Avatar billede netfreaks Nybegynder
11. april 2005 - 15:16 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Problemer med htaccess

Hej

Jeg har nu i noget tid haft en server hos acomma http://www.acomma.com/dcmpage/dk/produkter/serverhosting/leje_koeb_servere/

Nu har jeg så bare brug for at lave en .htaccess og en .htpasswd fil på en af domainerne. Men problemet er, at jeg ikke kan få den til at virke, der sker ingenting.

Min .htaccess fil indeholder...
AuthName "FreeMoney"
AuthType Basic
AuthUserFile /var/www/virtual/freemoney/freemoney.dk/public_html/admin/.htpasswd
Require valid-user

Min .htpasswd
test:$1$098f6bcd$lQUeajxlMEOLRd5YjKBGa1
som er test:test

Det er http://www.freemoney.dk/admin/ jeg skal have lagt brugernavn/kodeord ind på.

Forstår ikke helt hvad der kan være galt??
Avatar billede levich Nybegynder
11. april 2005 - 15:21 #1
http://www.webcafe.dk/artikler/apache/htaccesspassword/

Du skal fjerne et punktum i denne linje:
AuthUserFile /var/www/virtual/freemoney/freemoney.dk/public_html/admin/.htpasswd
Avatar billede levich Nybegynder
11. april 2005 - 15:22 #2
Altså linjen skal være:
AuthUserFile /var/www/virtual/freemoney/freemoney.dk/public_html/admin/htpasswd

Du kan også med fordel læse her: http://www.webcafe.dk/artikler/apache/htaccessintro/
Avatar billede netfreaks Nybegynder
11. april 2005 - 15:25 #3
Det hjælper desværre ikke
Avatar billede netfreaks Nybegynder
11. april 2005 - 15:39 #4
Har nu også prøvet at følge guiden på webcafe... Der sker stadig ikke noget.... Kan der være noget i opsætningen på en apache server der gør det er slået fra?
Avatar billede levich Nybegynder
11. april 2005 - 15:39 #5
Se afsnittet "upload htpasswd" på siden: http://www.webcafe.dk/artikler/apache/htaccesspassword/

Tag og placer htpasswd i mappen /var/www/virtual/freemoney/freemoney.dk/
Den skal ikke være offentlig tilgængelig (jv public_html mappen).
Husk at rette .htaccess filen.
Avatar billede levich Nybegynder
11. april 2005 - 15:42 #6
Jeg ved ikke noget om apache servere, kan ikke hjælpe der, desværre.
Men jeg ved at htaccess beskyttelse er noget meget basalt, så det skulle være underligt, hvis det kan slås fra.
Avatar billede netfreaks Nybegynder
11. april 2005 - 15:47 #7
Har lige prøvet....

Tag og placer htpasswd i mappen /var/www/virtual/freemoney/freemoney.dk/
Den skal ikke være offentlig tilgængelig (jv public_html mappen).
Husk at rette .htaccess filen.

Det virker desværre heller ikke.
Avatar billede levich Nybegynder
11. april 2005 - 16:29 #8
Prøv undermapperne, en efter en.
Avatar billede netfreaks Nybegynder
12. april 2005 - 14:09 #9
Det virker desværre heller :(
Avatar billede levich Nybegynder
12. april 2005 - 16:30 #10
Jeg kan ikke hjælpe mere. Jeg ved kun det fra ovenstående hjemmeside.