Avatar billede blaesbjerg Nybegynder
11. april 2005 - 13:57 Der er 1 løsning

opretter ._"filnavn" filer på Windows 2000 server

Jeg sidder som administrator på et netværk hvor vi primær kører pc, men har også to mac'er. Vi har en fælles fil-server som kører WIndows 2000 Server
Mit problem er at Mac'erne opretter filer der starter med ._ ud over den rigtige fil.

Eks. De opretter et InDesign-dokument der hedder "Folder.indd", så bliver der også oprettet en fil der hedder "._Folder.indd". Det er ret generende for dem der så sidder på pc. Fra Mac'erne kan man IKKE se filerne.

Nogen der kan hjælpe med hvordan jeg undgår disse filer???
Avatar billede blaesbjerg Nybegynder
10. februar 2006 - 17:22 #1
Har skiftet til pc, så nu har jeg da ikke det problem længere. Bortset fra at der stadig ligger en stak filer over alt så serveren. Men de bliver slettet når jeg falder over dem.