Avatar billede freehtml Nybegynder
12. april 2005 - 15:05 Der er 8 kommentarer

[kode]det virker ikke[/kode]

hey jeg er igang med at lave et tutorials system men jeg har brug for hjælp til at man kan lave en box hvor man skriver en kode og så når man sender så står koden

Kode:
$tekst = preg_replace("/\[kode\](.*)\[\/kode\]/isU","<br><font size=\"1\" face=\"Verdana\">citat</font><table border='0' width='auto' style='border: 1px solid black'><tr><td><font size=\"1\" face=\"Verdana\">\\1</font></td></tr></table>", $tekst);

men fx vi jeg skriver [kode]hej[/kode]
så kommer hej til at være stort men man skal kun se koden
altså
det ville være fedt vis du kunne hjælpe mig plz icon_cry.gif
Avatar billede dennismp Nybegynder
12. april 2005 - 18:49 #1
hvad med:
$tekst = strtr($tekst,array(
    '[kode]' => "<br><font size=\"1\" face=\"Verdana\">citat</font><table border='0' width='auto' style='border: 1px solid black'><tr><td><font size=\"1\" face=\"Verdana\">",
    '[/kode]' => "</font></td></tr></table>"
));

?
Avatar billede mortenkjeldberg Nybegynder
13. april 2005 - 11:28 #2
Skal du escape '[' og ']'. Bliver de ikke opfattet som en del af mønstret på den måde?

/Mort3n
Avatar billede dennismp Nybegynder
13. april 2005 - 12:03 #3
hvis det er et spørgsmål til mimg, så nej - strtr er sådanset bare en almindelig søg og erstat (ligesom str_replace()). Det er ikke et regulært udtryk.
Avatar billede mortenkjeldberg Nybegynder
14. april 2005 - 15:05 #4
Det var mig der ikke lige tænkte mig om. De "hårde" parenteser er jo en del af mønsteret. Spørgsmået var til freehtml.
Avatar billede mortenkjeldberg Nybegynder
14. april 2005 - 15:08 #5
Hvad mener du helt præcis med koden?
Avatar billede freehtml Nybegynder
15. april 2005 - 15:45 #6
lige som i phpbb forum hvor at når man skirver [code] så skirver den kodden og ikke gør som koden burte <input value="test">
Avatar billede dennismp Nybegynder
15. april 2005 - 16:18 #7
Hvad var der galt med mit svar? (Det er svært at komme med et bedre forslag, hvis jeg ikke aner hvad der er galt).

Jeg forstår ikke rigtigt din sidste kommentar.
Avatar billede freehtml Nybegynder
16. april 2005 - 16:56 #8
jo ok den er god