Avatar billede kujuk Nybegynder
12. april 2005 - 14:05 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Nemt/let script til upload af billeder

Findes der en uploadfunktion til min hjemmeside som kan laves i html ?

Eller kan du guide mig igennem installeringen af en upload-funktion som ikke er med php, men noget der kan bruges til mit windowshotel hos http://www.web10.dk

Jeg kan knageme ikke lige kringle de script som ses div. steder, så hvis du kunne fortælle mig hvor koderne skal gemmes - og hvad de skal døbes, så ville det måske hjælpe mig på vej.
Avatar billede hyberpreprocessor Nybegynder
12. april 2005 - 14:12 #1
nej, HTML kan IKKE uploade !

Du skal bruge serverscript som php/asp , hvis du har windows hotel har du ASP understøttelse,
så spørg derfor i ASP kategorien omkring et galleri.
Avatar billede jokkejensen Novice
12. april 2005 - 14:15 #2
Skal det script bare kunne uploade alt ? eller ?
Avatar billede kujuk Nybegynder
12. april 2005 - 14:32 #3
Det skal kun kunne uploade billeder.
Avatar billede jokkejensen Novice
12. april 2005 - 14:34 #4
okay, skal disse behandles altså resizes ?

eller skal de bare uploades som de er ?
Avatar billede jokkejensen Novice
12. april 2005 - 14:41 #5
hey, jeg er på vej ud af døren, så hvis du skal have det script, bliver du liiiiige nød til at sige hvad det skal kunne ...
Avatar billede kujuk Nybegynder
12. april 2005 - 14:48 #6
Ja, det vil være en fordel hvis de kunne resizes, ellers stilles der ingen krav.

Jeg er primært interesseret i, at andre - istedet for at overfylde min postkasse - kan uploade dem til mit hotel.

Når jeg får fat i det grundlæggende omkring hvor scriptet skal gemmes og hvad det skal døbes, så kan jeg evt. altid selv lege videre med en videreudvikling hvis det bliver aktuelt.
Avatar billede jokkejensen Novice
12. april 2005 - 15:08 #7
hvad skal der ske efter billedet er uploadet ? skal jeg bare lave en redirect til en eller anden side.... eller ???

kender du slet ikke til server script, du skal jo have filnavnene smidt i en database eller noget ?
Avatar billede olebole Juniormester
12. april 2005 - 17:08 #8
<ole>

Som hyberpreprocessor allerede har forklaret, kan du ikke uploade noget med HTML, hvorfor du bør flytte spørgsmålet til en kategori, der dækker det serversprog, din server understøtter. Det være sig PHP, ASP, ASP.net JSP eller CGI/Perl  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede larsi Nybegynder
12. april 2005 - 19:56 #9
Lukker og flytter.
Avatar billede olebole Juniormester
12. april 2005 - 20:25 #10
Så er jeg nødt til at henlede din opmærssomhed på Ekspertens regler om *kun* én brugerprofil pr. person. Du bedes derfor lukke enten din bruger 'kujuk' eller 'larsi' - og de andre, hvis der er endnu flere  :)
Avatar billede kujuk Nybegynder
13. april 2005 - 08:11 #11
Jeg er bekendt med reglerne, og jeg er også bekendt med overholdelsen af disse.

Årsagen var, at jeg oprettede spørgsmålet fra min computer på arbejde - og dermed på mit eget login, og da jeg om aftenen tjekkede spørgsmålet fra min søns computer af, var jeg ikke vågen nok til at være opmærksom på, at det var på hans login !

Beklager - skal ikke ske offere.
Avatar billede jokkejensen Novice
13. april 2005 - 10:35 #12
jeg havde ellers et script færdigt :), manglede bare lige at vide hvad der skulle ske efter upload...
Avatar billede kujuk Nybegynder
13. april 2005 - 10:39 #13
Så skynd dig da lige at snige det herind, inden de opdager det ;-)