Avatar billede erny Nybegynder
30. marts 2001 - 13:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

ER-diagram eller relationsskema søges!

Hej eksperter.

Tidligere har jeg haft et spørgsmål om emneopdelt database i Access og jeg modtog nogle gode svar (især fra Lars alias Idanielsen).
Jeg er lidt doven (og lidt dårlig til access) og forsøger nu at lokke med point...
Er der nogen der har et ER-diagram eller relationsskema over en sådan database (se evt. det spørgsmål jeg lagde ud tidligere i denne kategori).
Du kan evt sende en fil til: ben-@sol.dk

Jeg ved det lidt dårligt at bede andre om at gøre det \"grove\" arbejde, men what the heck :-) that\'s life, not!

Hilsen Ben
Avatar billede nute Nybegynder
30. marts 2001 - 14:28 #1
hva spesifikt er det du søker ? man kan ikke bare lage et ER-diagram over en \"emneopdelt\" database... :)

/nute
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
30. marts 2001 - 14:35 #2
Hej Ben

Nu har jeg sendt et par giffer, du må jo spørge videre (til den pris) :o)

Hilsen Lars
Avatar billede erny Nybegynder
01. april 2001 - 10:39 #3
Hej Idanielsen
Jeg har vist ikke helt styr på denne access eller jeg er nok for utålmodig.Jeg har lavet tallerne som du skrev (den første af de 2 du sendte) fint nok. Men så er der lidt problemer, når jeg skal lave en formular, for jeg fik da læst mig til,at nårjeg vil skrive i flere felter og i forskellige tabeller i samme formunar, så skal jeg oprette underformularer. Det er den ene problem, jeg kan så forstille mig at der vil komme andre problemer i forbindelse med rapportoprettelsen.
Jeg har lyst til at spørge om du selv har færdiggjort databasen i håbet om du ville sende den, men det vil være for meget at forlange...så men tak for forsøget på at hjælpe en der troede at access var let, Hej Lars
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
05. april 2001 - 14:37 #4
Hej, Jeg lagde mig lige med 40 i feber en uges tid, så ...

Ja og nej, den er ikke \"færdig\", kun tabellerne.

Det du skal sætte dig ind i er forespørgsler! Du kan forespørge efter data fra et antal tabeller, og resultater kommer til at fungere som én tabel, med de daqta du har ønsket