Avatar billede smukke Nybegynder
27. oktober 1999 - 11:36 Der er 13 kommentarer

Batteri eller hvad?

Er der nogen der ved hvad det kan skyldes, at ur og dato hele tiden er håbløst bagefter - jeg har en ny PC med Windows 95 installeret. Er det bare batteriet, der skal skiftes ud eller kan problemet ligge et andet sted?
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
27. oktober 1999 - 11:58 #1
Taber det tid efter du har sat det på den korrekte tid ?
Avatar billede jay Nybegynder
27. oktober 1999 - 12:00 #2
Du skriver godt nok at din PC er ny, men ca. hvor mange år er den.
Avatar billede ghostdk Nybegynder
27. oktober 1999 - 12:46 #3
Sidder omtalte maskine i netværk, hvis ja, er der en server, som klienterne sætter tiden efter, når man logger på??
Avatar billede smukke Nybegynder
27. oktober 1999 - 14:09 #4
Ja, det taber tid efter jeg har sat det på den korrekte tid.
Min PC er omkring et år gammel.
Nej, maskinen sidder ikke i netværk.
Avatar billede gernerm Praktikant
27. oktober 1999 - 14:32 #5
Er det kun når pc'en er slukket eller taber den tid når den er tændt. jeg har lige fået skiftet bundkort på en pc'er da den gik alt for hurtig, det hjalp dog ikke, forhanleren mener at det så må være strømforsyningen.
Avatar billede butthead Nybegynder
27. oktober 1999 - 17:37 #6
gerner << Det skulle da ikke kunne ha noget med strømforsyningen at gøre, da den/de mulige frekvenser ikke vil være præcis nok til et ur !!.

Men der sidder en RTC (Real Time Clock) på bundkortet, og den får sine clock pulser fra et crystal, på vist nok noget med 32 KHz, det samme som i Digital ure mener jeg !! Men hvis dette crystal ikke svinger med den rigtige frekvens vil det gå galt, man kan godt skifte crystallet (hvis det da ikke er indbygget i RTC'en) men man skal passe meget på da man utroligt nemt kan komme til at ødelægge nogle af print banerne/lodde ø'erne !!

Butthead
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
02. november 1999 - 08:53 #7
Prøv at skifte batteriet på bundkortet !
Avatar billede smukke Nybegynder
08. november 1999 - 20:35 #8
JEg vil bare lige fortælle, at problemet pludselig gik i sig selv igen - der har ingen problemer været siden. Mærkværdigt, men heldigt for mig! :-)
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
09. november 1999 - 09:10 #9
Ok, Tilfældighedsgeneratoren slår til igen !!!
Avatar billede razmataz Nybegynder
16. november 1999 - 14:45 #10
Jeg tror det er et stykke software på din maskine der lavede problet...det var det efter hånden alt for udbredte år 2000 syndrom....det lavede totalt lort i tiden...indtil programmet pludselig ikke ville køre mere...så stoppede det!!! Det fik oven i købet mit windows til at påstå at det var en beta udgave, og at det nu var udløbet, og jeg skulle have en ny version....det var det bare ikke!! :)
Avatar billede danneck Nybegynder
29. marts 2000 - 15:08 #11
Skif til Linux. Windows sucks!
Avatar billede cybermike Nybegynder
27. april 2000 - 11:54 #12
danneck>HØRT
Avatar billede ripley Nybegynder
27. april 2000 - 13:53 #13
Problemet er minsandten opstået igen. Gode forslag modtages gerne! :-)