Avatar billede qhp Nybegynder
11. april 2005 - 10:02 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvordan kan man afinstallere MS Works når man ikke har originalen

Jeg har en bære med MS works preinstalleret. Jeg bruger det ikke og skal bare fjerne det fra PC´en, men kan ikke. Afinstallationen processen skal have adgang til originalfiler som jeg ikke har. Hvordan kan man køre udenom det?
Avatar billede michael_stim Ekspert
11. april 2005 - 10:04 #1
Kan man ikke gå ind i kontrolpanelet->læg til fjern program og fjerne det derfra?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
11. april 2005 - 10:24 #2
<michael_stim>: Så vil den (muligvis?) spørge om original CD'en for at gøre det... Det har jeg også oplevet...

Men hos en anden "kunde" kunne jeg godt rydde det via Kontrolpanel... Måske noget med version af MS Works ?
Avatar billede qhp Nybegynder
11. april 2005 - 10:26 #3
Nemlig. Den spørger om original CD, som jeg ikke har.
Avatar billede michael_stim Ekspert
11. april 2005 - 10:33 #4
Det er da det mest latterlige jeg har hört, at man skal have CD'en for at afinstallere. Typisk M$. Kender du ingen der har en CD?
Ellers kan du vel bare fjerne mappen manuelt, ved godt det er svärt at få alt med så.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
11. april 2005 - 11:10 #5
MANUELT
Instal denne http://www.mlin.net/StartupCPL.shtml - og DELETE elementer som "pejer" på noget med Works (hvis der findes noget?)

Slet MAPPEN hvor MS Works ligger

Slet diverse GENVEJE i startmenuen/skrivebord/HurtigStart/...

Instal denne http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;290301  - og DELETE elementer som "pejer" på noget med Works (hvis der findes noget?)

(Eksempelvis vil Works blive hængende i Kontrolpanel/fjern programmer - "... kan ikke fjernes fordi det ikke findes...???) )

Instal denne http://www.pcworld.dk/download.asp?Mode=2&ProgramID=559 - og DELETE elementer som "pejer" på noget med Works (hvis der findes noget?)

Så er du da et stykke af vejen...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
11. april 2005 - 19:20 #6
I samme forbindelse: Ved visse MS OFFICE ServicePack opdateringer vil den også spørge til instalations CD'en et tidspunkt undervejs... og hvis du ikke ka' tilbyde den så KAN dine MS OFFICE programmer blive kvæstet (=virker ikke) og vil hele tiden spørge efter CD'en!!! ...
Avatar billede qhp Nybegynder
11. april 2005 - 20:29 #7
Ja, det er også den slags porblem jeg får nu. Jeg vil lige afprøve dine forslag.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
14. april 2005 - 20:53 #8
Did It Work ???
Avatar billede qhp Nybegynder
14. april 2005 - 21:23 #9
Jo. Det var en brugers bærbare, så jeg ikke gik hen og lånte den fra ham. Nu skal jeg have et svar fra dig. Tak for hjælpet.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
15. april 2005 - 10:05 #10
ping...