraster - ting man skal se.

Da man hverken kan bestille eller noget på din side, interessere billedeID mig ikke noget, eller det der nu engang står under hvert billede med hvidt skrift..

Endvidere når vi er i den kategori, så rager det mig at du finder firefox som en god browser under info... så kan du lige så godt klistre nogle CSS og HTML validation skilte på også.. væk med det, det splitter din stil af..

Jeg ser ikke dit site særligt infomativt, og det vil du kunne mærke på søgemaskinerne, du vil aldrig opnå nogen form for placering på nogen jeg kender, men når man kiggger på siden, kan man også sagtens se at det ikke er for at informere nogen om noget, men at vise dit arbejde.

Ved godt der er meget kritik, men jeg mener ikke der er brug for at skrive det positive... det har du nok selv fanget, men alt i alt et gennemført originalt design..

MAnge hilsner..
Jacob Jensen
Avatar billede triple-x Nybegynder
12. april 2005 - 18:01 #2
Først og fremmest vil jeg rose dine billeder, er selv fotograf og synes der er en del spændende billeder i mellem.

Jeg synes det er syndt at man skal bladre så mange billeder igennem hver gang for at finde det man kan lide, hvis jeg f.eks. kan lide ansigt nummer 5 i ansigt kategorien, og vil vise den til en af mine venner, skal jeg klikke mange gange for at finde det frem igen.

Jeg savner lidt flash, synes flash er en fantatisk ting på fotosider, da man kan skabe lidt liv i billedovergange f.eks.

Din side er meget mørk og dyster i det, synes du skal ha noget hvid, eller en anden lys farve ind i det. Grå er kedeligt, jeg tænker trist regnvejrsdag mens jeg sidder og bladre dine billeder igennem, især når du har en del sort hvid billeder også.

Undrer mig lidt over der er en lille dreng/pige på kontakt siden som baggrund? er det dig som lille eller er det bare et tilfældigbilled fra samlingen, jeg forventer at se fotografen, da dette også har betydning for mange når man bestiller en fotograf, især når det drejer sig om at tage billeder af børn.

Kan nu godt lide at du har et firefox skilt klistret på, det er sku bare med at reklamere med at siden er optimeret, og hvis det som det sikkert har, en speciel betydning synes jeg ikke det gør spor den er på siden, for den er gemt godt væk under kontakt siden.

Evt overvej at centrer siden den er meget tom når man har en høj opløsning.

Det var lidt herfra.
Avatar billede mifomifo Nybegynder
12. april 2005 - 20:25 #3
Tak Tak Tak. (Undskyld jeg først er tilbage her til aften...) Det er da seriøs FEEDBACK, der kan bruges til noget. Meget fint, gerne mere. Jeg er langt hen ad vejen enig i hvad I siger.... og vil tage det til mig. Sitet er kun en start på noget større.... jeg har 12 stilsikre gallerier liggende klar, med en særlig fotografisk, seriøs historie i hver... Det med billed-ID er for at folk kan kommentere/bestille/vurdere/henvise til det enkelte foto, i stedet for at give billedet en titel.... mere senere. Tak fordi I gider  glo på det :-)
Avatar billede mifomifo Nybegynder
12. april 2005 - 20:34 #4
De ting I kommenterer på er noget jeg aldrig har hørt fra andre, fx kommentarer til placeringen af et bestemt foto, og derfor er det meget interessant at høre om. Har I mere?
Avatar billede mifomifo Nybegynder
12. april 2005 - 21:11 #5
FOLK MED DEN HØJE OPLØSNING ER MÅLGRUPPEN FOR SITET, SÅ DU HAR NOK RET MHT CENTRERING, MEN DET ER JO DILEMMAET.....
Avatar billede mifomifo Nybegynder
12. april 2005 - 21:15 #6
jeg vil ikke smide for meget pang-farve og sjov ind på sitet, så billederne drukner, derfor har jeg osse fjernet mozilla reklamen, selv om tanken var god.... men jeg holder meget af trist regnvejr, og så bare bladre billeder ... vent til mine dramadokumentariske skrækbilleder fra vaskeriet bag Istedgade kommer... så skal du - triple-x - se tristhed!

TIL JOKKEEJENSEN: Mener du jeg overhovedet har en chance for at hitte søgemaskinerne allgevel, hvis jeg bare skriver lidt informativt ... nogle råd i den retning ... eller kan jeg ikke lige så godt bruge mund-til-mind metoden og kontakte de rette folk der kan fortælle de endnu mere rette folk om mifo.dk?
Avatar billede mifomifo Nybegynder
12. april 2005 - 21:18 #7
Triple-X !!! QUOTE :>>Jeg synes det er syndt at man skal bladre så mange billeder igennem hver gang for at finde det man kan lide, hvis jeg f.eks. kan lide ansigt nummer 5 i ansigt kategorien, og vil vise den til en af mine venner, skal jeg klikke mange gange for at finde det frem igen.<<

hvordan kan jeg skabe et SYSTEM, HVOR MAN hurtigt kan genfinde billedt, uden at jeg skAL  have en miliard thumbnails? synes du der skal være en "tip en ven Email funktion"?
Avatar billede mifomifo Nybegynder
12. april 2005 - 21:19 #8
MÅSKE SKULLE JEG FRIGIVE ALLE BILLEDER OG LAVE ET FOTO-FREEWARE-SITE ;-) HVAD SIGDR I?
Avatar billede triple-x Nybegynder
12. april 2005 - 21:35 #9
Lad os tage det fra en start

Der var ingen der saagde du skulle smide en masse pang farver på, for synes dine billeder har en værdi og historie i sig selv, Men måske bare gøre det lidt lysere det hele. Men igen hvis det triste grå er dig, og du mener det afspejler dine billedserier skal du naturligvis ikke ændrer på det.

Man kunne let lave sådan at når man trykker på natur, at der så kom en 4x6 thumbnails, og når man så kom ind på et billed, viste det store, og lige ovenover, der hvor du har frem og tilbage pile nu, havde en 4-5 thumbnails. ( sig til hvis du ik fatter mig )

Ang søgemaskiner så har du da en chance :) men kræver en del tekst, og det synes jeg ikke du skal have på din side. Derfor hold dig fra søgemaskiner :) og brug andre måder at markedsføre dig på.
hvis du alligevel vil give dig i kast med søgemaskiner kan du kigge på http://webmaster.hephey.dk hvor der er en søgemaskine kategori.

Om du skal udgive din side som et foto-freeware-site vil efter min mening være dumt, men det er helt op til dig. For mig er mine billeder unikke, og derfor ønsker jeg ikke andre tage æren af dem, hvis folk har lyst til at bruge dem, kan de jo kontakte dig.

Hvis du alligevel ønsker at udgive dem, så brug istedet www.sxc.hu hvor mange flere mennesker vil få gavn af dem.

GLæder mig til at se dine nye billedserier.
Avatar billede mifomifo Nybegynder
13. april 2005 - 00:50 #10
Tak, Triple-X Det lyder ret fornuftigt. .. der kommer ekstramateriale på i morgen. Nej, selvfølgelig skal de ikke bortgives, og copyrighten vil selvfølelig altid følge fotogafen. Fedt med det gode tips. Jeg sender dig en mase point når vi engang er færdige. :-)

GODNAT