Avatar billede gigo Nybegynder
11. april 2005 - 14:43 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

XP Fryser på helt ny install

Hejsa, sad i aftes og ominstalleret min com, som jeg så mange gange har gjort. - Men lige igår skulle den så bare til at drille for hårdt.

Her er rækkefølgen, har  partioneret en 80gb i 10/70 (10 til styresystem) - formateret c: og kørt NTFS (den langsomme) - når vindows ligger på maskinen. går jeg igang med sowfware. Først e-trust antivirus, så driver til bundkort, lan, usb2 osv, næst opdateringer fra windows update. her frøs den flere gange igår. så det droppede jeg. så prøvede jeg istedet at overføre gamle filer fra en ext. hd (Backup) tilbage på den her com. Her crasher den også - man kan stadig røre mussen starte programmer, der kommer dog ikke andet frem end at timeglaset kommer frem og forsvinder igen efter kort tid.

Jeg har for nyeligt proppet 512mb pc3200 danelec ram i, mit bundkort er Asus p4b533 mener jeg det hedder - den køre vist med en enten pc2700 eller pc3200 256mb ramklosd før - har prøvet at pille den nye ramklods ud uden held. (dog ikke geninstalleret)

Hvad gør jeg.
Og hvad er den mist sikre måde at installere xp for at undgå virus osv.???

PLZ HELP - og helst idag, skal igang når jeg har fri fra work her kl 17.30
Avatar billede xozzi Nybegynder
11. april 2005 - 14:45 #1
Kører du med både PC2700 og PC3200 ???
Avatar billede majsmarken Nybegynder
11. april 2005 - 15:25 #2
Citat:
"Og hvad er den mist sikre måde at installere xp for at undgå virus osv.???"

DL ServicePack2 og gem på passende medie.
INSTALL den FØR FØR FØR nogen som helst adgang til INTERNETTET (Stikket UD!)
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
11. april 2005 - 16:08 #3
fik du også installeret bundkortdrivere..??
(det ville jeg gøre, som det 1.)
Avatar billede gigo Nybegynder
11. april 2005 - 19:11 #4
Hvad angår både pc2700 og pc3200 ved jeg det ikke, ved den ene er en pc3200 (den nye klods) men den anden ved jeg ikke.... - Men de køre jo stadig samme hastighed. (bagudkompitabel)

Og Majsmarken hvad med sp 1 ??

Har forresten lige nu taget hp homeoffice printeren fra (usb) og ligeledes cam - og har kunnet skrive denne mail (måske hehe) uden den er død... så måske det er der problemet ligger...
Avatar billede gigo Nybegynder
11. april 2005 - 19:14 #5
og fik installeret nogen driver til bundkortet, men har måske været de forkerte da jeg ikke havde min cd og bare nuppede nogen fra produkcentens hp
Avatar billede majsmarken Nybegynder
11. april 2005 - 19:27 #6
SP1 ER indeholdt i SP2. Og hvis det er en jomfrulig XP instalation så hop på SP2 med det samme - DEREFTER diverse extra via WindowsUpdate...

GENERELT:
Generelt - Diverse om SP2:
http://support.microsoft.com/xpsp2getinstall
http://www.abovergaard.dk/#/tip-og-tricks/foer-sp2.htm
http://www.eksperten.dk/artikler/459
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#sp1mm
Avatar billede haverslev Novice
11. april 2005 - 20:48 #7
gigo > du skriver faktisk noget væsentligt i din kommentar kl:19:11:20
"Har forresten lige nu taget hp homeoffice printeren fra (usb) og ligeledes cam - og har kunnet skrive denne mail (måske hehe) uden den er død... så måske det er der problemet ligger..."

Ja det er højst sandsynligt, at det er problemet.
Hvis det "kun" er en ren XP installation, uden SP1, så er der problemer med usb controllere og en del Usb enheder (især USB2)
Selvom man installere SP1 er der stadig visse USB2 enheder der har problemer og MS udgav en opdatering:http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;822603
Men hvis du henter op installere SP2 som majsmarken henviser til, så skulle problemerne være løst.
Avatar billede gigo Nybegynder
11. april 2005 - 23:44 #8
tror problemet er løst wee... :D - Nu driller min Etrust antivirus bare med ikke rigtig at ville opdatere... har prøvet en reinstalle.
Avatar billede gigo Nybegynder
11. april 2005 - 23:48 #9
Nå glem den sidste post, hehe har ordnet det selv - slog xp sikkerhedscenter fra, opdateret og tadaa... tænkte MS havde en finger med i spillet - det har de jo gerne (Må heller hjem og tjekke til kæresten :P - hvis i fårstår sådan en lille en)
Avatar billede gigo Nybegynder
11. april 2005 - 23:50 #10
Nå gutter og gutinder - noget helt helt andet...

Som admin på sådan en lille hjemme com. her (XP Pro) - hvordan styre man så mapper, programmer osv mine brugere skal ha adgang til og ikke mindst IKKE andgang til.
Den er lavet sådan her Mig som admin, mor, far og søs med hver sin bruger konto.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
12. april 2005 - 00:05 #11
hvad har løst dit problem..??
Avatar billede gigo Nybegynder
12. april 2005 - 00:25 #12
Det med at den frøs - okay, jeg lavede en BIOS default, kørte ny install med xp, pluggede usb kabler, og internet fra, efter install kørte jeg jeg sp1 og sp2 (hehe ups), installede driver til bundkort, lan usb2, installede Antivirus, pluggede internet i og opdateret til den store guldmedalje..... og nu er jeg her med en maskine der køre super godt (Og med pc2700 og pc3200 ram i)

PS. glem ikke mit spørgsmål:
Kommentar: gigo
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
12. april 2005 - 00:28 #13
det ligger altsammen i brugerprofiler, hvor du kan tildele programmer, mm..O)
hvem ska´ ha´ point så.?
Avatar billede gigo Nybegynder
13. april 2005 - 11:34 #14
er der en eller anden grund til at jeg ikke kan vælge hvem jeg vil dele mine points til ?? Kan ikke se det felt hvor man markere brugerne der skal ha points
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
13. april 2005 - 11:39 #15
nu kan give mig point, hvis jeg skal ha´.
Ellers bed den som har hjulpet dig, om at ligge et svar.
Marker navnet, og tryk på accepter.O)
Avatar billede gigo Nybegynder
18. april 2005 - 08:45 #16
majsmarken skal også ha nogle points sååå - vi venter på ham
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
20. april 2005 - 15:08 #17
majsmarken si´ til..O)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
20. april 2005 - 15:31 #18
ping...
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
20. april 2005 - 17:44 #19