Avatar billede tcbj Nybegynder
10. april 2005 - 16:17 Der er 16 kommentarer

Billede kan ikke fulde skærmen

Mit billede kan ikke fylde skærmen ud. jeg har justeret skærmen helt ud, jeg har ledt i mine N-wiev indstillnger fra mit grafikkort og jeg kan ikke ikke finde løsningen. Håber at der er en der kan løse mysteriet, da det er træls at sidde foran en 17" men kun kan se 16"
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. april 2005 - 16:37 #1
har du prøvet en anden Nvidia driver?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
10. april 2005 - 16:37 #2
kan du ikke indstille det på selve skærmen..?
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. april 2005 - 16:37 #3
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. april 2005 - 16:41 #4
hvilken frekvens bruger du 60, 70, 80 Hz, det har som regel indflydelse på størrelsen af billedet.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
10. april 2005 - 16:50 #5
som bartfreak siger så kan man normalt justere billedets placering og størrelse i skærmens egen menu, via de knapper der sidder på dens front.
Avatar billede tcbj Nybegynder
10. april 2005 - 18:24 #6
jeg har prøvet på skærmens front. den står til 100% og jeg kører med 60 Hz, men jeg vil da lige prøve en anden driver, så vender jeg tilbage
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
10. april 2005 - 18:39 #7
altså du har ikke en knap på selve skærmen, og når du trykker på den, så kommer der en menu frem, med en masse indstillinger..???
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. april 2005 - 19:14 #8
i stedet for 60 så øg den til 70, læg så mærke til hvilken vej det går, større eller minre.
Avatar billede tcbj Nybegynder
10. april 2005 - 20:01 #9
jo jeg har da en knap på skærmen, den er stillet til max. Jeg har hentet den nyeste driver og jeg har prøvet alle de forskellige Hz tilstande og 60 Hz er den bedste dog uden at kunne fylde skærmen. Kan det være grafikkort indstillingerne det hænger ved?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
10. april 2005 - 21:21 #10
jo jeg har da en knap på skærmen, den er stillet til max... er der ikke en menu , hvor du kan indstille højde og brede..m-m..
jeg tror ikke at en ny driver løser problemet.!
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. april 2005 - 22:35 #11
prøv om Powerstrip kan fixe dit problem.

http://entechtaiwan.net/util/ps.shtm
Avatar billede tcbj Nybegynder
10. april 2005 - 22:37 #12
ok
Avatar billede tcbj Nybegynder
10. april 2005 - 23:02 #13
Ellers et lækkert lille værktøj, men ak nej, det kan heller ikke strække skærmen mere. Det går ellers ind og finder skæmen 100%, med serie nr., fabrikations dato, skærmstørelse osv. Jeg tror at, windows tror det er en 15" der er sat til, men hvordan man ændre det har jeg ingen anelse om eller om det er det. Det kan godt være at jeg ikke svare de næste dage, da jeg ikke er hjemme, men det skal da ikke afholde jer fra at hjælpe. Der er også mere end 150 point, hvis det lykkeds.
Indtil vidre og på forhånd tak
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. april 2005 - 23:33 #14
har du prøvet uden eksterne drivere, men med den indbyggede driver (WinXP)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
11. april 2005 - 07:37 #15
Windows er lige glad med hvor mange tommer skærmen er!
Hvilken opløsning køre du med? Høje opløsninger kan påvirke skærmens evne til at vise billedet.
Hvilken skærm er det egentligt (producent, model)?
Og du havde været inde i en menu og påvirke skærmen direkte?
Avatar billede tcbj Nybegynder
21. april 2005 - 23:17 #16
jeg kører med 10254/768. Producenten er Mycom 17". Ja jeg har prøvet at være inde og justere skærmen direkte.