Avatar billede kennethv Nybegynder
12. april 2005 - 16:58 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Margin på papir

Et spørgsmål som går ud på, at jeg har labelprinter som jeg skal have noget tekst og et logo på. Teksten og logo er på labelen, men problemet er at jeg ikke kan forstå hvorfor at positionen 0,0 er 100,100. Jeg har lidt spildplads på labelen nederst svarende til 1½ cm, som jeg ikke kan skrive til. Hvordan styrer man margin på en printer?
Avatar billede kristofferb Nybegynder
12. april 2005 - 20:36 #1
Under Delphi eksemplerne, som du får med Delphi, findes et eksempel på en tekst-editor.
Den har ud over alle basale funktioner også margin.

- Kris.
Avatar billede kennethv Nybegynder
12. april 2005 - 22:02 #2
Har ikke lige kunne se at den har det.
Avatar billede kennethv Nybegynder
14. april 2005 - 17:13 #3
Har løst problemet. Løsningen lå i driveren til printeren. Et lille flueben skulle fjernes.
Avatar billede kennethv Nybegynder
14. april 2005 - 17:13 #4
Så denne opgace er løst uden hjælp.